Gå til innhold

Hva er "god lønn" i Norge i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat som har en ganske "vanlig kontorjobb" (slik det høres ut) etter en cand.mag på univeristetet - han har nå 580000 uten personalansvar.

Jeg har en bror som jobber i sportsbutikk til alle døgnets tider til 300.000 i året.

Jeg har en venninne som er sykepleier (3 år høyskole) som får 330.000 i året.

Hva er egentlig bra lønn i Norge i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en kamerat som har en ganske "vanlig kontorjobb" (slik det høres ut) etter en cand.mag på univeristetet - han har nå 580000 uten personalansvar.

Jeg har en bror som jobber i sportsbutikk til alle døgnets tider til 300.000 i året.

Jeg har en venninne som er sykepleier (3 år høyskole) som får 330.000 i året.

Hva er egentlig bra lønn i Norge i dag?

Alt over 400k er brukbart, alt over 500k er bra etter min mening. Men man blir jo aldri fornøyd selvfølgelig...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har 307000 i årslønn,og jeg er kjempefornøyd :)

Skjønner ikke alt dette maset , klarer meg fint med mine 2 barn,har nok til overs til å kjøpe ting, og å finne på ting,etter at alt d andre er betalt (mat -strøm-tlf osv).

Og nei,jeg har ikke så mye utenom i støtte,pga at jeg er alenemor..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorjobb her og 485' i året pluss endel andre goder, jeg er veldig godt fornøyd selv om jeg gjerne skal tippe over 500 noe jeg regner med jeg gjør neste år. Stod det ikke akkurat i vg eller dagbladet i forrige uke at gjennomsnittslønnen i Norge var på 420' eller noe sånt?? Jeg synes det var høyt så det må jo være mange som tjener grisegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, jeg synes jeg tjener råbra med mine 425.000, og så er det gjennomsnittlig lønn? Nedtur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt over 400k er brukbart, alt over 500k er bra etter min mening. Men man blir jo aldri fornøyd selvfølgelig...

Støtter dette!

Selv har jeg 410k i fastlønn, og drar rundt 50k ekstra i overtid. Klarer meg fint som aleneboer i Oslo, men skulle jo alltids ønske meg litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fem års høyere utdanning, og tjener ca. 330.000 i året som miljøterapeut. Er ikke fornøyd med lønna og synes det står dårlig i stil med antall år med studier. Men jeg trives med jobben, og det er tross alt det viktigste. Jeg kunne valgt en annen jobb med bedre lønn, men da ville jeg ikke hatt det så bra som jeg har det i dag.

Bra lønn: 400+

Veldig bra lønn: 600+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har grunnlønn på 400.000. Får dekket mobil og internett av arbeidsgiver, så sparer en del på det. Satser på å dra inn 30.000 ekstra på overtid i år. Men er ikke fornøyd med lønnen for det. Synes jeg fortjener langt mer. Men trives i jobben likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har grunnlønn på 400.000. Får dekket mobil og internett av arbeidsgiver, så sparer en del på det. Satser på å dra inn 30.000 ekstra på overtid i år. Men er ikke fornøyd med lønnen for det. Synes jeg fortjener langt mer. Men trives i jobben likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

395000 her. Håper å tippe 400' nå etter lønnsforhandlinger, men må innrømme at det var litt nedtur å finne ut at det er under gjennomsnittet, etter seks år med studier... Trives godt i jobben da, er verdt mye det også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må minst tjene 500 000 i året for at jeg regner det som en god lønn. Over 400 000 er en grei lønn. Da forutsetter jeg noen år på høgskole/universitet, eller at man jobber som selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 412 000 og synes ikke det er noe spesielt bra. Gjennomsnittet ligger jo på 420 000, og en lønn er ikke bra før den ligger over gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må minst tjene 500 000 i året for at jeg regner det som en god lønn. Over 400 000 er en grei lønn. Da forutsetter jeg noen år på høgskole/universitet, eller at man jobber som selger.

Samboeren min har hverken høgskole eller universitetsutdanning, og ikke jobber han som selger heller. Han er håndtverker og har svennebrev. Tjener ca 430k i året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndverkere er også ofte godt betalt, glemte å ta dem med :-)

Hihi, du er tilgitt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fridus

Jeg har hatt litt lyst til å studere juss (ikke pga. lønn, men det er jo endel av pakka), trodde det var en utdanning som kunne gi forholdsvis bra lønn, men utifra hva jeg har lest på sider som jobbfeber ang. lønn og det jeg leser her nå er det kanskje ikke så bra likevel...

Hvilket yrke bør man egentlig satse på? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Jeg har hatt litt lyst til å studere juss (ikke pga. lønn, men det er jo endel av pakka), trodde det var en utdanning som kunne gi forholdsvis bra lønn, men utifra hva jeg har lest på sider som jobbfeber ang. lønn og det jeg leser her nå er det kanskje ikke så bra likevel...

Hvilket yrke bør man egentlig satse på? :P

Lønnen til advokater er veldig varierende. Noen tjener utrolig bra, mens andre ganske lite.

Jeg ville heller funnet ut hva du ville jobbe med (mennesker, dyr, salg, mat osv) og så funnet et yrke som passer innenfor det område som har god lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...