Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en solfaktor 20. og en solkrem uten faktor som skal gjør at fargen sitter lenger og blir mer intens..

kan jeg blande de 2 uten og ødelegge effekten av de??

forferdelig teit spm jeg vet.. :P men og finne svaret på google var ikke lett ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke et teit spørsmål, noe jeg lurer på selv faktisk.. For de lærde strides om dette. Jeg har lest at det er det du tar på først som teller av solfaktor. Men dette gjelder visst kun kremer med solfaktor. Så hvis du tar på en hudkrem uten faktor, deretter en krem med solfaktor, så vil du være beskyttet av solkremen(med faktor). Tar du på to kremer som begge har solfaktor i seg, vil det være den du tar på først som teller.

Skjønte du? Men som sagt er mange usikre på dette.. Jeg syns det høres litt merkelig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Nå skal ikke jeg si at dette er helt sant, da jeg ikke har opplevd det selv eller sett det med egene øyne, men, jeg har hørt at man ikke skal blande forskjellige kremer. Det var visstnok en dame som blandet sammen noen rester etter noen kremer hun hadde på badet sitt for å få brukt de opp og endte med et flassende og rødt ansikt. De forskjellige virkemidlene i de forskjellige kremene regerte slik at hun ble sår, flasset osv...

Men som sagt er dette bare noe jeg har hørt. Men igjen, det er jo sikkert noen stoffer som ikke bør blandes sammen da de kan reagere på hverandre...

Skrevet

Innviklet... Jeg har alltid trodd at hvis man blander to, så får man gjennomsnittsverdien. Altså (0+20)/2=10.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...