Gå til innhold

Har 4 mine og dine barn, bør vi få "våre" i tillegg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei datter på 3 og han tvillinger på 6 år og en gutt på 9 år. Begge har 50% foreldreansvar.

Han vil veldig gjerne at vi skal forsøke å få et barn sammen. Jeg vil også gjerne ha barn med han, men samtidig er jeg litt redd for å gi opp uken vi nå har uten barn. Den uka er så verdifull for å ha tid til hverandre, venner, trening og å få gjort unna praktiske ting. I uken med 4 barn får man ikke tid til så mye annet.

På den andre siden, så tenker jeg at jeg gjerne vil ha en liten baby igjen. Vi er erfarne foreldre som er vant til barn, og ett barn til når man allerede har 4 vil kanskje ikke forandre så mye... Og i tillegg ville det vært så flott å ha et barn sammen vi to - og også kunne gi min datter et søsken hun har blodsbånd til.

Hmmm... klarer ikke å bestemme meg. Noen som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi har 7 mine og dine barn og 2 felles . :klemmer: Slitsomt, men herligt med barn.

Tenkte vi ville ha en felles men det blei to.

Alle mine har bodd her fast og hans barn har vært hos oss ca 45%.

Barna går veldig godt i lag. Bank i bordet så har vi ikke hatt noen kriser der barna har hatt større uenigheter enn søsken normalt har.

• Liker 1
Gjest Okusan
Skrevet

Så lenge dere er sikre (så sikre man kan være ;) ) på at det blir dere for all overskuelig framtid, så ville jeg sagt kjør på...!

Jeg kjente veldig det da vi gikk fra tre til fire barn, at nå var en grense passert- fra å være slitsomt og vanskelig med baby var det blitt bare moro, jeg kunne gjerne fått et par-tre til :sjenert: Det gjør rett og slett ikke så stor praktisk forskjell på om man har fire, fem eller seks. Med store storesøsken er det mange til å hjelpe til, og det blir som du sier en "fellesnevner" til alle barna deres også.

Men dere må jo vurdere hvor viktig friuka er for dere. Hvis det er det som gjør at hele hverdagslivet fungerer, så blir jo bildet et annet.

Lykke til med beslutningen uansett! :)

Skrevet

Er ikke 4 barn nok å ta seg av?

• Liker 3
Skrevet

Om dere bør få barn sammen er noe bare dere kan finne ut av. Men rasjonelt sett: Det kan kanskje styrke båndene mellom dere to, samtidig vil det komplisere et senere arveoppgjør, det vil kunne komplisere kabalen, det kan sette i sivng andre følelser hos særkullsbarna, osv. Så skal jo alle barna ha plass, de skal ha mat, klær og ferieturer.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Om dere har ressurser til å ta dere av et barn til, så kjør på. Personlig ville jeg tenkt at fire barn burde holde i lange baner. De skal jo følges opp med skole og fritidsaktiviteter +++, så en skulle tro det var krevende nok.

Her har mannen tre barn fra før og jeg har to. Det holder i massevis! En skal da ha tid og rom for å være kjærester også.

Skrevet

Om dere har ressurser til å ta dere av et barn til, så kjør på. Personlig ville jeg tenkt at fire barn burde holde i lange baner. De skal jo følges opp med skole og fritidsaktiviteter +++, så en skulle tro det var krevende nok.

Her har mannen tre barn fra før og jeg har to. Det holder i massevis! En skal da ha tid og rom for å være kjærester også.

Enig. Jeg synes 4 barn høres mye ut jeg da, men hvis dere er 100% klare for enda et barn så kjør på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...