AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 Hei! Eg har en onkel som snakker om kristendommen hele tiden. Det går ikkje ann å snakke med han nesten om vanlige ting. ''sier kjære gud +++'' ''sier blir ikkje du frelst kommer du ikkje til himmelen men til satan. Sier det hele tiden at dette går ikkje ann å snakke vanlig med han, umuli si fra til han at det er nok for da sier han bare meir som faren min og bestefar min sider. Vi bruker ikkje si noe mot siden da blir bare verre. Er dette over kristen/over troisk?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #2 Skrevet 12. juli 2011 ikke over kristen eller over troisk ,men virker helt klart overkristent /overtoisk bare å si pent at du ikke er kristen og trenger ikke morallekse fra han. Og at han får respektere deg /din tro på lik linje som han krever fra deg/dere. Funker ikke det ,så unngå personen 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #3 Skrevet 12. juli 2011 Jaa det syns eg også takk så mye for svar:)
Skvaldersjura Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Hei! Eg har en onkel som snakker om kristendommen hele tiden. Det går ikkje ann å snakke med han nesten om vanlige ting. ''sier kjære gud +++'' ''sier blir ikkje du frelst kommer du ikkje til himmelen men til satan. Sier det hele tiden at dette går ikkje ann å snakke vanlig med han, umuli si fra til han at det er nok for da sier han bare meir som faren min og bestefar min sider. Vi bruker ikkje si noe mot siden da blir bare verre. Er dette over kristen/over troisk? La meg introdusere deg for et nytt begrep; - Fanatisk...? Det du beskriver her, kjennetegner det vi definerer som fanatiker! Hvis onkelen din ikke kan snakke med deg om de ting som opptar deg i din hverdag, kan du trygt fortelle ham at han er fanatisk kristen. Jeg pleier og be sånne som han om å stikke fingeren i jorda og lukte på hvor han er. Det handler om å være en jøde for jødene, og en greker for grekerne. Han bør lære seg og snakke DITT språk, ikke bare ture frem med sitt eget!
EnKristenKar Skrevet 18. juli 2011 #5 Skrevet 18. juli 2011 Hei! Eg har en onkel som snakker om kristendommen hele tiden. Det går ikkje ann å snakke med han nesten om vanlige ting. ''sier kjære gud +++'' ''sier blir ikkje du frelst kommer du ikkje til himmelen men til satan. Sier det hele tiden at dette går ikkje ann å snakke vanlig med han, umuli si fra til han at det er nok for da sier han bare meir som faren min og bestefar min sider. Vi bruker ikkje si noe mot siden da blir bare verre. Er dette over kristen/over troisk? Så gjør onkelen dette i beste mening, det må du ikke glemme! Du er i hans familie, og derfor elsker han deg. Jeg er en fanatisk kristen selv, og jeg liker ikke at andre folk er vantro eller har en annen religiøs oppfatning. Dette er fordi det skader dem, det skader på ingen måte meg. Jeg ønsker ikke at de jeg er glad i skal gå fortapt, selv om mange av mine nærmeste er på vei til fortapelsen dersom de ikke vender om. Jeg syns du skal spørre han om hva det er som holder hans kristentro oppe. Hvem vet, kanskje begynner du å tro selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå