Gjest Ethereal Skrevet 19. november 2003 #1 Skrevet 19. november 2003 Siden svigers har hjulpet oss så mye med oppussingen av vår nye leilighet, planlegger vi å lage ordentlig treretters (eller mer???) til dem som takk. SELV foretrekker jeg fisk, men har tenkt å lage en rett med helstekt ytrefilet, muligens pestomarinert med pinjekjerner. Til dessert har jeg bestemt å lage noe som heter cappuccino-krem, som likner litt på tiramisu. Men forrett har jeg ingen formening om? Så jeg trenger tips til en forrett som ikke er så heavy, og helst litt utradisjonell.
LilleMy Skrevet 19. november 2003 #2 Skrevet 19. november 2003 Hva med en kamskjellsalat med avocado?? Stek kamskjellene, salte og peppre dem, legg de rundt en salat med avokadoskiver og lag en deilig vinaigrette-dressing. Server event. godt brød til. Enkelt og godt; NAM!
Redhead Skrevet 19. november 2003 #3 Skrevet 19. november 2003 Dette er kjempegodt! Avocadorullader med røkelaks 10 skiver røkelaks (1 pakke med røkelaks i skiver holder) 1/2 avocado 1/2 sjalottløk 1 ss sitronsaft 1 pk snøfrisk naturell pepper Rens og finhakk avocado og sjalottløk, og rør sammen med sitronsaft og Snøfrisk. Legg skivene med røkelaks på et stykke plastfolie (legg skivene slik at de så vidt dekker hverandre). Smør på osteblandingen, og rull sammen. Plastfolien har du rundt til slutt slik at det blir helt tett. Legg rulladen i kjøleskap et par timer. Ta av plastfolien og skjær rulladen i passe biter (2 cm tykke) og server med toast og sennepssaus (har ikke oppskrift på det..). Tzatiki er også ganske godt til faktisk.
Gjest Meg Skrevet 19. november 2003 #4 Skrevet 19. november 2003 Kanskje ikke så utradisjonell, men honningmelon og spekeskinke er godt...
Gjest Gilly. Skrevet 19. november 2003 #5 Skrevet 19. november 2003 Lettkokte asparges (grønne) med parmaskinke surret rundt. (to til hver)Stekes så lett i panne, dryss over litt reven parmesan ved servering, evt. server med hjemmelaget hollandaisesaus. (enkel den og) Nam! Har også en knallgod oppskrift på limemarinerte scampi med honning, chili og tomatsalsa. Enkelt, raffinert og godt!! Si ifra hvis du ønsker oppskriften.
Gjest gjest1 Skrevet 19. november 2003 #6 Skrevet 19. november 2003 Når hovedretten er kjøtt syns jeg det er greiest med en lett forrett, enrne sjømat eller vegetar. Blåskjellsuppe Kongerker kamskjell Er fantastiske til enkle forretter.
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #7 Skrevet 19. november 2003 1/2 beger cottage cheese 1/2 squach i terninger 1 liten paprika i terninger 1/2 boks bogskinke med urter og hvitløk salt og pepper Blandes sammen 1 pakke frossen butterdeig. Hver plate kjevles til dobbel størrelse og deles i 4. Legg ca 1 ss av blandingen over på hver firkant. Brettes dobbelt, pensles med egg og stekes på 200 grader til de er gyllen brune. Trenger ikke å være helt varme når de serveres. Serveres sammen med litt god salat, eks ruccola og spinat. nero
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå