AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #1 Skrevet 13. juli 2011 Jeg lurer på å flytte utenlands ein periode, kanskje så lenge som 1 år eller mer. Tenker da på eit varmt land, type; Tyrkia eller Kypros. Jeg har atopisk eksem og merker at sol, varme og sjøvann hjelper ganske bra. Hadde nylig noen uker i Tyrkia, merka jeg hadde godt av det, mens jeg ikke likte heilt å komme hjem til rein, null sol og kulde. Dessuten er jeg drittlei livet mitt og ønsker ein ganske kraftig forandring. Men hvordan vil det gå i praksis? Noen som har gjort dette som kan forteller hvordan de gikk fram? Finne leilighet, bli kjent med folk, papirarbeid, regler, arbeid, etc.
Maria M Skrevet 13. juli 2011 #2 Skrevet 13. juli 2011 Jeg lurer på å flytte utenlands ein periode, kanskje så lenge som 1 år eller mer. Tenker da på eit varmt land, type; Tyrkia eller Kypros. Jeg har atopisk eksem og merker at sol, varme og sjøvann hjelper ganske bra. Hadde nylig noen uker i Tyrkia, merka jeg hadde godt av det, mens jeg ikke likte heilt å komme hjem til rein, null sol og kulde. Dessuten er jeg drittlei livet mitt og ønsker ein ganske kraftig forandring. Men hvordan vil det gå i praksis? Noen som har gjort dette som kan forteller hvordan de gikk fram? Finne leilighet, bli kjent med folk, papirarbeid, regler, arbeid, etc. Hei! Jeg skal selv flytte til utlandet selv (Egypt), men det pga forloveden min bor der. Regler med visum og vilket papirer du trenger varierer selvfølgelig fra de ulike landene. Men du kan godt skikke på UDIs og ambasadørens nettsider. Men ofte er gyldig visum det allers viktigste. Turistvisumet varer maks 1 måned hvis du får det via ambasadøren og kan fornyes opp til 1 år. Jeg fant selv leilighet ved at jeg først leide hotell i 1 uke og gjorde og brukte den tida til å finne leilighet. Resten kom vel mest av seg selv Men det finnes også turoppratører som tilbyr leiligheter i stedet for hotell. Ønsker deg lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå