AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 Inspirert av den andre gåtetråden oppretter jeg en der alle kan bidra. Jeg kan starte med to. De er nok ganske kjente, og kanskje heller ikke særlig vanskelige, så derfor håper jeg at de som har hørt dem før, lar andre forsøke seg først. 1: En mann var på spasertur til en by. Han kom til et veiskille og visste ikke hvilken av de to retningene han skulle ta videre. Ved veiskillet var det et hus der det bodde to brødre. Den ene broren løy alltid, den andre broren sa alltid sannheten. Mannen møtte den ene broren i veiskillet. Han visste ikke hvem av dem det var, og fikk bare stille 1 spørsmål for å finne ut hvilken retning han skulle ta for å komme til byen. Hvilket spørsmål må han stille for å finne rett vei til byen? 2: En gutt og faren hans blir livstruende skadet i en bilulykke. Blålys og helikopter til sykehuset. Legen arbeidet hardt med å holde han i live. Plutselig kikker legen på guttens ansikt og utbryter: "Oi, det er jo min sønn!" Hvordan kan det ha seg? 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #2 Skrevet 12. juli 2011 Inspirert av den andre gåtetråden oppretter jeg en der alle kan bidra. Jeg kan starte med to. De er nok ganske kjente, og kanskje heller ikke særlig vanskelige, så derfor håper jeg at de som har hørt dem før, lar andre forsøke seg først. 1: En mann var på spasertur til en by. Han kom til et veiskille og visste ikke hvilken av de to retningene han skulle ta videre. Ved veiskillet var det et hus der det bodde to brødre. Den ene broren løy alltid, den andre broren sa alltid sannheten. Mannen møtte den ene broren i veiskillet. Han visste ikke hvem av dem det var, og fikk bare stille 1 spørsmål for å finne ut hvilken retning han skulle ta for å komme til byen. Hvilket spørsmål må han stille for å finne rett vei til byen? 2: En gutt og faren hans blir livstruende skadet i en bilulykke. Blålys og helikopter til sykehuset. Legen arbeidet hardt med å holde han i live. Plutselig kikker legen på guttens ansikt og utbryter: "Oi, det er jo min sønn!" Hvordan kan det ha seg? Legen er moren til gutten.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #4 Skrevet 12. juli 2011 Ja! Det er rett. Ikke så veldig vanskelig, men det var nå en start! Kom gjerne med flere gåter! TS
Litia Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 (endret) 1: En mann var på spasertur til en by. Han kom til et veiskille og visste ikke hvilken av de to retningene han skulle ta videre. Ved veiskillet var det et hus der det bodde to brødre. Den ene broren løy alltid, den andre broren sa alltid sannheten. Mannen møtte den ene broren i veiskillet. Han visste ikke hvem av dem det var, og fikk bare stille 1 spørsmål for å finne ut hvilken retning han skulle ta for å komme til byen. Hvilket spørsmål må han stille for å finne rett vei til byen? "Hvis jeg hadde spurt broren din om hvilken vei som er riktig, hvilken vei ville han sagt var riktig?" ? Endret 12. juli 2011 av Litia
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #6 Skrevet 12. juli 2011 Du spør den ene broren om broren hans ville sagt at han skulle gå til høyre. Og legen er dame.
avenue Skrevet 12. juli 2011 #8 Skrevet 12. juli 2011 (endret) 1. Spørre "hvilken vei ville broren din sagt at jeg skulle ta"? Og så gjøre motsatt Gåte (den er himla dårlig): En mann jobber i 10 etasje i et kontorbygg. Når det er fint vær tar han trappen opp, men når det regner tar han heisen. Hvorfor? Endret 12. juli 2011 av avenue
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #9 Skrevet 12. juli 2011 Ja, til deg også, uAnonymBruker. Det var visst flere løsninger på den siste der. Jaja, kanskje noen kommer med noen bedre?? TS
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #10 Skrevet 12. juli 2011 Mor og far har 7 døtre og hver datter har en bror, hvor mange er det i familien?
MalloryK Skrevet 12. juli 2011 #12 Skrevet 12. juli 2011 Mor og far har 7 døtre og hver datter har en bror, hvor mange er det i familien? 10
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #13 Skrevet 12. juli 2011 Mor og far har 7 døtre og hver datter har en bror, hvor mange er det i familien? 16?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #15 Skrevet 12. juli 2011 16???? Lol Ja det er 10:) selvfølgelig... rødme rødme.. litt slow i dag 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #16 Skrevet 12. juli 2011 Hvis jeg sier at alt jeg sier er en løgn, lyver jeg eller forteller jeg sannheten da?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #17 Skrevet 12. juli 2011 Lyver (For det du sa, ville vært en sannhet..)
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #18 Skrevet 12. juli 2011 Ja:D Det blir det samme som den aller første gåten over her:) Nå er jeg tom for gåter...
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #20 Skrevet 12. juli 2011 Jeg trives blant tyver og blant de villeste ville. Jeg er alltid til stede når noen tar en hvil. Jeg trives i hvite omgivelser, men ikke i røde og grønne. Blant verdensmestrene er jeg alltid først, og jeg finnes til slutt i hvert eneste liv, men aldri i døden. Hvem er jeg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå