Gå til innhold

Jeg vil overdra et verdifullt dyr til min eksmann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Moderatorene får bare flytte denne hvis det blir feil valg av underemne.

Jeg og min eksmann drev aktivt oppdrett av hest sammen da vi var gift. Vi gikk gjennom en vond skilsmisse der jeg ville bort, og han ikke ville skille seg. Han utviklet store psykiske problemer som følge av bruddet, og har brukt de siste 2 årene på å prøve å komme seg på bena. Jeg er ikke sikker på hvordan det egentlig går.

Under meglingen så ble jeg tilkjent den ene avlshoppa som har en rimelig stor verdi. Fordi jeg flyttet fra gården, så sa min eksmann seg villig til å ha henne oppstallet mot at han fikk holde på som han ville innenfor avl med henne. Det var greit for meg, egentlig var ikke hun så viktig for meg.

Jeg flyttet til by, og har hverken tid eller plass å ha hest nå, og markedet for salg er veldig dårlig også. Hesten har vært avertert med heller lunken interesse, folk er mest interessert i føll etter henne og god hingst.

Problemet mitt er at min eks bruker hesten til å ta kontakt med meg hver bidige dag. Han kan ringe og si at hesten har ikke fått sine årlige vaksiner, slenge mot meg at jeg er en uansvarlig eier som ikke har ordnet det, for så å legge til at han fiksa det selv forrige uke. Når han fikk ha hesten hos seg, skulle også han ha henne som sin egen. Han vil ikke ha henne heller, for han sier det er min hest. Jeg på min side er veldig lei av at min eksmann og jeg skal ha noe mer kontakt oss imellom og nå vil jeg rett og slett skrive under på papirene på hesten, og legge ved et juridisk dokument som sier at jeg nå GIR hesten min til ham basert på at han likevel har henne, og kan kalle seg eier osv.

Jeg skal ikke en gang styre med å få noe økonomisk godgjørelse for dette, jeg vil bare ikke ha mer med ham å gjøre.

Ting var vanskelig nok imellom oss.

Noen som har et tips til en enkel "kontrakt" på dette, eller må jeg gå til advokat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bruke en standardkontrakt da og sette kjøpesum til null?

Min lenke

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan du skal gå frem med dette. Men med det sagt så skulle dere aldri skaffet dere et dyr! Blir dårlig av å lese at du egentlig ikke bryr deg om hesten...

Håper du har lært og ikke skaffer deg dyr igjen.....

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan du skal gå frem med dette. Men med det sagt så skulle dere aldri skaffet dere et dyr! Blir dårlig av å lese at du egentlig ikke bryr deg om hesten...

Håper du har lært og ikke skaffer deg dyr igjen.....

Det har vel heller noe med endring i livssituasjon å gjøre? Til og med skifte av livsstil, etter at TS flyttet fra en gård og til byen..

Skrevet

Tror ikke du bare kan gi han hesten uten at han godtar dette. Dette er jo noe som medfører kostnader for han så ganske sikker på at han også må skrive under på dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...