Gå til innhold

Hvordan gå ned i vekt, samt få flatere mage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! For vel en ukes tid siden begynte jeg å endre kostholdet mitt, da jeg vil ned ca 1 1/2 kilo, samt få bort kosemagen. Er 153 cm høy og veier 52,5 kilo med en BMI på 22. Jeg har både hofter og rumpe, men anser ikke meg selv som tykk. Problemområdet mitt ligger nå på magen. Mitt nåværende kosthold ser ca slik ut:

Frokost: 2 grove sesamknekkebrød med kalkunfilet og agurker, evt et eple samt et glass lettmelk.

Lunch: Samme som frokost, men med hvitost i tillegg.

Middag: Dette varierer veldig, alt ifra torsk til lasagne, lager ikke middagen selv.

Mellommåltid: Litt frukt, evt knekkebrød her og.

Kvelds: Knekkebrød eller skive med brunost samt eple.

Prøver å ha 3 timers mellomrom mellom hvert måltid. Grunnet skiftarbeid kan jeg ofte gå i 5 timer uten mat.

Når det gjelder trening går jeg turer i raskt tempo, ca 1 til 2 timer hver dag. I jobben min står og går jeg hele tiden, dvs 6 timer. Løfter også diverse ting som veier alt i fra 5 til 20 kilo.

Målet mitt er altså å gå ned til 50 kilo, samt bli kvitt det ekstra magefettet. Prioriterer magen fremfor kiloene, da jeg skjemmes av magen.

Alle tips mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mauna Lee
Skrevet (endret)

Kanskje du får noen tips ved å se her:)

Eller synes jeg det ser ut som du spiser greit. Eneste du bør passe på er middagen, hvis du ikke lager den selv. Der kan det skjule seg mange kalorier. Bruk tallerkenmodellen for å passe på at du spiser balansert.

Men obs, jeg er ingen ekspert på dette så du får ta alt jeg sier (og alt du finner på nettet) med en klype salt ;)

edit: en ting til. Spiser du 3 epler om dagen? Til frokost, lunsj og kveldsmat? Hva med å bytte ut hverfall et av eplene med f.eks gulrot eller noen andre gode knaskegrønnsaker? Da er du nærmere å få i deg 5 om dagen og slipper unna litt fruktsukker :)

Endret av Mauna Lee
Gjest *Maja*
Skrevet

Kutt ut osten og transfett...

Spis mer proteiner(kylling, fisk og karboandedeig), grove kronprodukter, frukt, nøtter, solsikkeolje.

Begynn med kardiotrening; Jogging er supereffektivt. Brenner bort fettet på noen mnd. om du er flink med kostholdet...

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk for svar :) Jogget i dag, klarte i underkant av 15 min, løp en runde som er rundt 2 km kan jeg tenke meg. Først går det nedover, deretter rett fram for så å avslutte med en oppoverbakke. Er dette for kort distanse/for liten tid å jogge på? Var ganske sliten når jeg kom på toppen, pustet lenge etterpå :P Er det ellers greit å spise go' morgen yoghurt, den med nøtter i? Pr 100 gram inneholder den dette:

Energi 649 kj (156 kcal)

Protein 5,7 gr

Fett 9,7 g

Kalsium 110 mg (13 %)

Har prøvd å google dette, men finner ikke ut så mye. Kan dere hjelpe meg?

Gjest *Maja*
Skrevet

Du jogger det du klarer i starten så øker du etterhvert som formen blir bedre...

God morgen Yoghurt er bare sukker og tomme kalorier...rett etter joggeturen kan du heller unne deg et glass sjokomelk og et par Ryvita knekkebrød rikelig med f.eks kyllingskinke pålegg :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Okei :) Hvor mye melk kan jeg egentlig drikke om dagen? Det er vel sunt, men er jo kalorier i det og. Er snakk om tine lettmelk. Og er havregryn en bra start om dagen/som kveldsmat?

Gjest *Maja*
Skrevet

Hold deg hovedsaklig til vann som tørstedrikke, men start gjerne dagen med havregryn og melk. Det er trege karbs som gjør deg mett lenge og gir masse energi. Som kvelds vil jeg heller satset på et par knekkebrød med skinkepålegg, litt frukt eller en kyllingfilet med litt grønt til...

Drikk som sagt et glass sjokomelk rett etter løpringen :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...