Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann,

jeg får kanskje innvilget aap, og har noen spørsmål de på nav ikke har klart å svare på, så siden jeg ikke klarer å lese meg til det på navs hjemmesider heller, håper jeg noen her kan fortelle meg hva som skjer.

Altså, blir aap tilbakebetalt? Har fått vite at det er ca åtte ukers behandlingstid for søknaden, om den blir innvilget (er søkt for et år fremover), får man da utbetalt aap fra den dato de har registrert inn søknaden, også varer den i et år fra den datoen, eller regnes den fra den dato som søknaden blir innvilget? Og om situasjonen ikke har bedret seg innen det året, må man søke på nytt, eller avtaler man dette muntlig med nav?

Og, jeg vet at man må skatte av disse pengene, er det 30-40% slik som i "vanlige" jobber, eller er det egne regler? Og, må man levere skattekort til nav, eller trekker de det automatisk?

Håper på svar fra andre som har litt erfaring :)

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

jeg har aap, og ja man får etterbetalt!

nei, man trenger ikke tenke på skattekort, det er 36 % du skatter.

huske å send inn meldekort annenhver lørdag, for det er jo nemlig annenhver uke man får utbetale :)

Skrevet

Jeg hørte fra noen at AAP ikke lenger blir tilbakebetalt slik som før, og ringte NAV for å dobbeltsjekke dette. Da sa hun at det stemmer, det er en liten stund siden de sluttet å tilbakebetale :/

Gjest NozMonster
Skrevet

hmm...det var jo veldig rart da...jeg fikk etterbetalt i januar jeg men...

Skrevet

hmm...det var jo veldig rart da...jeg fikk etterbetalt i januar jeg men...

Ja, jeg vet ikke når det var de startet med dette, det var i vår en gang jeg ringte. Det var tanten min som sa dette, og jeg syntes også det hørtes rart ut så jeg ringte faktisk av ren nysgjerrighet, hehe. Jeg trodde faktisk ikke på tanten min, og skulle være besserwisser og finnet ut at "neei det stemmer ikke som du sier", men der tapte jeg visst :P

Jeg fikk også etterbetalt, men det var for 2 år siden.

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner sendte søknad før jul og fikk innvilget AAP nå i mai. Der ble det etterbetalt.

Skrevet

En jeg kjenner sendte søknad før jul og fikk innvilget AAP nå i mai. Der ble det etterbetalt.

Kan hende søknaden ble sendt inn før de nye reglene kom :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Er så frustrerende å gå her i uvisse og ikke vite hva som skjer... folkene på NAV tuller jo verre, klarer ikke svare på noenting man spør om heller.

Takk for alle svarene i tråden.

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...