AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #1 Skrevet 13. juli 2011 Ok i mitt bryllup i september måned skal det være buffeet. Det er å stk småbord a ca 10 stk på hver. Det skal serveres alkohol, men vi ønsker ikke rølpefest. Vi har engasjert to stk servitørere, til bistand - men ikke direkte servering siden det er buffeet. Så til vinen, hvor mye vin skal man beregne under maten? Også lurer vi på om vi skal sette flaskene ut på bordet og la folket forsyne seg selv eller om vi skal la servitører servere. Dersom vi setter flaskene ut, kan dette gjøres rett før gjestene setter seg så slipper flaskene å stå fremme og ødelegge pynten. Men er det stor fare for at folk hiver inn på med FOR MYE vin? Fort tomt....? Og spørsmålet er da hvor mange flasker skal man sette frem på bordene hvor det sitter ti stk personer? Jeg faller litt på dette alternativet, men usikker på hvor mye man da skal sette frem. Råd?
Gjest Bjørn82 Skrevet 13. juli 2011 #2 Skrevet 13. juli 2011 Ok i mitt bryllup i september måned skal det være buffeet. Det er å stk småbord a ca 10 stk på hver. Det skal serveres alkohol, men vi ønsker ikke rølpefest. Vi har engasjert to stk servitørere, til bistand - men ikke direkte servering siden det er buffeet. Så til vinen, hvor mye vin skal man beregne under maten? Også lurer vi på om vi skal sette flaskene ut på bordet og la folket forsyne seg selv eller om vi skal la servitører servere. Dersom vi setter flaskene ut, kan dette gjøres rett før gjestene setter seg så slipper flaskene å stå fremme og ødelegge pynten. Men er det stor fare for at folk hiver inn på med FOR MYE vin? Fort tomt....? Og spørsmålet er da hvor mange flasker skal man sette frem på bordene hvor det sitter ti stk personer? Jeg faller litt på dette alternativet, men usikker på hvor mye man da skal sette frem. Råd? Du bør jo beregne ca. 1/2 flaske pr. person. Men til 10 stykker vil jeg anta at 4 flasker er mer enn nok til bordsettingen. Eller så kan du jo få de to servitørene til å servere dere vin etter bordsettingen. Samt at de etterfyller gjestenes glass en gang iløpet av middagen.
FruN Skrevet 13. juli 2011 #3 Skrevet 13. juli 2011 Eller så kan du jo få de to servitørene til å servere dere vin etter bordsettingen. Samt at de etterfyller gjestenes glass en gang iløpet av middagen. Er enig her. Jeg ville ikke satt ut flasker på bordene. Aldri godt å vite hvordan festen utvikler seg da..
Lyra Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Det jeg har sett i større selskaper (har ikke vært i bryllup med buffet og alkohol), er at det utnevnes en "vinansvarlig" på hvert bord. Det vil si at det står en flaske eller to på bordet i utgangspunktet, så har denne ene personen ansvar for å hente mer når det blir tomt. Vurderer å gjøre det sånn om det blir småbord i vårt bryllup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå