Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir jeg kvitt celulitter hvis jeg forbrenner det meste av fettet og får muskler i steden?

Hvor mye fett må i så fall forbrennes? Som kvinne vil det jo alltid være litt fett på rompe og lår (hvis man ikke driver fitness og sånn), så kommer det til å bli noe forskjell egentlig, eller blir det muskuløse lår med appelsinhud på?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fable
Skrevet

Appelsinhud forsvinner aldri helt, men du kan gjøre det merkbart mindre synlig.

Som du sa, trene opp problemområdene og få mindre fett og mer muskler =)

Skrevet

For meg virker det ikke, og jeg trener mye styrketrening. Har appelsinhud over hele kroppen egentlig, men det vises bare på lår og rumpe. Klemmer jeg sammen huden på underarmene og leggene, ja så blir det bulker der og.

Er veldig dårlig stilt genetisk, så jeg har valgt å bare leve med det. Har lagt merke til at nesten alle har appelsinhud, og det hjelper jo litt :)

Noen får god effekt av trening, mens andre ikke, men det er jo fortsatt bedre å ha muskuløse lår med appelsinhud på enn dissende lår for å si det slik.

• Liker 2
Skrevet

Blir jeg kvitt celulitter hvis jeg forbrenner det meste av fettet og får muskler i steden?

Hvor mye fett må i så fall forbrennes? Som kvinne vil det jo alltid være litt fett på rompe og lår (hvis man ikke driver fitness og sånn), så kommer det til å bli noe forskjell egentlig, eller blir det muskuløse lår med appelsinhud på?

Hvis du trener og spiser sunt, så vil du forbrenne fett, inkludert cellulitter. God styrketrening vil også bygge opp musklene og få lår og rumpe til å se stramme ut. Men er du arvelig disponert, så er det lite sannsynlig at du klarer å trene cellulittene helt bort.

Hvis du i tillegg masserer problemområdene ofte (gjerne daglig ved å smøre på en hvilken som helst bodylotion) kan du hjelpe til med å øke blodgjennomstrømningen og kanskje slik oppnå en bedring.

Skrevet

Ja, da er det håp... Et lite et.. Jeg har ikke så kjempe mye, men jeg har det foran på låret nede ved kneet, så det synes når jeg går i kjole, skjørt og shorts. Jeg ser det i hvertfall.

Følger et program for å trene opp støttemuskulatur i bena etter skade, så musklene skal nok komme på plass, må bare få forbrent litt og...

Går ut å tar litt intervalltrening jeg tror jeg.... :)

For som Rødtoppen sier; bedre med muskuløse lår med appelsinhud enn dissende lår med appelsinhud!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...