Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2011 #1 Skrevet 13. juli 2011 For ei stund siden så ble en nabo av meg dømt for å ha misbrukt flere barn, blant annet to av min datters venninner. Det ble funnet film og bilder av de så det er ikke noe tvil om at han var skyldig. Både dattera mi og hennes venninner var der gjevnlig og lekte. Mannen var alene og virker jo så snill egentlig. Han stilte alltid opp når det var noe så hadde jo aldri trodd noe sånt om han, ikke hadde vi sett noe til mistenkelig advferd heller. Jeg husker at en sommer så var han med meg og min familie og glillet til og med. Så skjedde jo dette da, at han ble oppdaget og dømt. Og jeg må si det har vært tungt. Men datteren min nekter for at han rørte henne og hun er like sjokkett som meg over hva den mannen drev på med. Dette foregikk jo i flere år, mim datter er nå 14 og har ingen grunn til å ikke tro på henne heller. Og hvorfor skulle henne liksom lyve? Og hadde han gjort noe med henne så hadde det vel vært bevis også, slik det var med de andre?, ikke sant Men jeg lurer veldig på hvorfor han misbrukte venninnene til min datter og ikke henne? Hun var jo faktisk hos han alene flere ganger. Går disse folkene etter bestemte folk? Jeg trodde egentlig at de tok alle de kom over. Har nesten tenkt på dette daglig siden han ble oppdaget og får ikke helt fred med meg selv. Nå må dere ikke misforstå da, jeg er jo selvfølgelig overlykkelig over at han ikke misbrukte min datter.
Ciara Skrevet 13. juli 2011 #2 Skrevet 13. juli 2011 Jeg tror du bør finne ut hva som egentlig plager deg (sånn rent utover det at du har hatt en pedofil i nabolaget som har misbrukt barn du kjenner, selvsagt). Frykter du at han kan ha misbrukt din datter uten at hun vil innrømme det? Er det forstyrrende at du ikke ser noe mønster i hvem han har misbrukt? 2
Kosemose Skrevet 13. juli 2011 #3 Skrevet 13. juli 2011 Overgripere er ofte ikke barske voldsmenn. Ofte bygger de tillit og overgrepene er ofte ikke preget av vold, men av omsorg, kos og lek. Dette er en side ved slike ting som er ganske ekkel, for det hadde vært så mye lettere hvis det var usympatiske, ekle og voldelige mennesker og ikke mennesker man kanskje har likt og hatt det hyggelig sammen med. Sviket blir på en måte dobbelt, og det er lett å føle seg dum i tillegg til alle de andre følelsene. Hvorfor det ble noen og ikke andre kan man bare spekulere i. Det kan være tilfeldig, det kan ha hatt å gjøre med kjemi eller med praktiske muligheter. Det kan hende datteren din har en del tanker rundt det som har skjedd, all den tid hun også har hatt en relasjon til denne naboen, så du kan jo for eksempel tipse henne om at hun kan gå og snakke med helsesøster på skolen hvis hun har tanker rundt det som har skjedd. Så skjønner jeg veldig godt at du har et kaos av tanker og følelser rundt alt dette, både når det gjelder din egen relasjon til ham som "hyggelig nabo" og i forhold til at datteren din har vært på besøk hos ham uten at du føler deg 100% trygg(?) på hva som har skjedd, og det at han faktisk forgrep seg på din venninnes barn. Det kan jo hende du og skulle vurdere å ta en prat med en fagperson, bare for å få sortert litt tanker og følelser. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Jeg hadde også vært urolig til tross for at hun sier det ikke skjedde, men hvorfor skulle hun lyve? Har hun blitt avhørt i forbindelse med dette?
Gjest Consensio Skrevet 13. juli 2011 #5 Skrevet 13. juli 2011 Ha en åpen dialog med dattera di, slik at hun kan komme til deg og føle at hun kan si hva som helst. Sier hun at hun ikke ble rørt og er tydelig sjokkert, så er det nok slik. Pedofile er ikke gamle griser som er lite hyggelige. De er ofte faktisk VELDIG hyggelige, hjelpsomme, sosiale for å kunne "groome" det barnet de liker godt. Og selv om man er pedofil, så betyr ikke det at de driver overgrep mot alle barn de kommer over. Som det sies over her, så "forelsker" de seg gjerne i enkelte barn. Unntaket er bl.a. når de kan kjøpe sex av barn som f.eks i Thailand (bare et eksempel) Men de aller fleste overgripere er "groomere" som kan være en hvilken som helst nabo. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #6 Skrevet 13. juli 2011 Til TS Du må bare tro på din datter og være glad for at hun ikke ble en av de som ble misbrukt. Det kan være viktig å prate igjennom det med din datter siden hun indirekte er berørt av dette. Hadde vel snakket med en fagperson/incestsenter for å ha en mest mulig riktig tilnærming til det. Innlegget er endret som ledd i rydding. Phaedra,mod 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #7 Skrevet 13. juli 2011 Kan godt hende han har gjort henne noe. Mange føler skam og vil ikke innrømme det. 1
Phaedra Skrevet 13. juli 2011 #8 Skrevet 13. juli 2011 Tråden er ryddet for avsporinger og innlegg skrevet av utestengt bruker. Phaedra,mod
SummerJoy Skrevet 14. juli 2011 #9 Skrevet 14. juli 2011 (endret) Leste et intervju med en pedofil en gang, og i følge han ble pedofile forelsketi enkelte barn på samme måte som vi blir forelsket i enkelte andre voksne, men ikke alle. Kanskje han bare ikke var tiltrukket av datteren din? Flaks kan man si.. Uff. Endret 14. juli 2011 av SummerJoy
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #10 Skrevet 14. juli 2011 For ei stund siden så ble en nabo av meg dømt for å ha misbrukt flere barn, blant annet to av min datters venninner. Det ble funnet film og bilder av de så det er ikke noe tvil om at han var skyldig. Både dattera mi og hennes venninner var der gjevnlig og lekte. Mannen var alene og virker jo så snill egentlig. Han stilte alltid opp når det var noe så hadde jo aldri trodd noe sånt om han, ikke hadde vi sett noe til mistenkelig advferd heller. Jeg husker at en sommer så var han med meg og min familie og glillet til og med. Så skjedde jo dette da, at han ble oppdaget og dømt. Og jeg må si det har vært tungt. Men datteren min nekter for at han rørte henne og hun er like sjokkett som meg over hva den mannen drev på med. Dette foregikk jo i flere år, mim datter er nå 14 og har ingen grunn til å ikke tro på henne heller. Og hvorfor skulle henne liksom lyve? Og hadde han gjort noe med henne så hadde det vel vært bevis også, slik det var med de andre?, ikke sant Men jeg lurer veldig på hvorfor han misbrukte venninnene til min datter og ikke henne? Hun var jo faktisk hos han alene flere ganger. Går disse folkene etter bestemte folk? Jeg trodde egentlig at de tok alle de kom over. Har nesten tenkt på dette daglig siden han ble oppdaget og får ikke helt fred med meg selv. Nå må dere ikke misforstå da, jeg er jo selvfølgelig overlykkelig over at han ikke misbrukte min datter. Min stebestefar misbrukte meg og alle søskenene mine + mine kusiner og min tante og stemor. Den eldste lillesøsteren min nektet lenge på at han hadde rørt henne, helt til det en dag kom fram av han hadde gjort det likevel. Det var fortrengt og hun ville ikke si det. Utrolig grusomt, jeg vet hva du gjennomgår.. Har datteren din fått noe tilbud fra barnevernet? Mine søstre fikk dette, selv hun som sa hun ikke hadde blitt rørt. Og en dag kom det fram likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå