Nuttery Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 Hva er ting dere så fram til/liker veldig godt med å flytte ut? mine er: bestemme maten i kjøleskapet selv JEG bestemmer når det må ryddes
Gjest Leonidene Skrevet 12. juli 2011 #3 Skrevet 12. juli 2011 Bestemme over meg sjølv var ganske høgt oppe :gjeiper: Gjøre hva eg ville, når eg ville, med hvem eg ville.
Nuttery Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2011 Igrunn et godt poeng! Det å ikke måtte ta hensyn til at andre skal sove/vil oppholde seg der du vil være/osv er et stort pluss!
DysterPytten Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 Gjøre det jeg vil, når jeg ville, hvordan jeg ville, med hvem jeg ville. Det å slippe å si ifra når jeg gikk ut døra, å slippe å fortelle hva jeg gjør hver bidige dag og med hvem. Verden ble et bedre sted for meg da jeg flytta ut hjemmefra som 16åring:P
SusanneGullet Skrevet 12. juli 2011 #6 Skrevet 12. juli 2011 Gjorde så og si hva jeg ville før jeg flyttet ut også. Men det og bli skikkelig samboer med kjæresten og bestemme interiøret var vel det jeg synes var best
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #7 Skrevet 12. juli 2011 Gjorde som jeg ville heime, men det er jo greit å slippe alle de blikkene og usagte tingene, sånn i forhold til søvn/døgnsnuing, matvaner, generell ryddighet osv. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 12. juli 2011 #8 Skrevet 12. juli 2011 Hva er ting dere så fram til/liker veldig godt med å flytte ut? mine er: bestemme maten i kjøleskapet selv JEG bestemmer når det må ryddes Jeg så fram til det samme som du Pluss -det å slippe å si fra når man skal noen sted. kan komme og gå som en vil uten å måtte gi beskjed (dette når man flytter ut alene da ikke sammen med noen) -Det å kunne spise middag til de tidspunktene jeg har lyst til uten å måtte ta hensyn til faste middagstider - Det å slippe det der: "Så lenge du bor i vårt hus så lever du etter våre regler". Nå kunne jeg bestemme mine egne regler -Å kunne spille høy musikk i stua -Se på hva jeg ville på tv -Ta med meg hjem hvem jeg ville :gjeiper: -Ha fest når jeg ville ja de jeg kommer på nå..
Gjest Thessie! Skrevet 12. juli 2011 #9 Skrevet 12. juli 2011 Jeg gleder meg visst til det samme som mange over meg: - slippe å ta hensyn til noen og ha ro rundt meg - bestemme hvilke mat jeg skal ha i huset (mamma kjøper mye usunt og når det først er i huset klarer jeg ikke å motstå).. - slippe å fortelle hvor jeg er, hvem jeg er med eller hvortid jeg skal komme hjem
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #10 Skrevet 12. juli 2011 - Slippe å bli kritisert for utseendet mitt - Kunne sove lenge i helgene - Bestemme selv når jeg var for syk til å dra på skolen
Nuttery Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 12. juli 2011 Enig med den der "bestemme når jeg er syk", den er et stort pluss. Lite gøy å få DE stygge blikkene for å ikke gå på noe når man faktisk er syk fordi vedkommende mener du er frisk
latterbox Skrevet 12. juli 2011 #12 Skrevet 12. juli 2011 Gjøre det jeg vil, når jeg ville, hvordan jeg ville, med hvem jeg ville. Det å slippe å si ifra når jeg gikk ut døra, å slippe å fortelle hva jeg gjør hver bidige dag og med hvem. Verden ble et bedre sted for meg da jeg flytta ut hjemmefra som 16åring:P enig flyttet hjemmefra når jeg var 18
Casall Skrevet 12. juli 2011 #13 Skrevet 12. juli 2011 - Å innrede huset sånn jeg vil ha det. - Få meg katt. - Spise den maten jeg vil. - Ikke måtte se foreldrene mine hver dag. (Vi har et godt forhold, men bare når vi ikke går oppå hverandre). - Bo med kjæresten min. - Ha den døgnrytmen jeg vil. - Ikke si fra når jeg kommer hjem.
Gjest Thessie! Skrevet 12. juli 2011 #14 Skrevet 12. juli 2011 - Få meg katt. Den er jeg enig i! Kommer nok ikke til å få meg katt med en gang jeg flytter, men det å kunne bestemme det selv er veldig deilig.
Tøydokke Anna Skrevet 12. juli 2011 #15 Skrevet 12. juli 2011 Friheten! Slippe å fortelle hvor jeg skulle til enhver tid og når jeg kom hjem. Bestemme maten i kjøleskapet.
Gjest Seniorita Skrevet 12. juli 2011 #16 Skrevet 12. juli 2011 Gjøre det jeg vil uten en masete og hysterisk mamma hengende over meg!
Bloodflowers Skrevet 12. juli 2011 #17 Skrevet 12. juli 2011 Woohoo! Skal snart flytte ut, og gleder meg som en unge!! Gleder meg til friheten! Som mange andre her sier: Det å kunne gjøre hva jeg vil, med hvem jeg vil og når jeg selv vil, uten at foreldre skal bry seg med det! Gleder meg til å ha ansvar, til å bestemme selv og skape mitt eget liv, forme meg slik jeg selv vil, og finne ut hvem jeg egentlig er. Gleder meg til de små tingene, som jeg kommer til å hate etter hvert! Sånn som å handle inn mat, rydde og rengjøre selv Lenge leve frihet sier nå jeg! hehe
Namine Skrevet 12. juli 2011 #18 Skrevet 12. juli 2011 mye av det som er nevnt allerede. syntes det var kjempestas når jeg for første gang kunne bestemme alt alene! så jeg fant likså godt ut at jeg ville ha spaghetti ala caprie med loff til middag, potetløv til dessert, og sitte å spille videospill til langt på natt med anlegget i stua dundrende... fant fort ut at det var en god grunn til at de voksene ikke lot oss spise søppelmat hele tiden og sitte sent oppe, gud så vondt i magen jeg fikk når jeg forspiste meg, og så trøtt at jeg ikke så ut av øya dagen etterpå når jeg skulle på skolen. men er vel slik en lærer. også var det veldig deilig å slippe å raportere hvor jeg var til en hver tid, få bestemme selv hvordan jeg ville innrede osv. og dessuten ser jeg mamma å de ofte enda, da de er titt og ofte hos oss, og vi hos de (huset vi har kjøpt nå er bare noen minutter unna med bil, og aldri bodd særlig langt unna tidligere), så det var egentlig veldig uproblematisk å flytte ut.
Timseh Skrevet 12. juli 2011 #19 Skrevet 12. juli 2011 Jeg gledet meg utrolig til å betale regninger det var ikke noe å glede seg til Har hatt enorm frihet hjemme så den største forskjellen var at jeg ikke lenger fikk maten min ferdig tilberedt, jeg måtte vaske, rydde og vaske/henge opp klær. Ble vel egentlig nedgradert men det er kjekt å ha besøk så lenge man vil og ha høylydt sex
Gjest Harriet Skrevet 12. juli 2011 #20 Skrevet 12. juli 2011 Spiste Nugatti på skivene de første månedene og kunne drikke øl til middagen hver fredag ... På den annen side så var det deilig å ha mannfolk på overnatting uten fars overvåking .. og ha Cupido liggende uten å være redd for at mor skulle finne de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå