AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #1 Skrevet 13. juli 2011 Jeg skal på leilighetsvisning i dag. Hva er det viktig å tenke på da? Er det noe spesielt jeg bør se etter/sjekke og spørre om? Oppsigelsestid og finne ut om det er "fuktig" der er det enste jeg kommer på nå. Har allerede fått endel info om pris, hva som er inkludert og sånt.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #2 Skrevet 13. juli 2011 "Sjekk sikringer. Spør om arbeidet er utført av fagmann og få eventuell dokumentasjon på dette. Vær skeptisk til gamle anlegg med skrusikringer. Går sikringer ofte, kan det være tegn på at anlegget er overbelastet. Se etter løse ledninger og stikkontakter. Kjenn på sikringene. Er de varme er det også et tegn på for mye belastning. Lukter det varmt eller svidd ved sikringsskapet er anlegget trolig klart for utskiftning. Se også etter løse stikkontakter og brunsvidde ledninger. Still spørsmålstegn ved ting som tyder på at eier har gjort koblinger på egenhånd.
Gjest reebok Skrevet 13. juli 2011 #3 Skrevet 13. juli 2011 Jeg skal på leilighetsvisning i dag. Hva er det viktig å tenke på da? Er det noe spesielt jeg bør se etter/sjekke og spørre om? Oppsigelsestid og finne ut om det er "fuktig" der er det enste jeg kommer på nå. Har allerede fått endel info om pris, hva som er inkludert og sånt. Du kan jo f.eks spørre om nabolaget, hva slags mennesker som bor der, om det er dugnad, plenklipping o.l, om det er garasje tilhørende, bod/utebod, parkeringsplass? Ellers det som du nevner angående oppsigelsestid, depositum, pris og hva som er inkludert i husleia eller ikke. Lykke til med leilighetsjakten
Gjest uAnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Les her: 10 ting det er viktig å spørre om: http://www.huseierne.no/Hus-Bolig/Pressemeldinger/Hold-hodet-kaldt-pa-visning/
2shy Skrevet 13. juli 2011 #5 Skrevet 13. juli 2011 Sjekk at det er godt med ventilasjon i alle rom, enten på vinduer eller lufteluker i vegg. Kjenn også etter lukt og sopp i f.eks vinduskarm/på bad, spør om det er lydt/bråk, trafikkstøy,. Ellers, bruk magefølelsen
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #6 Skrevet 13. juli 2011 Rett til uteplass. hvor lytt er det og hvilke rom hos naboen er rett over, under dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå