AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #1 Del Skrevet 13. juli 2011 Det lurer jeg på! !Bruden skal sitte på venstre side, nærmest gjestene - men går hun da også på venstre side oppover? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Belle Skrevet 13. juli 2011 #2 Del Skrevet 13. juli 2011 Bruden går på høyre side opp (med faren eller den som følge) i sin venstre arm, og så setter hun seg på vestre side. Den som følger kan da enkelt sett seg på venstre side i benkene og bruden går opp til plassen sin ved alteret. Etter vielsen går bruden på venstre side og brudgommen på høyre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 13. juli 2011 #3 Del Skrevet 13. juli 2011 Stemmer dette da? De gangene jeg har vært i bryllup har bruden gått opp til alteret med sitt følge ved sin høyre arm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charleene Skrevet 13. juli 2011 #4 Del Skrevet 13. juli 2011 Bruden føres inn og går på venstre side inn. Når de kommer til første benkerad, kommer brudgommen ned og overtar bruden. Han fører henne så på plass, og hun setter seg. Hun går altså inn på samme side som hennes del av gjestene sitter, som er venstre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LindaM Skrevet 14. juli 2011 #5 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg gikk min venstre opp til alteret, og min høyre ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 14. juli 2011 #6 Del Skrevet 14. juli 2011 Bruden skal gå på høyre side av den som følger opp. Dette er etikette i de fleste formelle settinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Belle Skrevet 15. juli 2011 #7 Del Skrevet 15. juli 2011 Kan hende det blir litt "tull" med hva vi mener med høyre og venstre her.. Når man kommer inn i kirka skal bruden gå på det som da er høyre side - slik var det ihvertfall da William og Kate giftet seg.. (letter å se og forstå med bilde). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå