AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 Har begynt på PF, og lurer på hva jeg kan drikke under fastetimene? Kan jeg drikke kun vann? Eller sukkerfri brus/sukkerfri saft? Andre ting uten kcal? Feks sjokoladesaus uten kcal (fra usa) ? Hva med sukkerfri pastiller?
Gjest aeikina Skrevet 13. juli 2011 #3 Skrevet 13. juli 2011 PF? Hei flytende føde skal gå greit, seff styr unna brus og annet sukkerholdig. Men kaffe ( svart) og fun-light pleier hvertfall jeg å drikke, disse timene.
Wiggins Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Har begynt på PF, og lurer på hva jeg kan drikke under fastetimene? Kan jeg drikke kun vann? Eller sukkerfri brus/sukkerfri saft? Andre ting uten kcal? Feks sjokoladesaus uten kcal (fra usa) ? Hva med sukkerfri pastiller? Hva i all verden forventer du å oppnå med periodisk faste? Hvis du vil gå ned i vekt er det noe av det dummeste du kan gjøre. Det er ikke få som har sultet seg feite. Skal du varig ned i vekt er det dette som gjelder: - Regelmessig og sunn livsstil som igjen vil si: - Hverdagsmosjon hver dag, trening 3-4 ganger i uka - Sunn mat, dvs. lite rent sukker, lite brus, lite saltsnacks, mye langsomme karbohydrater, en del proteiner og sunt fett. Det er mange som forfekter såkalt lavkarbo, men det er fullt mulig å oppnå en sunn vekt der ca. 40-50% av energien kommer fra karbohydrater. Hvis du trener mye utholdenhet bør opp mot 60% av energien komme fra karbohydrater. - Sist, men ikke minst: For lite søvn gjør at man lettere legger på seg. Det er viktig å sove nok og ha en regelmessig døgnrytme. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #5 Skrevet 13. juli 2011 Hva i all verden forventer du å oppnå med periodisk faste? Hvis du vil gå ned i vekt er det noe av det dummeste du kan gjøre. Det er ikke få som har sultet seg feite. Det der er gammel barneskolelære. Anbefaler deg å lese artiklene til Børge fagerli. Han har skrevet mye om PF. Anbefaler også bloggen til Martin Berkhan Leangains.com. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #6 Skrevet 13. juli 2011 Har begynt på PF, og lurer på hva jeg kan drikke under fastetimene? Kan jeg drikke kun vann? Eller sukkerfri brus/sukkerfri saft? Andre ting uten kcal? Feks sjokoladesaus uten kcal (fra usa) ? Hva med sukkerfri pastiller? Her får du svar på det meste av det du spør om:)
Gjest aeikina Skrevet 13. juli 2011 #7 Skrevet 13. juli 2011 Hva i all verden forventer du å oppnå med periodisk faste? Hvis du vil gå ned i vekt er det noe av det dummeste du kan gjøre. Det er ikke få som har sultet seg feite. Skal du varig ned i vekt er det dette som gjelder: - Regelmessig og sunn livsstil som igjen vil si: - Hverdagsmosjon hver dag, trening 3-4 ganger i uka - Sunn mat, dvs. lite rent sukker, lite brus, lite saltsnacks, mye langsomme karbohydrater, en del proteiner og sunt fett. Det er mange som forfekter såkalt lavkarbo, men det er fullt mulig å oppnå en sunn vekt der ca. 40-50% av energien kommer fra karbohydrater. Hvis du trener mye utholdenhet bør opp mot 60% av energien komme fra karbohydrater. - Sist, men ikke minst: For lite søvn gjør at man lettere legger på seg. Det er viktig å sove nok og ha en regelmessig døgnrytme. Periodisk Faste er ikke noe sulteregime! Tror du må lese deg opp på kosthold og måltidsmønster... 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #8 Skrevet 14. juli 2011 PF er fantastisk! Kan jeg drikke pepsimax i fastetimene?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #9 Skrevet 14. juli 2011 Hva i all verden forventer du å oppnå med periodisk faste? Hvis du vil gå ned i vekt er det noe av det dummeste du kan gjøre. Det er ikke få som har sultet seg feite. Skal du varig ned i vekt er det dette som gjelder: - Regelmessig og sunn livsstil som igjen vil si: - Hverdagsmosjon hver dag, trening 3-4 ganger i uka - Sunn mat, dvs. lite rent sukker, lite brus, lite saltsnacks, mye langsomme karbohydrater, en del proteiner og sunt fett. Det er mange som forfekter såkalt lavkarbo, men det er fullt mulig å oppnå en sunn vekt der ca. 40-50% av energien kommer fra karbohydrater. Hvis du trener mye utholdenhet bør opp mot 60% av energien komme fra karbohydrater. - Sist, men ikke minst: For lite søvn gjør at man lettere legger på seg. Det er viktig å sove nok og ha en regelmessig døgnrytme. Derfor passer periodisk faste for meg, jeg får ikke sove hvis jeg er sulten, men klarer meg fint uten frokost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå