Angel Skrevet 19. november 2003 #1 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har lyst å lage kjeks med sjokoladebiter til jul, og er litt lei av den oppskriften jeg selv har. Noen som har en god oppskrift, helst med masse sjokolade Thanxs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 19. november 2003 #2 Del Skrevet 19. november 2003 Chocholate chip cookies med vaniljeis 24 stk. Ingr: 125 g romtemperert smør eller marg 3/4 dl sukker 3/4 dl demerasukker 1 krm salt 1 ts vaniljesukker 100 g hakket sjokolade 1 dl hakket pekan- eller valnøtter vaniljeis hakket ellerrevet sjokolade Sett ovnen på 200 grader. Rør smør og de ulike sukkertypene samt saltet lett og luftig. Tilsett et egg om gangen. Bland bakepulveret, hakket sjokolade og nøtter med melet og tilsett dette i røren. Fordel deigen klattvis på palter som er dekket av bakepapir ved hjelp av en skje. Sørg for at det er god plass mellom klattene, ettersom kjeksene flyter ut under stekingen. Stekes midt i ovnen i ca 10-12 min. Avkjøles på rist. Legg sammen to og to kjeks med vaniljeis mellom. Rull issidene i hakket eller revet sjokolade. Serveres med én gang. (kan selvfølgelig sløyfe isen da, bare et serveringstips.) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mystic Skrevet 19. november 2003 #3 Del Skrevet 19. november 2003 Disse er farlig gode. Skikkelig kaloribombe, men såååååå utrolig gode. Jeg pleier å steke dem tørr. Veldig godt med en plate mørk og en plate lys kokesjokolade. chocolate chip cookies. 1: 280 gr. mel 1 ts salt 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker (blandes) 2. 230 g. smør 170 g sukker (røres hvitt) 170 g brunt sukker (tilsettes) Bland 1 og 2 godt sammen 2 egg 2 plater grovhakket kokesjokolade Rør inn eggene og tilsett sjokoladen Settes med skje på smurt plate. NB. De sider ganske mye utover, så ha god plass imellom. Stekes på 200 grader ca 6 min. Klem fra Mystic Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 19. november 2003 #4 Del Skrevet 19. november 2003 Disse hørtes gode ut; hvor lang holdbarhet er det på disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mystic Skrevet 19. november 2003 #5 Del Skrevet 19. november 2003 De er tørr kjeks, så de skal holde seg en stund hvis du oppbevarer dem i en kakeboks. Her i huset har de aldri lagt lenge nok til at de har fått mulighet til å bli "gamle"! Klem fra Mystic Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 19. november 2003 #6 Del Skrevet 19. november 2003 Skal ha jentekveld nå til helgen, får se om det er mere kjeks igjen til da.. Har litt lyst til å bake nå, men kanskje ikke så lurt Aha, jeg vet det, kan jo alltids bake i to omganger :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mystic Skrevet 19. november 2003 #7 Del Skrevet 19. november 2003 Håper de faller i smak! Lykke til! Klem fra Mystic Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 19. november 2003 #8 Del Skrevet 19. november 2003 Nøttekaker 200 g margarin 4 1/2 dl sukker røres hvitt tilsett 2 egg 6 dl hvetemel 1 ts bakepulver 50 g hakkede mandler/nøtter 100 g hakket kokesjokolade Kan gjerne tilsette mer nøtter og sjokolade om man vil Settes på plate med god avstand - siger en del utover Stekes på 180 - 200 grader. Kjempegode! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 20. november 2003 #9 Del Skrevet 20. november 2003 Lagde nettopp Mystic sine cookies, mega gode! Puttet oppi litt grovhakket mandler og. Nam :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2003 #10 Del Skrevet 24. november 2003 Lagde nettopp Mystic sine cookies, mega gode! Puttet oppi litt grovhakket mandler og. Nam Jeg laget dem i går, uten mandler. Og de var farlig gode. Nam - nam - nam. Anbefaler alle som skal lage sjokoladekjeks å prøve disse :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå