Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okey, jeg har slitt med kviser i ansiktet siden jeg kom i puberteten. Var vel 13. Første i klassen som fikk kviser, og er den siste i klassen som fortsatt har kviser i en alder av 18. Har gått til hudpleier, lege, hudlege, hudspesialist. fått mange kremer, piller og shit. men det eneste som har fungert LITT er basiron. Men måtte slutte med denne fordi den fjerner fargepigmenter fra ansiktet. ergo; man blir aldri brun. så jeg kunne velge: være brun og slitee med kviser. eller være blek og ha ok hud (den ble aldri plettfri).

Folk sier igjen og igjen at "du vokser det av deg". men NÅR? er seriøst dritt lei nå. kan ikke sminke meg en gang, for da blir huden sånn 1000 ganger værre. ååh! RÅD PLEASE...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Roaccutanbehandling er vel siste utvei, hvis du har prøvd alt annet. Prøvd Diane? Funker på meg.

Skrevet

Roaccutanbehandling er vel siste utvei, hvis du har prøvd alt annet. Prøvd Diane? Funker på meg.

Joda, men det kan ødelegge fruktbarheten og evnen til å bli gravid. så vet ikke helt om jeg tør det.

Skrevet (endret)

Hva for noe? Diane? Det er jo en P-pille så joda, fruktbarheten blir jo _veldig_ nedsatt mens du går på den. Så hvis du ønsker å bli gravid snart så er det jo ikke så smart :) Jeg gikk på den i 5 år og ble gravid samme mnd jeg slutta da. Men det var meg.

Eller tenkte du på Roaccutan? Det er jo en kur som varer en avgrenset periode.. Vet ikke hvor lenge.

Endret av sjøhest
AnonymBruker
Skrevet

Okey, jeg har slitt med kviser i ansiktet siden jeg kom i puberteten. Var vel 13. Første i klassen som fikk kviser, og er den siste i klassen som fortsatt har kviser i en alder av 18. Har gått til hudpleier, lege, hudlege, hudspesialist. fått mange kremer, piller og shit. men det eneste som har fungert LITT er basiron. Men måtte slutte med denne fordi den fjerner fargepigmenter fra ansiktet. ergo; man blir aldri brun. så jeg kunne velge: være brun og slitee med kviser. eller være blek og ha ok hud (den ble aldri plettfri).

Folk sier igjen og igjen at "du vokser det av deg". men NÅR? er seriøst dritt lei nå. kan ikke sminke meg en gang, for da blir huden sånn 1000 ganger værre. ååh! RÅD PLEASE...

Vet ikke hvordan type kviser du har men jeg har vært plaget med det siden jeg var 18 år. Er 26 nå.

Uansett om man rører de så blir de betente og etterlater røde merker som tar veldig lang tid for å forsvinne helt.

Det som hjalp meg var å bli henvist til hudlegen der han skrev ut Finacea og Differin. Finacea hindret kviser å danne seg (og fjernet tette porer),husker ikke hva Differin gjorde nå igjen, men disse to kunne kombineres iallefall. I tillegg fikk jeg antibiotika , Tetracycliner tror jeg det het, som gjorde at kvisene ikke ble så betente.

Dette fungerte knall, men så må man jo slutte med det før eller seinere. Når jeg sluttet kom kvisene tilbake, ikke så mye som før, men merkbart nok.

Jeg prøvde Basiron tror jeg men da ble kvisene verre. Da kuttet jeg bare ut alt sånne sterke kvisekremer og lot huden 'hvile' og guess hat, kvisene forsvant. Bruker Garnier pure 3 in 1 rens, den holder kvisene mine i sjakk. Og det er det eneste produktet jeg burker nå og huden ser mye bedre ut...

Hva gleder makeup: jeg gikk ett helt år uten makeup, det hjalp ikke noe. Ble bare verre. Nå bruker jeg kun lett lag med mineralpudder. Funker knall det

AnonymBruker
Skrevet

Oi, ble endel skrivefeil ovenfor. Beklager.

Skrevet

leste i ett eller annet moteblad om hvordan div modeller holder huden sin fin (ganske merkelig med tanke på hvor mye sminke de må ha på) og en fellesnevner var sitronsaft. Hun ene brukte ferskpresset sitronsaft på ansikt og hals hver morgen og kveld og hun sa at det holdt huden hennes ren. Det er mye syre i sitron, så det er faktisk veldig logisk:P kjempesmart! så jeg bruker også det og jeg har nå ingen kviser:)

AnonymBruker
Skrevet

Er det sant at basiorn fjerner fargepigmenter fra huden!!?? Så det er Derfor jeg aldri blir brun i ansiktet lengre :snurt: Men hvor har du lest det?

Skrevet

jojobaolje har hjulpet mye på min hud

Skrevet

Er det sant at basiorn fjerner fargepigmenter fra huden!!?? Så det er Derfor jeg aldri blir brun i ansiktet lengre :snurt: Men hvor har du lest det?

Hudlegen jeg ble henvist til sa det til meg. Derfor frarådet han meg å bruke basiron. Eller han frarådet ikke, for det er jo et legemiddel. men valget ble jo enkelt ;)

Skrevet

leste i ett eller annet moteblad om hvordan div modeller holder huden sin fin (ganske merkelig med tanke på hvor mye sminke de må ha på) og en fellesnevner var sitronsaft. Hun ene brukte ferskpresset sitronsaft på ansikt og hals hver morgen og kveld og hun sa at det holdt huden hennes ren. Det er mye syre i sitron, så det er faktisk veldig logisk:P kjempesmart! så jeg bruker også det og jeg har nå ingen kviser:)

Knall! dette skal prøves ut med en gang. men hvor lenge skal jeg la det virke på huden? må vel vaske det av etterhvert..

Skrevet

Må også nevne at jeg ikke har et så aalt for sunt kosthold. :s

Skrevet

Svir ikke sitron som ett helvete da? Sist jeg prøvde dette fikk jeg masse utslett.

Skrevet

Vanskelig det der altså. Ut fra det jeg har lest de siste årene er det veldig forskjellig fra person til person hva som fungerer. Jeg har også slitt med kviser i mange år, og det er faktisk først nå som jeg er gravid at huden ser ut til å ha blitt bedre. Har også fått meg et hudpleieprogram som fungerer fint.

Jeg tror du bør være litt forsiktig med å prøve alt mulig rart også. Du kan ende opp med å få hypersensitiv hud i tillegg til kviseproblemer... Jeg skulle i hvertfall ønske at jeg ikke hadde prøvd så mye forskjellig opp gjennom årene. Huden min må nå ha skikkelig fete kremer, og tåler lite sol, vind og kulde... I tillegg er det veldig få hudkremer jeg tåler, og jeg er livredd for at jeg plutselig skal begynne å reagere på det jeg bruker nå.

Skrevet

Vanskelig det der altså. Ut fra det jeg har lest de siste årene er det veldig forskjellig fra person til person hva som fungerer. Jeg har også slitt med kviser i mange år, og det er faktisk først nå som jeg er gravid at huden ser ut til å ha blitt bedre. Har også fått meg et hudpleieprogram som fungerer fint.

Jeg tror du bør være litt forsiktig med å prøve alt mulig rart også. Du kan ende opp med å få hypersensitiv hud i tillegg til kviseproblemer... Jeg skulle i hvertfall ønske at jeg ikke hadde prøvd så mye forskjellig opp gjennom årene. Huden min må nå ha skikkelig fete kremer, og tåler lite sol, vind og kulde... I tillegg er det veldig få hudkremer jeg tåler, og jeg er livredd for at jeg plutselig skal begynne å reagere på det jeg bruker nå.

Ja, er jo forskjellig fra person til person. Men hvem vet, kanskje dette sitrontrikset fungerer bra på akkurat min hudtype. Verdt et forsøk hvertfall. Utslett osv skremmer meg liksom ikke lengre. har hatt og har så mye kviser at jeg føler det ikke kan bli stort værre.

Er vanskelig å finne produkter som passer den hudtypen man har. Jeg selv, må ty til en olje- og parfymefri dagkrem. Misunner virkelig de som kan sove med sminke, sminke seg med 10 tonn brunkrem (ikke at det er noe fint, og ønskelig) men uten noe som helst tegn til urenheter. Slipper å bruke tusenvis av kroner på renseprodukter og div kremer. uff, nei. gud var ikke særlig gavmild da han delte ut hudtyper.

Skrevet

Jeg tror roaccutan er løsningen..

Funker ikke den, funker faen meg ingenting.

Jeg var som deg, prøvde alt av kremmer, piller, hudpleie osv.

Da jeg tilslutt fikk utskrevet roaccutane var jeg kvitt problemet for alltid.. kjenner flere som har brukt dette, og alle er fine nå :)

• Liker 1
Skrevet

Joda, men det kan ødelegge fruktbarheten og evnen til å bli gravid. så vet ikke helt om jeg tør det.

Det er bare tull! Står INGEN steder at roaccutane reduserer fuktbarheten hos kvinner.. Eneste er at du skal IKKE bli GRAVID så lenge du går på denne kuren, og helst ikke før 6 mnd etter ferdig behandling.

Dette er fordi virkemiddelet i denne tabletten er skadelig for foster ( som mange andre type medisiner).

Jeg gikk på en 6 mnd kur før, og jeg har nu ikke hatt noe annet enn positiv erfaring med den..

• Liker 1
Skrevet

Det er bare tull! Står INGEN steder at roaccutane reduserer fuktbarheten hos kvinner.. Eneste er at du skal IKKE bli GRAVID så lenge du går på denne kuren, og helst ikke før 6 mnd etter ferdig behandling.

Dette er fordi virkemiddelet i denne tabletten er skadelig for foster ( som mange andre type medisiner).

Jeg gikk på en 6 mnd kur før, og jeg har nu ikke hatt noe annet enn positiv erfaring med den..

Okey, my mistake. Bare noen som har fortalt det til meg. men kanskje jeg skal prøve roaccutane. Er det en krem? hva koster den? og hvordan er det med sminke og sol mens jeg går på den? fortell meg alt jeg trenger å vite.

Skrevet

Okey, my mistake. Bare noen som har fortalt det til meg. men kanskje jeg skal prøve roaccutane. Er det en krem? hva koster den? og hvordan er det med sminke og sol mens jeg går på den? fortell meg alt jeg trenger å vite.

Det er tabletter du må få ut av godkjent hudlege..

Jeg gikk bare direkte til privat klinikk i oslo, så jeg slapp alt styret med videre henvisning osv osv. Var rimelig drit lei av at jeg ikke fikk rett behandling av legene jeg gikk til oppe i Nord Norge, og hadde hatt veldig heavy problemer med acne i flere år.

Koster en del, men straks du er over en viss kostnad, så må folketrygden dekke det for deg.

Sminke kan du bruke så mye du vil, men du skal holde deg mest mulig unna sola, ettersom huden blir solfølsom av tablettene.

For min del gikk jeg fra kviser til ren hud på bare 2 mnd, så de funker som bare faen.

Er en del bivirkninger, men kommer veldig an på hvor heavy kur du går på. Som ofte tar man bare en tablett for dagen og ikke mer enn 6 mnd.

Jeg opplevde at jeg fikk litt hovene lepper, men det er i grunn minste problem. :)

Om du virkelig er DRITT lei kvisene, og dritt lei kremene som tørker ut huden din og gjør den rød, så for all del få roaccutane.. Easy fix, lite pain.

Skrevet

Det er tabletter du må få ut av godkjent hudlege..

Jeg gikk bare direkte til privat klinikk i oslo, så jeg slapp alt styret med videre henvisning osv osv. Var rimelig drit lei av at jeg ikke fikk rett behandling av legene jeg gikk til oppe i Nord Norge, og hadde hatt veldig heavy problemer med acne i flere år.

Koster en del, men straks du er over en viss kostnad, så må folketrygden dekke det for deg.

Sminke kan du bruke så mye du vil, men du skal holde deg mest mulig unna sola, ettersom huden blir solfølsom av tablettene.

For min del gikk jeg fra kviser til ren hud på bare 2 mnd, så de funker som bare faen.

Er en del bivirkninger, men kommer veldig an på hvor heavy kur du går på. Som ofte tar man bare en tablett for dagen og ikke mer enn 6 mnd.

Jeg opplevde at jeg fikk litt hovene lepper, men det er i grunn minste problem. :)

Om du virkelig er DRITT lei kvisene, og dritt lei kremene som tørker ut huden din og gjør den rød, så for all del få roaccutane.. Easy fix, lite pain.

nice, nice, nice. dette høres bare supert ut. men blir man kvitt acne på flere steder samtidig også? har fått litt smått på ryggen og mellom brystene (sikkert grunnet svette pga at bh'en strammer eller noe.) men anyways, HVOR mye koster det? student, og dårlig med penger for tiden. mens vi er inne på det, hvor mye koster det å gå til privat klinikk? er vel ganske så dyrt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...