AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #1 Skrevet 13. juli 2011 Jeg har fryktelig PMS hver måned, ca 1 uke før jeg får mensen. Altså en hel uke. Jeg har hatt det siden før jeg fikk min første mens. Jeg er ikke moody eller noe sånt, men jeg er forferdelig sugen på "noe" hele tiden. Ene timen er det salt, neste time er det søtt. Jeg er veldig flink med kostholdet ellers, men den ene uken i måneden er faktisk grusom! Jeg prøver å gå ned et par kilo, men jeg får det ikke til når det blir noe "digg" hver dag i en uke. Ikke BARE drittmat, men en is eller to eller en sjokolade eller en liten skål med chips går lett ned. Det er ikke sånn at jeg har det i skapet heller, jeg drar desperat til butikken og kjøper. Det er faktisk like ille som cravingsene jeg har hatt når jeg har vært gravid. Og nå lurer jeg altså på om jeg kan få noen tips. Ikke til hvordan jeg skal bli kvitt suget, der har jeg prøvd diverse metoder i over 10 år nå, men til sunnere alternativer? Gjerne noe som metter så det kan være en kvelds, eller noe man ikke klarer å spise for mye av. Oppskrifter, sånn at det tar litt tid å lage det også? Alt taes imot med stor takk!!! Også gjerne tips til sunnere lørdagssnacks! Går mye i grønnsaker og dip, og man blir jo litt lei etterhvert
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #2 Skrevet 13. juli 2011 Prøv å ta kosttilskudd som balanserer pms hormonene. Bare spør på helsekosten, men nattlysolje og burdock er to typer som er ganske vanlig.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #3 Skrevet 13. juli 2011 Som sagt, jeg har prøvd det meste for å hindre pms-plagene, som nattlysolje. Har brukt diverse merker p-piller for å balansere det også, men ingenting hjelper.. Nå skal det sies at alle på morssiden min har hatt like pms-plager i alle år. Derfor spør jeg etter tips til oppskrifter/sunnere snacks, istedenfor tips mot pms, sånn at når jeg merker at sugene kommer så har jeg noe å putte i meg uten å få kullsvart samvittighet Men takk uansett!!
Gjest Blondie65 Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Nå er vi i bærsesongen. Og søtsug kan fint stilles med oppskåret frukt og bær. F.eks. moreller, jordbær - dette synes jeg er knall godt. Grønnsaker med dip: skift dip oftere. Skjønner ikke at det går an å bli lei dette jeg da ... Nøtter er sunt - men det er ikke kalorifattig. Det er bedre å spise salte nøtter enn potetchips. Synes også at en søtet youghurt er godt.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #5 Skrevet 13. juli 2011 Knekkebrød med ost og f.eks. jordbærskiver på? Jeg får akutt matlyst men har mer lyst på salt og tyr til knekkebrød i alle variasjoner. Men grønnsaksdip og oppkuttet gulrot, kålrot, agurk vil også stille litt av søtsuget. Greia er å få i seg noe som tar litt tid å spise.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. juli 2011 #6 Skrevet 13. juli 2011 Knekkebrød med tomat og rødløk og salt på - fantastisk kalorifattig snacks. Smaker himmelsk også.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #7 Skrevet 13. juli 2011 Knekkebrød med tomat og rødløk og salt på - fantastisk kalorifattig snacks. Smaker himmelsk også. Wow, det hørtes faktisk veldig godt ut!! *løpe på butikken og kjøpe tomater imorgen tidlig*!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå