Gjest Elyssa Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 Hadde vært spennende om dere kunne forklart litt om hvorfor du tror som du gjør. Hvis du f.eks tror på Bibelen kan du henvise til skriftsteder og forklare hvordan du tolker dem?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #2 Skrevet 12. juli 2011 Jeg er ikke kristen, men håper alikevel det finnes en himmel vi kommer til. Ellers håper jeg vi blir spøkelser og kan tusle rundt og gjøre ugang! :D 2
Chiyo Skrevet 12. juli 2011 #3 Skrevet 12. juli 2011 Vet ikke. Men det hadde vært litt kult om vi bare begynte livet på nytt i en annen kropp, og bare glemte at sjelen hadde levd andre liv. Jeg syns det er litt rart. Jeg har sett kroppen til noen som var død. Men det var liksom ikke han. Han var borte. Jeg føler at kroppen er et tomt skjell som ikke er oss. At JEG er sjel og den kan aldri dø fordi det er ikke en fysisk ting.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 Døden er ikke noe som kan oppleves, da opplevelse forutsetter eksistens.
Gjest Bjørn82 Skrevet 12. juli 2011 #6 Skrevet 12. juli 2011 Jeg er redd for at den dagen vi dør så er det kroken på døra og endelig saionara. Men jeg håper jo selvfølgelig på et "liv" etter døden i en eller annen form.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #7 Skrevet 12. juli 2011 Jeg er redd for at den dagen vi dør så er det kroken på døra og endelig saionara. Men jeg håper jo selvfølgelig på et "liv" etter døden i en eller annen form. Det er ikke så ille faktisk. "Du" har faktisk "vært gjennom" det før du ble født.
^me^ Skrevet 13. juli 2011 #9 Skrevet 13. juli 2011 min oppfattelse er at når du dør svever sjelen opp i fra kroppen, du ser et lys, du kan velge om du vil gå inn i det og komme til en fredelig plass for alt er fint og avslappend. du får møte kjente dyr og mennesker som også har gått inn i lyset før deg og etter en stund går sjelen din videre inn i en annen kropp som blir født. du kan også velge og ikke gå inn i lyset og bli på jorden som en sjel (det vi på jorden kaller gjenferd) jeg tror på at babyer ikke får sjelen sin før fødselen.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #10 Skrevet 17. juli 2011 Hørt om NDE eller near death experience ? NDE er altså tilfeller hvor mennesker er klinisk erklært død, ingen puls, stoppet hjerte, flatline etc og sjelen forlater kroppen. Folk som gjennomgår en NDE forteller at de forlater kroppen sin og flyr opp mot taket hvor de ser ned på egen kropp og alle mennesker rundt seg. Deretter går de gjennom en tunnel hvor de ser et sterkt lys og masse farger og føler masse varme og kjærlighet. Det er mange likheter ved disse NDE, men alle får sine unike opplevelse. Noen forteller at de får se hele livet sitt om igjen, alle gangene de såret noen, og også alle gangene de gjorde en god handling. Spiller ingen rolle hvor gammel man er eller hvilken tro man har, alle går gjennom dette. Ateister, muslimer, kristine osv... Her er et intervju med Dr jeffrey Long som har gjort en studie med tusenvis av mennesker som har hatt en NDE: Her er siden til Dr Long : http://www.nderf.org/ Et tilfelle hvor en ung jente var erklært død på sykehuset og så kom tilbake til livet senere forteller om en rød sko hun så på taket da hun forlot kroppen sin. Hun fortalte legene om dette og de gikk opp for å sjekke, og de fant skoen hun snakket om. Hvordan kan en liten jente vite om en sko som lå på taket av sykehuset ?? Ingen har adgang til taket normalt sett invertfall ikke en liten jente. Er flere tilfeller hvor NDE pasienter har overhørt samtaler i andre rom på sykehuset og gjenfortalt akkurat hva som ble sagt. Er tilfeller hvor folk som var født blinde, kunne beskrive klart hva de så da de gikk gjennom en NDE. Det er masse som indikerer på at vi ikke dør etter livet på jorden, men går til et utrolig fint sted fult av kjærlighet og velvære. Det er masse forskning på NDE og er en del dokumentarer også som er veldig gode. Her er et sykt tilfelle : Var en 4 år gammel gutt som gikk gjennom en NDE og da han var klinisk død så møtte han en av sine søsken som aldri fikk komme til denne verden pga moren mistet barnet. Det som er mystisk her er at INGEN har noen gang fortalt dette til 4 åringen, verken mor eller far eller noen andre.. Så da 4 åringen returnerte til kroppen sin så spurte han moren om han hadde en bror eller søster, og de fikk helt sjokk !!! Her forteller en fyr om sin NDE : http://www.youtube.com/watch?v=bcOvWGuQTow
Gjest Fable Skrevet 17. juli 2011 #11 Skrevet 17. juli 2011 Tror ingenting skjer. Livet er bare over og det er det. Hvorfor jeg tror det? Fordi det er ingen faste bevis på at noe annet skjer. 1
Gjest Bjørn82 Skrevet 17. juli 2011 #12 Skrevet 17. juli 2011 Hørt om NDE eller near death experience ? NDE er altså tilfeller hvor mennesker er klinisk erklært død, ingen puls, stoppet hjerte, flatline etc og sjelen forlater kroppen. Folk som gjennomgår en NDE forteller at de forlater kroppen sin og flyr opp mot taket hvor de ser ned på egen kropp og alle mennesker rundt seg. Deretter går de gjennom en tunnel hvor de ser et sterkt lys og masse farger og føler masse varme og kjærlighet. Det er mange likheter ved disse NDE, men alle får sine unike opplevelse. Noen forteller at de får se hele livet sitt om igjen, alle gangene de såret noen, og også alle gangene de gjorde en god handling. Spiller ingen rolle hvor gammel man er eller hvilken tro man har, alle går gjennom dette. Ateister, muslimer, kristine osv... Her er et intervju med Dr jeffrey Long som har gjort en studie med tusenvis av mennesker som har hatt en NDE: Her er siden til Dr Long : http://www.nderf.org/ Et tilfelle hvor en ung jente var erklært død på sykehuset og så kom tilbake til livet senere forteller om en rød sko hun så på taket da hun forlot kroppen sin. Hun fortalte legene om dette og de gikk opp for å sjekke, og de fant skoen hun snakket om. Hvordan kan en liten jente vite om en sko som lå på taket av sykehuset ?? Ingen har adgang til taket normalt sett invertfall ikke en liten jente. Er flere tilfeller hvor NDE pasienter har overhørt samtaler i andre rom på sykehuset og gjenfortalt akkurat hva som ble sagt. Er tilfeller hvor folk som var født blinde, kunne beskrive klart hva de så da de gikk gjennom en NDE. Det er masse som indikerer på at vi ikke dør etter livet på jorden, men går til et utrolig fint sted fult av kjærlighet og velvære. Det er masse forskning på NDE og er en del dokumentarer også som er veldig gode. Her er et sykt tilfelle : Var en 4 år gammel gutt som gikk gjennom en NDE og da han var klinisk død så møtte han en av sine søsken som aldri fikk komme til denne verden pga moren mistet barnet. Det som er mystisk her er at INGEN har noen gang fortalt dette til 4 åringen, verken mor eller far eller noen andre.. Så da 4 åringen returnerte til kroppen sin så spurte han moren om han hadde en bror eller søster, og de fikk helt sjokk !!! Her forteller en fyr om sin NDE : http://www.youtube.com/watch?v=bcOvWGuQTow Jeg så ganske nylig et program hvor en forsker hadde utviklet en hjelm som stimulerte korrekt del av hjernen under satte omstendigheter. (Mørkt rom, avslappet etc) Forsøkspersonen fikk etter en tid med rett "frekvens" en ut av kroppen opplevelse som tilsvarer den man har dersom man har en NDE. Derfor ligger det vel noe i hjernen vår som blir stimulert dersom vi holder på å dø, og mann får en slik "illusjon" Programmet jeg så husker jeg ikke hva heter, men det var på Discovery.
Vulpes Skrevet 17. juli 2011 #13 Skrevet 17. juli 2011 Jeg tror at vi blir borte for godt. At vi slutter å eksistere, på samme måte som at vi ikke eksisterte før vi ble til. Så det eneste som henger igjen er kroppen, men den råtner jo også og blir borte til slutt, med mindre den blir brent og forsvinner med en gang. Tror altså ikke på noe liv etter døden, verken på en eller andre måten. Årsaken til at jeg har dette livssynet er at det er den eneste forklaringen som virker logisk, fornuftig og har gode argumenter og god dokumentasjon bak seg. Jeg tror altså på vitenskapen. Og ja, jeg er ateist 4
^KinderMaxi^ Skrevet 17. juli 2011 #15 Skrevet 17. juli 2011 Man får velge hva man vil i det man dør. 1: man kan bli igjen som gjenferd 2: bli borte under jorden 3: komme til himmelen
boyboy Skrevet 17. juli 2011 #17 Skrevet 17. juli 2011 Jeg tror at vi blir borte for godt. At vi slutter å eksistere, på samme måte som at vi ikke eksisterte før vi ble til. Så det eneste som henger igjen er kroppen, men den råtner jo også og blir borte til slutt, med mindre den blir brent og forsvinner med en gang. Tror altså ikke på noe liv etter døden, verken på en eller andre måten. Årsaken til at jeg har dette livssynet er at det er den eneste forklaringen som virker logisk, fornuftig og har gode argumenter og god dokumentasjon bak seg. Jeg tror altså på vitenskapen. Og ja, jeg er ateist Det er ingenting i denne verden som er logisk eller fornuftig når vi snakker om liv, universet, begynnelsen osv...Det er masse forskning på at det er en fortsetelse etter livet på jorden. Her er en dokumentar om emnet, tar for seg det vitenskapelige, opplevelser, kontrollstudier med NDE pasienter osv.. : Her er del 1, er 6 deler, resten finnes på youtube : http://www.youtube.com/watch?v=ue3zC90Rkus&feature=relmfu
Mann 42 Skrevet 17. juli 2011 #18 Skrevet 17. juli 2011 Jeg så ganske nylig et program hvor en forsker hadde utviklet en hjelm som stimulerte korrekt del av hjernen under satte omstendigheter. (Mørkt rom, avslappet etc) Forsøkspersonen fikk etter en tid med rett "frekvens" en ut av kroppen opplevelse som tilsvarer den man har dersom man har en NDE. Derfor ligger det vel noe i hjernen vår som blir stimulert dersom vi holder på å dø, og mann får en slik "illusjon" Programmet jeg så husker jeg ikke hva heter, men det var på Discovery. Man kan også få temmelig heftige religiøse opplevelser gjennom å stimulere hjernen med magnetfelter. Mange mennesker innbiller seg at hjernene deres er nøyaktige innretninger som gir dem en reell opplevelse av verden sånn som den EGENTLIG er, og at hvis de har OPPLEVD noe, så er det fordi det er noe der. Det stemmer ikke. 2
Tears.of.the.Sun Skrevet 17. juli 2011 #19 Skrevet 17. juli 2011 Jeg holder en knapp på reinkardinasjon.
Mann 42 Skrevet 17. juli 2011 #20 Skrevet 17. juli 2011 Det er ingenting i denne verden som er logisk eller fornuftig når vi snakker om liv, universet, begynnelsen osv...Det er masse forskning på at det er en fortsetelse etter livet på jorden. Her er en dokumentar om emnet, tar for seg det vitenskapelige, opplevelser, kontrollstudier med NDE pasienter osv.. : Her er del 1, er 6 deler, resten finnes på youtube : Jeg ville ikke kalt dette en "dokumentar", siden den fra første minutt er formulert som en kristen propagandafilm. Den tar hele tiden for gitt at himmelen eksisterer (The bible tells me so) og "leter etter bevisene". Når man har bestemt seg på forhånd for hva konklusjonen skal være, og legger ut på en reise for å finne beviser, så driver man ikke forskning, og man lager heller ikke dokumentar. Da lager man propaganda. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå