Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der jeg bor er det stor ståhei rundt akkurat denne dagen, alle barna går i tog utkledd som nisser, ordføreren holder tale, og vi går rundt julegranen...

Kjempekoselig!! Nå er det bare halvannen uke igjen :D :D

Har dere slike tradisjoner i deres hjemby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri hatt noen tradisjon med å se julegateåpningen i Oslo. Vet at det har vært noe greier i borettslaget (julagrantenning) men tror ikke vi gidder å være med på det før vi får barn.

Skrevet

Ja, her er det julegateåpning neste fredag kl.18.00. Gleder meg like mye som datteren min! :D

Skrevet

Dessverre så er det ikke noe sånnt hos oss. Vi skal kanskje være barnevakt den helga, så da får vi ta en høytidelig tenning av vårt juletre i hagen i stedenfor.

Skrevet

Julegrana tennes 1. søndag i advent, med musikk, korsang, tale og gang rundt juletreet.

Julegata åpner en ettermiddag midt i uka, tror det er torsdagen før 1. søndag i advent (men er ikke sikker).

Da blir ungene oppfordra til å ha på seg nisselue :nisse: , og det går nisser rundt om i gatene og deler ut snop.

Vi har ikke vært med på det før, men håper vikommer oss av gårde i år.

Men en ting vi ikke skal gjøre er å fortelle eldstemann hva som skal skje. I fjor var det nemlig mange forventlingsfulle barn som ble oversett av nissene. Disse ble veldig lei seg, forståelig nok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...