Gå til innhold

Ladning av ny mobil


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Dixie- ikke innlogget

Har kjøpt meg ny mobil. Husker fra gammelt av at nye mobiler skulle lades i x-antall timer før den taes i bruk. Står ikke noe sånt i brukerhåndboken, vet noen om man fortsatt skal gjøre det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Det som har blitt meg fortalt er at det holder å lade den til den er full (og det tar ikke mange timene)

Men at du skal la den lades HELT UT en 2-3 ganger, altså ikke lade når det er en prikk igjen, nei spille spill når der er en prikk igjen, til den dør rett før du får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal lades til batteriet er fullt.

Nei, moren min gjorde den feilen. Og nå går batteriet ut nesten med engang.

La den stå å lade 1 døgn, Dixie. Så slipper du det å måtte lade den HVER dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye batteri er ulærte. Derfor må man "lære opp" batteriet til å bli fullstendig ladet.

Et nytt batteri skal helst lades i ett døgn. Da er mans sikker. (ikke lengre, for da kan du ødelegge batteriet)

Selv om batteriet sier det er fult, driver den og smålader litt i sjul ;)

Husk på å alltid lade ut batteriet på mobilen, selv om det står i bruksanvisningen at det tåler klepplading. Det gjør nemlig ikke det. Jeg har en Sony Ericssonmobil som er litt over ett år gammelt. Batterikapasiteten er like god i dag som da den var ny, fordi jeg klarte å lade helt ut før jeg ladet helt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Jeg ladet min nye nokia til den ble full, ikke mer, og tok den i bruk, ladet den helt ut, og opp igjen de første tre gangene. Jeg trenger ikke lade den en gang i uka engang, så den har slett ikke tatt skade av at jeg ikke ladet den i et døgn. Det sto nemlig at jeg skulle lade den UT, men slett ikke noe om å lade den i et døgn (som jeg har lest i alle fall) og det funker utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Nei, moren min gjorde den feilen. Og nå går batteriet ut nesten med engang.

Så lenge du fortsetter å bruke opp batteriet før du lader opp på ny, skal dette fungere.

Det gjør det med min telefon.

Forrige gang ladet jeg med 1, 2 og 3 streker igjen - og det var det batteriet tok skade av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er viktig at telefonen lader i 12-16 timer første gang (og alltid gjort), og at du med jevne mellomrom lar mobilen tappe batteriet helt tomt før du lader den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har kjøpt ny mobil, så har jeg fått beskjed om førstegangsladning på 15-20 timer. Etter dette så bør man alltid la batteriet gå ut før man lader den.

Ellers, så har jeg fått vite fra en mobilbutikk at man bør lade mobilen i et forholdsvis kjølig rom (f.eks soverommet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...