Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil det si å innta like mange kcal som man forbrenner?

Har ikke helt forstått dette i forhold til når man skal ned i vekt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle har en basalforbrenning, som for en normalvektig kvinne, som er moderat aktiv er 2000 kcal. Skal man ned i vekt, så kan du trekke vekk for eks. 500 kcal pr dag. Da vil du gå ned 500g i uken. :)

Skrevet

Hva vil det si å innta like mange kcal som man forbrenner?

Har ikke helt forstått dette i forhold til når man skal ned i vekt.

Det vil si at man inntar like mye energi som man forbrenner...

Som igjen vil si at vekta er stabil over tid. Hvis man vil gå ned i vekt må man forbrenne mer enn man spiser, enkelt og greit. Trenger du å gå ned i vekt da? For all del, alle har godt av å trene og være aktive, så hvis du ikke allerede trener så begynn gjerne nå, men husk at det er aller viktigst å være i litt aktivitet hver dag. Helsemyndighetene anbefaler en halvtime som det absolutte minimum, til denne halvtimen telles trappegåing, rask gange og alt som får opp pulsen sånn at man merker det på pusten. En halvtime er altså absolutt minimum, helst bør du opp i minst en time hver dag.

Skrevet

Jeg trener 2-3 ganger i uka og jobber i barnegage så er litt i aktivitet. Kunne ha tenkt meg å ha gått ned noen kg, men synes det er så vanskelig å vite hvor mye man skal spise i forhold det man trener og at man går ned i vekt.

Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg trener 2-3 ganger i uka og jobber i barnegage så er litt i aktivitet. Kunne ha tenkt meg å ha gått ned noen kg, men synes det er så vanskelig å vite hvor mye man skal spise i forhold det man trener og at man går ned i vekt.

Kan anbefale VG's vektklubb. Riktignok koster det noen kr., men det er raskt og enkelt å legge inn maten du spiser og aktivetene du gjennomfører, slik at du får en god oversikt over hvor mye du kan spise og fortsatt gå ned i vekt. Personlig synes jeg dette er bedre enn Grete Roedes vektklubb (som riktignok er gratis) og Somebody.no (som er bra, men dyrt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...