AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #1 Skrevet 13. juli 2011 Jeg bruker vanligvis aldri sminke, men nå har jeg litt lyst til å farge vippene litt mørkere enn de allerede er, så kan jeg se hvordan det blir på meg. Jeg lurer på om det er noen her som gjør det eller har gjort det, og hvordan det føles? Hva koster det, hvor lenge sitter det, blir resultatet bra? Hvor gjør en det? Osv
Gjest pålogget Skrevet 13. juli 2011 #2 Skrevet 13. juli 2011 du kjøper colocrem på f.eks H&M elns.. spør etter det hos ekspeditøren. det står i pakka hvordan du gjør det. Men det er alltid best, lettere vis du får en venninne eller noen andre til å legge dette på deg. koster 70 elns tror jeg?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #3 Skrevet 13. juli 2011 Åja, det er noe man gjør selv? Jeg trodde kanskje man måtte til frisør eller noe? Så mye vet jeg, takk for svar
^KinderMaxi^ Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Jeg gjorde det hos frisør. Fikk fargen i øynene - ikke deilig. Varte ikke spesielt lenge heller. Men det er billig da! Om du ikke bruker penger på sminke, er det kanskje verdt det
2shy Skrevet 13. juli 2011 #5 Skrevet 13. juli 2011 Jeg gjør det alltid hos frisør/hudpleiesalong. Koster rundt 250 kr, og det blir et bra resultat. Tar alltid blåsvart, da dette gir mest intens farge.Varer vel ca 4 uker, litt ettersom. Jeg ville aldri prøvd på dette på egenhånd, det svir noe helt utrolig hvis du får det på øynene.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #6 Skrevet 13. juli 2011 Jeg gjorde det hos frisør. Fikk fargen i øynene - ikke deilig. Varte ikke spesielt lenge heller. Men det er billig da! Om du ikke bruker penger på sminke, er det kanskje verdt det Så det slites fort av igjen kan en si? Nei, jeg har aldri brukt spesielt mye sminke, kan vel kanskje telle på ei hand antall ganger jeg har lagt på mascara, og den tusjen Kunne tenkt meg å prøvd, bare for å se hvordan det ble, men synd om det går veldig fort av, og jeg risikerer å få det på øyet, høres ikke godt ut!
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #7 Skrevet 13. juli 2011 Jeg gjør det alltid hos frisør/hudpleiesalong. Koster rundt 250 kr, og det blir et bra resultat. Tar alltid blåsvart, da dette gir mest intens farge.Varer vel ca 4 uker, litt ettersom. Jeg ville aldri prøvd på dette på egenhånd, det svir noe helt utrolig hvis du får det på øynene. Hei, takk for svar Ja, jeg tenkte også at jeg ville ha en mørkere farge enn hva jeg selv har nå, så det må bli den som du beskriver. 4 uker hørtes jo greit ut, er det noe spesielle forholdsregler jeg kan ta så det ikke går fortere av? Og jeg er klønete, hadde sikkert trykka fargen i øyet selv..
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #8 Skrevet 13. juli 2011 Man kan kjøpe farge selv, men dette kan være litt tricky. Eller man kan farge hos hudpleier og hos enkelte frisører
Eliine Skrevet 13. juli 2011 #9 Skrevet 13. juli 2011 Jeg jobber som hud-og kroppsterapeut og farger masse vippe daglig! Har hittil aldri fått noe i øyet på noen,så det kan være lurt å gå til noen som har gjort det en del,så du mest sannsynlig slipper dette. Men det er klart det kan skje uhell,særlig hvis man ikke klarer å slappe av ordentlig og blunker fælt mens fargen påføres. Fargen varer fra 2-4 uker, alt ettersom hvor mye slitasje den utsettes for (dvs gnikking, klorvann, makeup fjerner etc) Er man forsiktig og fjerner evt makeup,skitt og smuss med en skånsom cleanser så vil den holde lenger:) Koster fra 200-300,-kr i de fleste salonger.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #10 Skrevet 13. juli 2011 Jeg bruker ikke sminke, og har aldri sminkefjerner og sånn i ansiktet, så da sliter det mindre på farge? Takk for svar, Eline
Wonders Skrevet 13. juli 2011 #11 Skrevet 13. juli 2011 (endret) Jeg farget mine i stad med den fra h&m. Blander det sammen og lar det stå litt så jeg får riktig farge. Tar øyenbryna først. Påfører med den pinnen som hører med, og går over og retter opp kanter med q-tips etterpå. Så tar jeg øyevippene, kladder på så mye som mulig. Ikke få i øya det er seriøst vondt. Dæsj på masse, ikke noe mønster, bare ta det så nære vippekanten som mulig. Ikke glem tuppene eller kantene på hver side av øynene. Ta av sverten på øyelokket med q-tips. Fjern alle steder det er kommet sverte der det ikke skal være med en gang. Gjelder også vasken og håndkleet Etter 4 min tar jeg av smørja på brynene med bomull, skikkelig nøye at du virkelig får av alt så det ikke fortsetter å mørkne. Vippene kan være på kvarter. Jg er helt blond og bruker mørke brun, ikke svart. Så jeg lar det derfor virke 5 min før jeg starter. Da blir fsrgen mørkere. Endret 13. juli 2011 av Wonders 1
bubblefun Skrevet 17. juli 2011 #12 Skrevet 17. juli 2011 Kjøpte en pakke fra Depend (trur jeg det var) og farget de selv. Fikk litt av det i øyet og det var ikke særlig digg, men det må man jo regne med
Gjest Applestore Skrevet 17. juli 2011 #13 Skrevet 17. juli 2011 Jeg prøvde den hurtiggreia fra Depend, og jeg fikk ikke noe farge på vippene, men bryna ble kjempebra! Er kolokrem bedre?
megselv1 Skrevet 17. juli 2011 #14 Skrevet 17. juli 2011 noen som vet prisen for å gjøre dette hos frisør? :D
Eliine Skrevet 17. juli 2011 #15 Skrevet 17. juli 2011 Jeg farget mine i stad med den fra h&m. Blander det sammen og lar det stå litt så jeg får riktig farge. Tar øyenbryna først. Påfører med den pinnen som hører med, og går over og retter opp kanter med q-tips etterpå. Så tar jeg øyevippene, kladder på så mye som mulig. Ikke få i øya det er seriøst vondt. Dæsj på masse, ikke noe mønster, bare ta det så nære vippekanten som mulig. Ikke glem tuppene eller kantene på hver side av øynene. Ta av sverten på øyelokket med q-tips. Fjern alle steder det er kommet sverte der det ikke skal være med en gang. Gjelder også vasken og håndkleet Etter 4 min tar jeg av smørja på brynene med bomull, skikkelig nøye at du virkelig får av alt så det ikke fortsetter å mørkne. Vippene kan være på kvarter. Jg er helt blond og bruker mørke brun, ikke svart. Så jeg lar det derfor virke 5 min før jeg starter. Da blir fsrgen mørkere. Anbefaller i utgangspunketet ikke fargen fra hm,da den ofte gir allergiske reaksjoner og ikke sitter noe godt på vippene. Det jeg egentlig skulle si var at det ikke har noen ting å si hvor lenge man lar den ferdigblandede fargen stå før man påfører, den vil ikke endre seg i det hele tatt, det som har noe å si er kun hvor lenge man har den på vippene. Èn farge er en farge, den blir blandet med hydroperdoksid h2o2 for å virke, h2o2 har kun virkningskraft i 20 minutter etter den er blandet med farge. Etter 20 minutter er fargen "død" og slutter å virke. Anbefaller også å bruke vaselin på huden over,under og rundt øyet, samt legge en fuktig månebrettet bomullspads under øyet nåt man farger..dermed slipper man fargeflekker på huden. Dette var kun ment som tips,ikke kritikk
bubblefun Skrevet 17. juli 2011 #16 Skrevet 17. juli 2011 Jeg prøvde den hurtiggreia fra Depend, og jeg fikk ikke noe farge på vippene, men bryna ble kjempebra! Samme her! Funket mye bedre på bryna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå