Timar Skrevet 12. juli 2011 #1 Del Skrevet 12. juli 2011 Ja, altså, når man ikke gidder å mase på gubben for å få til noe ferieplanlegging, så skjer ting plutselig fort. Så nå kommer mann, barn på to år og undertegnede til å befinne oss i London i helga, uten returbillett, men med ferie og litt feriepenger på konto. Så da er spørsmålet, hva gjør vi? Ser at hotell i London er veldig dyrt nå, og samtidig kanskje ikke helt ideelt med en toåring. Har noen erfaring med togferie i Storbrittania? Går det an å kjøpe en hopp på - hopp av billett feks, slik at vi kan stoppe flere ganger underveis? Har dere andre forslag til hvor vi kan dra, og hva vi bør se og gjøre? Er i en situasjon som gjør at jeg ikke får planlagt og lest så mye før helga heller, så blir veldig takknemlig for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jamme Skrevet 12. juli 2011 #2 Del Skrevet 12. juli 2011 Man kan kjøpe OneCountryPass - et slags interrailpass, men for bare ett land (se nederst på denne siden). Har ikke noe personlig erfaring med det, men det kan jo være verdt å sjekke ut. Det kan være en idé å sjekke ut en av Englands få "strandperler" og absolutt hyggeligste byer, Brighton. Cornwall er også utrolig fint på denne tiden av året - egentlig er det alltid fint der. Mye fin lokalhistorie og det nærmeste man kommer Inspector Foyle-England i landskap og stemning. Jeg har også vært i Edinburgh og St. Andrews en times togtur unna i Skottland. Edinburgh er en nydelig, ganske stor by. St. Andrews er i hovedsak en golf- og universitetsby, så det er ikke akkurat så mye som skjer der, men veldig hyggelig og med vakre omgivelser. Håper det hjalp litt og at det blir en fin tur. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #3 Del Skrevet 12. juli 2011 Dere kan jo kjøpe interrailbilletter for bare ett land. Jeg vet ikke om det kanskje er billigere å kjøpe dette direkte i England, eller om det er like greit å kjøpe det hjemme. Hvor lang tid har dere, og hvor romslig er budsjettet? Jeg ville i utgangspunktet satset på å bo utenfor London. London er byen i mitt hjerte, men likevel synes jeg det kan bli i overkant varmt, trangt og illeluktende der på varmeste sommeren. Dra heller inn til London på tur for å oppleve ting og bo i en mindre by. Avstandene i England er uansett korte så det tar ikke lang tid med tog. Jeg ville besøkt Bath og sett på de romerske badene og varme kilder. Bath er en nydelig by. Ellers vil kanskje toåringen sette pris på et besøk i Monkey World. Der har de samlet sjimpanser og andre aper som de har reddet fra privatpersoner som har holdt dem som kjæledyr eller brukt dem for å tjene penger på de og fra dårlige dyrehager andre steder i verden. I Monkey World får dyrene en sjanse til å leve tilnærmet så normalt som de kan i fangenskap. (Det går/har gått en serie derfra på Animal Planet) Togturen hit tar vel i underkant av to timer fra London om jeg husker riktig. Ellers er det sikkert stas for en toåring å tilbringe en del tid i Hyde Park og mate ekorn og fugler. Ta med piknikteppe og mat til dere selv og dyrene (peanøtter naturell, med skall på til ekornene) og kos dere. Kanskje også ta en dag på stranda? Hva med å leie en båt og loffe rundt på elvene? Krever kanskje mer planlegging, men dette skal jeg definitivt gjøre en vakker dag. Ellers finner du mange tips til hva man kan gjøre i London med smårollinger her. Dere kommer nok uansett til å få en helt herlig ferie, og jeg skulle gjerne byttet med dere på minuttet! God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timar Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 12. juli 2011 Å, her var det masse gode forslag og tips, tusen takk! Jeg får ikke åpnet linker på denne pc'n, så jeg får sjekke dem ut i morgen. Gleder meg! Nå har vi jo plutselig mange ting vi kan finne på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 12. juli 2011 #5 Del Skrevet 12. juli 2011 Veldig langt uti "nowhere" men hvis man liker historie så kan man dra til Eyam, nordliste plass i England svartedauen kom til. Og innbyggerne stoppet pesten ved å isolere seg fullstendig. Pesten kom dit med post fra London i 1666.. Mange utrolig søte og koselige gamle hus. Utenfor de fleste husene står skilt som beskriver historiens forløp og hvor mange og hvem som bodde hvor. Ser ut som tiden har stoppet der, selvom det er fullt bebodd og en aktiv liten landsby. Og Sherwood Forest er deilig å gå tur i, og gøy for unger, pil og bue! Juhu! Creswell Crags har huleboer-historie og hulemalerier! Mye interessant historie der også hvis man liker sånt. Men alt dette er nordover, ikke i London-området desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå