Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøre fraKystveien fra Trondheim til Bodø, Har noen av dere tips til steder det er verdt å stoppe?

Eneste jeg har funnet er et akvarie i Lofoten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Torghatten i Brønnøysund, Hildurs Urterarium www.urterariet.com(som ligger litt nord for Brønnøysund), tur på Syv søstre, Alstahaug kirkested (Petter Dass's virkested), svipptur ut øyene utenfor f.eks Dønnas berømte fallos på Glein, se solnedgangen fra fjellet, ta en badetur på kjempefine sandstrender i Breivika (Dønna), eller ta båten ennå lengre ut til Lovund/Træna.

Lengre nord har du polarsirkelen med f.eks havrafting ut til polarsirkeløya (polarsirkel maritime) eller en bretur på Svartisen?

Masse å gjøre finner du også på www.visithelgeland.com

God tur! :)

• Liker 3
Skrevet

Har nettop kjørt den veien mellom Bodø og Brønnøysund, og det jeg anbefaler mest er torghatten og Petter dass museet. Anbefaler også å stoppe i de ulike byene/tettstedene som Brønnøysund, sandessjøen, Mosjøen og Mo i Rana. Hvis dere stopper i Brønnøysund, må dere dra på TD- på kaia og spise Norges beste softis med nyrørte jordbær, himmelsk! Og hvis dere har fulgt med på Himmelblå, ligger Ylvingen like utenfor Brønnøysund. Når dere kommer til Bodø, er jo selfølgelig saltstraumen et must, og hvis dere er glad i å gå på tur, kan en tur opp på keiservarden være fantastisk, ca en time å gå. Vi overnattet en plass mellom Bodø og Brønnøysund, det var på campingen i Nesna, veldig greit.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil nå bare anbefale dere å ta tida og ikke stresse seg nordover. Det er mye fint å se på, og mange ferjer som skal rekkes, så pass på så dere har satt av nok dager. :) Lurer på om kystriksveien har egen nettside? Vi fikk i hvertfall med oss noen brosjyrer fra en bensinstasjon og de var til kjempehjelp!

Skrevet (endret)

Kystriksveien har en egen nettside på www.kystriksveien.no, masse fin info der om strekningen Steinkjær-Bodø med fergetider, overnatting og aktiviteter.

Er du heldig :gjeiper: finner du også et bilde av meg der! ;)

Ps. Brosjyrene blir gitt ut av de samme som driver nettstedet og er vanligvis å få på bensinstasjoner, turistinformasjon, noen overnattingssteder og ferjer (iallefall tidligere år)

Endret av kazcade
Skrevet

Tusen takk for alle svar!

kystriksveien.no var til kjempehjelp, har funnet et krigsmuseum til gubben og Litlehaug Staude og Urtegård til meg (som er så glad i blomster) + mye annet!

Har 4-5 dager på turen, før vi må være på plass for landskytterstevnet i Bodø.

Skrevet

Eneste jeg har funnet er et akvarie i Lofoten..

Du kommer ikke forbi der på vei til Bodø....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...