Mermaid Blues Skrevet 13. juli 2011 #81 Skrevet 13. juli 2011 1. En mann går inn på en bar og bestiller et glass vann. Bartenderen trekker plutselig en pistol mot mannen uten å fyre av. Mannen takker bartenderen og går. Hvorfor? 2. På bakken ligger en død mann og en pakke. Hva har skjedd? 3. To menn kommer i land på en øy. De går inn på en restaurant, den ene mannen bestiller albatross, spiser en bit av maten før han løper ut og begår selvmord. Hvorfor?
Mynona Skrevet 13. juli 2011 #83 Skrevet 13. juli 2011 Det er mektigere enn alle Guder, ondere enn satan. De fattige har det, og de rike trenger det. Det er ikke giftig, men spiser du det, dør du. Hva er det?
Larsern Skrevet 13. juli 2011 #87 Skrevet 13. juli 2011 1. En mann går inn på en bar og bestiller et glass vann. Bartenderen trekker plutselig en pistol mot mannen uten å fyre av. Mannen takker bartenderen og går. Hvorfor? 2. På bakken ligger en død mann og en pakke. Hva har skjedd? 3. To menn kommer i land på en øy. De går inn på en restaurant, den ene mannen bestiller albatross, spiser en bit av maten før han løper ut og begår selvmord. Hvorfor? 2. Pakken falt ut av et fly og traff fyren i hodet. 3. Maten smakte helt jævlig.
Alvina Skrevet 13. juli 2011 #88 Skrevet 13. juli 2011 Inspirert av den andre gåtetråden oppretter jeg en der alle kan bidra. Jeg kan starte med to. De er nok ganske kjente, og kanskje heller ikke særlig vanskelige, så derfor håper jeg at de som har hørt dem før, lar andre forsøke seg først. 1: En mann var på spasertur til en by. Han kom til et veiskille og visste ikke hvilken av de to retningene han skulle ta videre. Ved veiskillet var det et hus der det bodde to brødre. Den ene broren løy alltid, den andre broren sa alltid sannheten. Mannen møtte den ene broren i veiskillet. Han visste ikke hvem av dem det var, og fikk bare stille 1 spørsmål for å finne ut hvilken retning han skulle ta for å komme til byen. Hvilket spørsmål må han stille for å finne rett vei til byen? Han spurte er du den som alltid forteller sannheten. 2: En gutt og faren hans blir livstruende skadet i en bilulykke. Blålys og helikopter til sykehuset. Legen arbeidet hardt med å holde han i live. Plutselig kikker legen på guttens ansikt og utbryter: "Oi, det er jo min sønn!" Hvordan kan det ha seg? Legen var en dame.
Alvina Skrevet 13. juli 2011 #89 Skrevet 13. juli 2011 1: Mannen har hikke Han har glemt å å ta svigermor med i bildet.
Mermaid Blues Skrevet 13. juli 2011 #90 Skrevet 13. juli 2011 2. Pakken falt ut av et fly og traff fyren i hodet. 3. Maten smakte helt jævlig. 2xNein
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #91 Skrevet 13. juli 2011 2xNein Han hadde hoppet i fallskjerm uten at den løste seg ut
Mermaid Blues Skrevet 13. juli 2011 #92 Skrevet 13. juli 2011 Han hadde hoppet i fallskjerm uten at den løste seg ut Stemmer på en såkalt PRIKK!
Xaphan Skrevet 13. juli 2011 #93 Skrevet 13. juli 2011 3. To menn kommer i land på en øy. De går inn på en restaurant, den ene mannen bestiller albatross, spiser en bit av maten før han løper ut og begår selvmord. Hvorfor? Haha, for en bisarr gåte Kan løsningen ha noe å gjøre med at øya ikke er øde siden det er en restaurant på den? Jeg liker for øvrig denne tråden mye bedre enn den andre
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #94 Skrevet 13. juli 2011 Han begikk selvmord fordi han kom til en øy med kanibaler, og han spiste ikke albatross, men MAtros!! Nei, jeg vet ikke, men jeg prøvde nå. 2
avenue Skrevet 13. juli 2011 #95 Skrevet 13. juli 2011 Men hva er svaret på sauene?!?! Altså sauer kan vel ikke bli 36 år, men kan jo si at den ene er 36 og de to andre er 1?
avenue Skrevet 13. juli 2011 #96 Skrevet 13. juli 2011 Hva med denne: du har en 3 liters bøtte og en 5 liters bøtte, hvordan får du 4 liter?
Larsern Skrevet 13. juli 2011 #97 Skrevet 13. juli 2011 Han hadde hoppet i fallskjerm uten at den løste seg ut Stemmer på en såkalt PRIKK! Så fallskjermen er inni pakken da, istedet for på ryggen til personen? Gåta er fullstendig ulogisk. 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #98 Skrevet 13. juli 2011 Fordi da de var på livbåten døde kona og den andre mannen serverte han som tok selvmord noe han sa var albatross, men som egentlig var kona. Da han bestilte albatross på restauranten smaker han at den ikke smaker det samme og skjønner at det er kona si han spiste. Så da tar han livet av seg.
Mynona Skrevet 13. juli 2011 #99 Skrevet 13. juli 2011 Hva med denne: du har en 3 liters bøtte og en 5 liters bøtte, hvordan får du 4 liter? Fyller 3 liters bøtte halvfull og 5 litersbøtta halvfull = 1,5 + 2,5 = 4. Og evt heller det som er i 3 litersbøtta over i 5 litersbøtta hvis de 4 literne må være på samme sted.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. juli 2011 #100 Skrevet 13. juli 2011 Hva med denne: du har en 3 liters bøtte og en 5 liters bøtte, hvordan får du 4 liter? Du fyller hele 5 liters bøtten med vann. Deretter heller du fra 5 liters bøtten i 3 liters bøtten slik at 3 liters bøtten blir full. Da har du 2 liter vann igjen i 5 liters bøtten. Tøm 3 liters bøtten og hell de 2 literne over i denne. Fyll 5 liters bøtten med vann igjen. Tøm vann opp i 3 liters bøtten fra 5 liters bøtten. Siden denne allerede inneholder 2 liter vil du kun få tømt 1 liter fra 5 liters bøtten - og DA har du 4 liter igjen i 5 liters bøtten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå