Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tittelen sier seg selv, hva tror du at du var i forrige liv?hvorfor tror du dette?

jeg kan si at jeg tror jeg har vært amerikansk.

dette er fordi at jeg synes at naturen, språket og menneskene i usa faller meg så naturlig.

jeg føler at jeg nesten har amerikansk som morsmål og har alltid følt at usa er meg..

jeg blir i ekstase når jeg møter en amerikaner i norge og føler meg nesten som en amerikansk turist som møter en amerikansk turist i norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror på reinkarnasjon, men jeg vet virkelig ikke hva jeg har vært tidligere. Har faktisk hatt lyst til å prøve regresjons-terapi for å se om det lokket frem noe, jeg syns slikt er så spennende :)

Skrevet

jeg vet om mange som har sett mye amerikanske tvserier/filmer og vært i usa mange ganger uten at de har følt at de har noen tilhørighet fordet..

Gjest Fable
Skrevet

Joda, mange som ikke føler tilhørighet selv om de har sett mye film og tv.

Men det betyr ikke at INGEN får denne tilhørigheten.

Skrevet (endret)

men det betyr heller ikke at jeg har fått denne tilhørigheten av å se på tv..

nå var ikke denne tråden for dere som ikke tror på tidligere liv, se overskriften er du snill og svar på spørsmålet.

Endret av ^me^
  • Liker 2
Gjest Fable
Skrevet

Men kan jo ikke utelukke det heller, siden vi ikke kan gå tilbake i tid å la deg vokse opp uten tv, film og bøker, for SÅ å introdusere deg til usa og kulturen og se om du fortsatt ville følt det samme.

Skrevet

Men kan jo ikke utelukke det heller, siden vi ikke kan gå tilbake i tid å la deg vokse opp uten tv, film og bøker, for SÅ å introdusere deg til usa og kulturen og se om du fortsatt ville følt det samme.

Hva for rolle spiller det? TS sier hun tror hun har vært amerikaner i tidligere liv, og hvorfor hun tror det. Jeg skjønner ikke hvorfor det må kverulleres.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ugh, slike mennesker som bare må kverulere er utrolig irriterende. Du tror ikke på tidligere liv, fint, da er ikke denne tråden rettet mot deg. Get lost.

TS: Jeg tror på reinkarnasjon. Jeg har alltid følt en tilhørighet mot den indianske kulturen og levemåten. Så hvem vet, kanskje jeg har vært indianer i et liv? Hadde vært utrolig spennende å finne ut mer.

Endret av Gaea
  • Liker 2
Gjest Fable
Skrevet

Syns det er interessant. Og lurer på hvordan hun kunne fått den tanken.

Hvor mange er det ikke som sier at de har hatt et tidligere liv i ett eller annet godt kjent land. Hører aldri om noen som påstår at de har hatt et tidligere liv i ett eller annet borti gokk land som nesten ingen har hørt om.

Jeg antar at det er fordi de ikke har fått de samme inntrykket av disse landene som de har av for eksempel usa, frankrike og england.

Gjest Fable
Skrevet

Ugh, slike mennesker som bare må kverulere er utrolig irriterende. Du tror ikke på tidligere liv, fint, da er ikke denne tråden rettet mot deg. Get lost.

To ord: Åpent forum.

Skrevet (endret)

To ord: Åpent forum.

har du lest forumreglene?

Avsporinger i debatter er ok, så lenge det ikke fører til at det opprinnelige spørsmålet ikke blir debattert. Moderator kan i slike tilfeller gå inn og forsøke å få tråden på rett spor, eller dele diskusjonen.

hvis du synes det er interessant å diskutere reinkarnasjon og om det er realistisk og ha følelser tilknyttet dette lager du din egen tråd.

Endret av ^me^
  • Liker 1
Gjest Fable
Skrevet

Er jo ikke avsporing, jeg prøver å finne ut hvorfor du tror dette, noe som var en del av spørsmålet ditt i starten av tråden.

Skrevet

Er jo ikke avsporing, jeg prøver å finne ut hvorfor du tror dette, noe som var en del av spørsmålet ditt i starten av tråden.

Hvorfor står jo i startinnlegget.

Gjest Fable
Skrevet

Og jeg prøver å forstå hvorfor hun mener at det faller henne naturlig.

Men selvfølgelig, om folk ikke tåler at man spør fordi de ikke har noen logiske svar, så er det greit det, men da får de heller si det.

Skrevet

tittelen sier seg selv, hva tror du at du var i forrige liv?hvorfor tror du dette?

hvor står det "hvorfor tror du at jeg føler at jeg har en tilhørighet til amerika?" ?

det er som du ser en helt annen diskusjon.

Gjest Fable
Skrevet

Greit, du har ikke noe svar og du skjønner ikke hvorfor du tenker som du gjør, som da også kan bety at du rett og slett er påvirket av media.

Da melder jeg meg ut =)

Kos dere videre.

• Liker 1
Skrevet

THANK YOU!

• Liker 1
Skrevet

Greit, du har ikke noe svar og du skjønner ikke hvorfor du tenker som du gjør, som da også kan bety at du rett og slett er påvirket av media.

Da melder jeg meg ut =)

Kos dere videre.

Du burde ha forklart henne om Occams prinsipp (Occams Razor høres mye kulere ut enn Occams rakekniv, så jeg sier heller prinsipp) så hadde hun sikkert skjønt det.

Hvis man kan velge mellom to forklaringer, så er vanligvis den forklaringen som forutsetter de færreste antakelsene, den riktige.

Og teorien om mediepåvirkning og følelse av tilhørighet med andre kulturer forutsetter faktisk ingen antakelser i det hele tatt. Vi VET at det forekommer, og det er mange eksempler på det.

Reinkarnasjon og den samme følelsen av tilhørighet pga erfaringer i tidligere liv, det er en helt annen skål, for reinkarnasjon er ikke pålitelig dokumentert noen gang.

Gjest Elyssa
Skrevet

Jeg tror ikke på reinkarnasjon, men føler at det hadde vært et godt alternativ :-)

Da tror jeg faktisk at jeg muligens har vært mann og jeg tror jeg døde enten ved at jeg ble påkjørt av toget eller satt fast/innesperret et sted hvor jeg gikk tom for luft.

Men det blir bare gjetninger fra min side altså..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...