AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #1 Skrevet 13. juli 2011 ok, jeg har alltid klart å holde meg i sånn nogenlude i form og vært sånn midt på 3 i størrelse, normal vil jeg kalle det da. Rundt 60 -65 kg.. Men sist det ble slutt mellom meg og kjæresten gikk jeg ned 10 kg på en uke vell, jeg lå bare i senga å gråt og gråt, spiste ikke noen ting. Men nå har vi blitt sammen igjen å jeg har eest ut til snart 75 kg.. jeg har prøvd å begynne å jogge/sykkle men får vondt i brystet og hjertet. (Har bestilt time hos legen for å skjekke, har gammel hjertefeil) Men noen som har noen råd til dette med kosthold? Er det krbohydrater, fett eller proteiner eller hva legger man på seg av og hva ikke? Åssen bør jeg spise, hvo mange ganger om dagen? Mye lite?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #2 Skrevet 13. juli 2011 Det høres jo ut som kjærestekiloene. Kutt ut snop, snack, brus og hvitt mel i hverdagen. Hold pizzaen av til lørdagene. Gå en fjelltur e.l på søndagen med kjæresten din.
snippestad Skrevet 13. juli 2011 #3 Skrevet 13. juli 2011 Han er ikke så glad i snop så vi spiser egentlig ganske lite av det. Bare jeg som spiser litt på lørdag og søndag.. Er egentlig ganske flink i ukedagene.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Han er ikke så glad i snop så vi spiser egentlig ganske lite av det. Bare jeg som spiser litt på lørdag og søndag.. Er egentlig ganske flink i ukedagene. Dropp kjæresten eller les på fitnessbloggen.no:P Der vil du kunne finne alt du lurer på, les alle artikler om vektnedgang og hva det vil si å spise riktig;)
Sofie_22 Skrevet 13. juli 2011 #5 Skrevet 13. juli 2011 ok, jeg har alltid klart å holde meg i sånn nogenlude i form og vært sånn midt på 3 i størrelse, normal vil jeg kalle det da. Rundt 60 -65 kg.. Men sist det ble slutt mellom meg og kjæresten gikk jeg ned 10 kg på en uke vell, jeg lå bare i senga å gråt og gråt, spiste ikke noen ting. Men nå har vi blitt sammen igjen å jeg har eest ut til snart 75 kg.. jeg har prøvd å begynne å jogge/sykkle men får vondt i brystet og hjertet. (Har bestilt time hos legen for å skjekke, har gammel hjertefeil) Men noen som har noen råd til dette med kosthold? Er det krbohydrater, fett eller proteiner eller hva legger man på seg av og hva ikke? Åssen bør jeg spise, hvo mange ganger om dagen? Mye lite? Det er fysisk umulig å gå ned ti kilo på en uke ved å bare ligge i sengen. For å gå ned en kilo må du forbrenne 7000 kalorier. Kroppen trnger ca mellom 1500-2000 kalorier om dagen avhengig av hvor aktiv du er. I tilegg vil kroppen gå i sparpluss ved ekstremt lavt kaloriintakk. Noe av vekten du gikk ned kan også ha vært vann. Så med mindre du har løpt maraton hver eneste dag den siste uken, tviler jeg på at du har gått ned ti kilo kun på en uke.
Wiggins Skrevet 13. juli 2011 #6 Skrevet 13. juli 2011 Det er fysisk umulig å gå ned ti kilo på en uke ved å bare ligge i sengen. For å gå ned en kilo må du forbrenne 7000 kalorier. Kroppen trnger ca mellom 1500-2000 kalorier om dagen avhengig av hvor aktiv du er. I tilegg vil kroppen gå i sparpluss ved ekstremt lavt kaloriintakk. Noe av vekten du gikk ned kan også ha vært vann. Så med mindre du har løpt maraton hver eneste dag den siste uken, tviler jeg på at du har gått ned ti kilo kun på en uke. En brukbart trent voksen mann vil miste ca. 10 kg om han ligger i koma en uke, men det er for det meste muskler, ikke fett. Jeg antar at hun ikke lå like stille som en som ligger i koma, men hun mista nok en del muskelmasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå