AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #1 Skrevet 13. juli 2011 Flere ganger når jeg har vært på besøk hos venninna mi, kommer to barn tuslende og vil leke med barna hennes (6 og 9 år gamle). Husker jeg reagerte den første gangen, fordi de to barna var veldig små (4 og 2), så sa venninna mi at naboene sender barna sine hele tida ut i gata og bryr seg ikke i hvilket hus/hage de er. Det kan gå flere timer før de sjekker (noen ganger sjekker de ikke i det hele tatt). Venninna mi sa at de to barna besøker alle husene i nabolaget og vil leke med barna som bor der uansett alder. I dag skjedde det igjen. De to barna kom og begynte å leke i hagen, mens barna til venninna mi ville tydelig ikke leke med de i det hele tatt, så de to barna bare var for seg selv hele tida. Jeg synes dette er noe merkelig oppførsel. Venninna mi sa at hun har hørt fra flere naboer (noen av dem bor i en helt annen gate),som synes dette er litt uansvarlig av foreldrene. Hva synes dere?
~white lady~ Skrevet 13. juli 2011 #2 Skrevet 13. juli 2011 Flere ganger når jeg har vært på besøk hos venninna mi, kommer to barn tuslende og vil leke med barna hennes (6 og 9 år gamle). Husker jeg reagerte den første gangen, fordi de to barna var veldig små (4 og 2), så sa venninna mi at naboene sender barna sine hele tida ut i gata og bryr seg ikke i hvilket hus/hage de er. Det kan gå flere timer før de sjekker (noen ganger sjekker de ikke i det hele tatt). Venninna mi sa at de to barna besøker alle husene i nabolaget og vil leke med barna som bor der uansett alder. I dag skjedde det igjen. De to barna kom og begynte å leke i hagen, mens barna til venninna mi ville tydelig ikke leke med de i det hele tatt, så de to barna bare var for seg selv hele tida. Jeg synes dette er noe merkelig oppførsel. Venninna mi sa at hun har hørt fra flere naboer (noen av dem bor i en helt annen gate),som synes dette er litt uansvarlig av foreldrene. Hva synes dere? Ja, dette høres uansvarlig ut. Nå vet jeg jo ikke hvordan nabolaget er; det er betraktelig tryggere å sende småunger ut i et rolig lite nabolag med få biler der man kjenner naboene, enn utenfor blokka i en storby. Jeg har en gutt på 3,5 år, og han får leke utenfor huset vårt så lenge jeg har kjøkkenvinduet oppe og kan høre ham. Jeg har også god oversikt ifra stuevinduene. Men å slippe de ut av syne uten å sjekke hvor de er og hvordan de har det (de må jo bli sultne??) når de er så små, er ikke forsvarlig i det hele tatt. Nå er jo naboene tydeligvis klar over "problemet", så du får håpe en av de tar tak i det og får snakket med foreldrene til disse ungene, eventuelt ringt inn en bekymringsmld. Eller be venninnen din gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #3 Skrevet 13. juli 2011 Sånn var helt normalt i gata vår når jeg vokste opp. Vi klatret rundt i alle hager, til alle tider men når far plystret hadde vi 5 sek på å komme oss hjem. Ergo vi gikk ikke så langt. Gata var veldig trygg og rolig. Blindgate. Alle snakket sammen så vi ble fort avslørt om vi gikk lengre enn vi hadde lov til. 3
momo Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Synes vel det er litt uansvarlig da barna er så små. Har selv en på 4 år, og han får leke på lekeplassen rett utenfor alene, men jeg følger med i vindu. Og vi bor i ett stort rolig rekkehus borettslag. Men stort sett så er jeg med han ut, skal han gå noe annet sted enn rett utenfor, så er jeg alltid med. Og da han er så liten så vil jeg ha kontroll på hvor han er til enhver tid. Jeg vil da også vite hvor barnet mitt på 10 år befinner seg, selv om hun sefølgelig har det mye friere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå