Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje ikke det koseligste tema å ta opp, men jeg trenger virkelig råd her.

Hunden min har plutselig begynt å få lys lys brun og våt avføring. Har ikke gitt henne noe annet enn det hun pleier å få(fast hundemat og rikelig med kalt vann). Blir litt bekymret for jenta mi. Hun må ut hele tiden for å gjøre fra seg. Noen tips til hvordan jeg kan hjelpe magen hennes? Har gitt henne ris, men enn så lenge har det ikke hjulpet noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytte*

AnonymBruker
Skrevet

Biola, Cultura eller Activia?

Hvis hun liker det.

Skrevet (endret)

faste i minst ca 1 -2 døgn.Få tak i zoolac og gi det opp til flere ganger pr.dag (står dosering på tuben eller hør med vetrinær) Gi så kun ihjelkokt ris, bare husk at det må være gode gamledagse risen som å koke i minst 30min,da hurtigris gir mer diare. Helst kok risen til den blir grøt.

Gi dette 3 -4 ganger pr dag +zoolac og dag 3 tilsetter du litt ihjelkokt fisk om hunden tåler det. Så tar du 1/3del av tørforet,helbløter dette og gir med litt ris.I 2 dager +zoolac

Unngå melkeprodukter da enkelte hunder faktisk får diare av slikt.Eller ved infeksjoner i mage/tarm kan melkeprodukter trigge mer diare

Om du har fastet hunden i 2 dager,så husk at bråstart med mat kan starte diareen igjen.

Om hunden er slapp og har feber eller almentilstand er dårlig- Oppsøk vetrinær! Samme om hunden er syk etter en uke

Endret av Kårky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...