AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #1 Del Skrevet 12. juli 2011 Er rollerblades god trening når man skal ned i vekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 12. juli 2011 #2 Del Skrevet 12. juli 2011 Er rollerblades god trening når man skal ned i vekt? Kommer an på hvordan du bruker dem. Går du som om du gikk et rakst skøyteløp eller på ski, så er det god trening. Ruller du bare nedoverbakker er det ikke mye å hente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #3 Del Skrevet 12. juli 2011 Det jeg tenkte var å gå i likt tempo som jeg jogger. Tenkte å bruke dem både på rette strekninger, men også i noe oppoverbakker. Vil det da bli like effektivt som jogging? Etterhvert som jeg blir stødigere, vil jeg nok etterhvert gå enda fortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 12. juli 2011 #4 Del Skrevet 12. juli 2011 Det jeg tenkte var å gå i likt tempo som jeg jogger. Tenkte å bruke dem både på rette strekninger, men også i noe oppoverbakker. Vil det da bli like effektivt som jogging? Etterhvert som jeg blir stødigere, vil jeg nok etterhvert gå enda fortere. Du får nok mer ut av joggingen, uten at jeg skal hevde jeg er noen spesialist. Men det avhenger av hva du gjør. Du bør satse på slake oppoverbakker og lengre avstander, da vil du få maks uttelling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 13. juli 2011 #5 Del Skrevet 13. juli 2011 Det jeg tenkte var å gå i likt tempo som jeg jogger. Tenkte å bruke dem både på rette strekninger, men også i noe oppoverbakker. Vil det da bli like effektivt som jogging? Etterhvert som jeg blir stødigere, vil jeg nok etterhvert gå enda fortere. Har du merket at du forflytter deg raskere på rulleskøyter enn til fots? Det skyldes at det er en mer energieffektiv måte å forflytte seg på. Dermed må du holde på lenger for å få samme effekt som av en joggetur. Det er selvsagt god trening, men jogging er og blir den treningsformen (av utholdenhetstrening) som gir størst effekt per tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 31. juli 2011 #6 Del Skrevet 31. juli 2011 Med mindre man kommer seg ut hyppigere fordi rollerblades er mer moro enn å jogge. Jeg tror å satse på en aktiv hobby er mer motiverende/ lettere å holde på enn trening. Når det er sagt, rollerblades er kanskje ikke en så verst aktivitet. Kjøper man bare et par sko og suser i vei eller? Må man ha hjelm, knebeskyttere? Går det fint på vanlig asfalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 31. juli 2011 #7 Del Skrevet 31. juli 2011 Jeg har drevet litt med rollerblades tidligere når jeg hadde gangbane å gjøre det på. Her jeg bor nå er det ikke noen steder å drive med det, og det er et problem flere steder i landet. Det er helt SUPER trening med rollerblades dersom man lærer seg teknikken. Det er ikke bare å ta på seg rollerbladesene, det er påkrevd at man også bruker hjelm og beskyttelse på føtter og hender. Det er ingen spøk da man kan få like høy fart som på en sykkel og litt mer enn det. De fleste som driver aktivt med rollerblades bruker også staver. Ikke skistaver, men man får spesial staver for akkurat dette bruket. Det er for at man skal ha noe til å skyve fra i bakken med, sånn at treningen blir i både føtter, hender og rygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 31. juli 2011 #8 Del Skrevet 31. juli 2011 Når det gjelder underlag kan man selvsagt kjøre på vanlig asfalt. Det er dog viktig med riktig, gode hjul på rollerbladesene siden asfalten i Norge ikke er noe å skryte av. Det kan bli litt humpete og skurrete. Det beste er faktisk å kjøre på spesielle baner som tilegnet denne typen bruk av rollerblades, skateboard og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå