AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #1 Skrevet 13. juli 2011 Det er normalt mennene som frir. Hva syns dere om at vi kvinner frir? Kunne du tenke deg å gjøre det? Hvorfor/hvorfor ikke?
Maria M Skrevet 13. juli 2011 #2 Skrevet 13. juli 2011 Det er normalt mennene som frir. Hva syns dere om at vi kvinner frir? Kunne du tenke deg å gjøre det? Hvorfor/hvorfor ikke? Hei! Man kan vel selv bestemme det...og det er vel svært individuelt. Men for meg virker kvinner bare desperat hvis hun frir. Jeg ser det som mannens oppgave. Så det er vel ikke noe ser positivt på
MissStiles Skrevet 13. juli 2011 #3 Skrevet 13. juli 2011 Jeg har ei venninne som gjorde det. Synes det var tøft gjort. Ikke minst, romantisk..... Men tror ikke at jeg hadde klart det. Synes også at det er mannens oppgave. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Jeg overlater frieri til mannen av ulike grunner. 1. Det var jeg som tok initiativ til at vi skulle bli sammen, samt samboerskap. Synes det er hans tur til å ta initiativ til å ta forholdet til neste punkt. (Krysser fingrene for at det skjer før barn blir aktuelt.) 2. Jeg er klar for ekteskap, og vil ikke presse ham til noe ha egentlig ikke er klar for ennå. Når han er klar, kan han fri, og da vet jeg helt, helt sikkert at det er noe også han ønsker. 3. Dårlig grunn, men likevel. Mannen er veldig lite romantisk, og et frieri fra ham vil bli en måte han viser hvor glad han er i meg. Tror jeg vil oppleve det som romantisk selv om det ikke er så romantisk setting/måte. (Blir ikke skuffet om det er uromantisk, bare så det er sagt.) Hva jeg synes om kvinner som frir? Veldig kult. Synes det er flott at det blir mer likestilling også på det området. Hadde mannen min og forholdet vårt vært anderledes kunne jeg nok fridd selv. Håper flere kvinner frir i framtida 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #5 Skrevet 13. juli 2011 Det kommer veldig an på, synes jeg. Jeg ga min mann to datoer å velge mellom. Jeg visste at det å gifte seg aldri kom til å falle han inn, mens for meg var det viktig. Jeg skulle på en måte ønske han hadde fridd. Skulle så gjerne hatt den bekreftelsen på at han virkelig ville ha meg, men han valgte jo en dato så jeg er fornøyd med det.
Charleene Skrevet 13. juli 2011 #6 Skrevet 13. juli 2011 Mannfolkets jobb. Kunne aldri fallt meg inn å gjøre det selv. men nå er jo ikke det en issue heller 1
Supergla88 Skrevet 14. juli 2011 #7 Skrevet 14. juli 2011 Synes de er tøffe de kvinnene som frir! Jeg hadde lyst å fri selv, men jeg fikk beskjed av min forlovede at dette var hans oppgave:)
supravect Skrevet 16. juli 2011 #8 Skrevet 16. juli 2011 Jeg fridde til min samboer, og jeg er jente. Selvfølgelig er det mest romantisk og alle jenters drøm og bli fridd til; når vi hadde vært sammen ca. 2,5 år bare spurte jeg han spontant en kveld vi var på ferie, og svaret på frieriet var et lykkelig "ja, selvfølgelig vil jeg det!" gjør at det var verdt å fri, selv om jeg er jente Skjønner ikke den problemstillingen folk lager seg om at mannen MÅ fri:P
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #9 Skrevet 16. juli 2011 Er veldig tradisjonell der, ville aldri fridd.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #11 Skrevet 16. juli 2011 Nei dette syns jeg er mannens oppgave, litt tradisjonell må man være:)
Hoppetaujenta Skrevet 16. juli 2011 #12 Skrevet 16. juli 2011 Hvorfor skal en absolutt holde på tradisjonene da? Bare fordi det er tradisjon, eller bør det faktisk bety noe for den enkelte? Å bli fulgt opp til alters av sin far, er også en tradisjon, men det betyr egentlig bare at den som har "eid" deg frem til nå, overlater ansvaret til en annen. Man blir en annen manns eiendom. Ikke bra! 2
Samulita Skrevet 16. juli 2011 #13 Skrevet 16. juli 2011 Jeg kunne sikkert ha gjort det hvis jeg visste at kjæresten min var up for it. Men han mener at det er noe han bør ha full kontroll på. Tror det har mye med det som kommer etterpå å gjøre. Planlegging av et bryllup er det få mannfolk som orker å involvere seg særlig i, så da er det fint for dem om de i det minste kan stå for selve frieriet
johnjohn Skrevet 16. juli 2011 #14 Skrevet 16. juli 2011 Kvinner har lov til å fri på skuddårsaften i følge tradisjonen.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #15 Skrevet 16. juli 2011 Hvorfor skal en absolutt holde på tradisjonene da? Bare fordi det er tradisjon, eller bør det faktisk bety noe for den enkelte? Å bli fulgt opp til alters av sin far, er også en tradisjon, men det betyr egentlig bare at den som har "eid" deg frem til nå, overlater ansvaret til en annen. Man blir en annen manns eiendom. Ikke bra! For de fleste av oss er dette en veldig fin tradisjon, som betyr noe helt annet for den enkelte enn det du skriver her.
Tears.of.the.Sun Skrevet 16. juli 2011 #16 Skrevet 16. juli 2011 Jeg har ingenting imot at noen kvinner gjør det, men JEG ville ikke gjort det. Litt fordi at jeg mener at mannen bør gjøre det siden det har vært slik i alle år, og litt fordi at mange menn ikke forventer at kvinner frir og da kan de få en "ubehagelig" opplevelse dersom de kunne tenkt seg å fri selv.
fridr Skrevet 16. juli 2011 #17 Skrevet 16. juli 2011 Før mannen fridde "på ordentlig", spurte vi hverandre ofte om den andre ville gifte seg. Det var bare koselig. Men jeg ble veldig glad da han plutselig spurte Når jeg hører historier om kvinner som har fridd, har det oftest vært veldig tøft gjort. Så det er bare fint Skjønner ikke hvorfor det er sagt at vi kan fri bare på skuddårsaften..? Men det er også morsomt. Jeg er en sucker for tradisjoner
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #18 Skrevet 16. juli 2011 Jeg synes det er ekstra romantisk dersom en kvinne frir jeg
Gjest Heloise Skrevet 16. juli 2011 #19 Skrevet 16. juli 2011 I "min verden" er det kvinnene som er mest giftesyke, og mennene er mindre interessert i "denslags" så jeg ville ikke fridd, jeg ville følt meg masete tror jeg. Hvis min kjæreste frir til meg er jo det et enormt kompliment Et enda større bevis for at det er meg han vil være sammen med resten av livet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå