TuridS Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 Jeg har Total Mastercard fra DnB Nor og jeg har helt glemt å betale en regning frem til idag. Forfallsdato på den er 05.07 og idag er det jo 12.07 Shit, vil dette gå bra? :S
Klematis Skrevet 12. juli 2011 #2 Skrevet 12. juli 2011 Betal med en gang. Antagelig vil du få en ny regning på renter og kanskje purregebyr, men ikke store summen. Noen ganger slipper du unna renter om du betaler før purringen kommer, men tror det sjelden skjer på kredittkort. Men det går helt fint, ikke verdens undergang
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #3 Skrevet 12. juli 2011 For sent for hva? De kommer ikke å dreper deg om de er litt sein skjønner du 1
TuridS Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2011 jeg betalte sent en annen gang også og da stod det at de hadde sendt det over til inkasso byrå og greier. Uten purring eller noe. Jeg fikk helt sjokk, men fikk ringt inn og pratet med dem og det gikk greit om jeg betalte med en gang eller noe slikt , husker ikke helt. Men denne gange kunne jeg ikke finne ut hvor det evt. kunne stå. De har nytt oppsett inne på nettbanken og da blir det kluss for meg.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 jeg betalte sent en annen gang også og da stod det at de hadde sendt det over til inkasso byrå og greier. Uten purring eller noe. Jeg fikk helt sjokk, men fikk ringt inn og pratet med dem og det gikk greit om jeg betalte med en gang eller noe slikt , husker ikke helt. Men denne gange kunne jeg ikke finne ut hvor det evt. kunne stå. De har nytt oppsett inne på nettbanken og da blir det kluss for meg. Da har du ikke betalt litt for sent, men veldig for sent.
Vitamina Skrevet 12. juli 2011 #6 Skrevet 12. juli 2011 Jo fortere du betaler jo mindre får du ekstra på neste regning. De fleste banker tar litt forsinkelserente og et purregebyr hvis du er for sent ute. Forsinkelserenten regnes som regel bare av det beløpet du skulle betalt, så på f.eks 3000 går det på et par kroner hver dag etter forfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå