Gå til innhold

Kan en fyr titte opp fra avisen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne som lurer:

Var på kafee i går og hadde egentlig litt lite å gjøre. Så jeg så en fyr som satt og leste avisen. Han hadde jenteselskap på et bord like ved seg, den typiske sirkuleringen "få hans oppmerksomhet" begynte å sirkle, uten at det så ut til å skje "med vilje". Heller litt automatisk. Kanskje de syntes at han var kjekk, eller kanskje de lurte på hvorfor han ikke så på dem. For han var hvertfall helt opptatt av avisen og så ikke ut til å ha helt samme holdning og kroppsspråk som jentene. Altså, mulig han ikke var interessert i dem i det hele tatt. Poenget mitt er: En av de reiste seg tilslutt opp fra stolen og gjorde litt styrete bevegelser (så ikke ut til å skje med vilje, så ut som en automatisk måte å tiltrekke seg oppmerksomheten). Han tittet så opp fra avisen et øyeblikk, så på henne, for så å lese videre igjen like fort. Han så faktisk litt brydd ut. Som om han visste spillet: De prøver bare å min oppmerksomhet.

Er det mulig at dere skjønner dette spillet?

Jeg er 25år og kan trygt si at den slags er lagt på hylla. Flørting går mer på blikk kontakt fra begge veier og jeg trenger ikke oppmerksomhet fra alle hold. Jeg kan godt gp steget selv, og sjekke opp en person! Men jeg kan huske at jeg kunne gjøre slikt selv i mine yngre dager.

Hvis man som gutt vet slike ting: Hvis dere ikke har interesse av å mate noens oppmerksomhetssyke/ikke er interessert. Må dere hele tiden passe på hvor dere ser, rundt dere? Kvinner som er sultne nok og desperate nok etter oppmerksomhet, tar jo et blikk i "deres retning/mot et vindu" som et snikforsøk på å "se på dem".

Jeg synes det hele var interessant å se på. Syntes faktisk litt synd på han. Han så litt brydd ut. Da han hadde sett på henne den ene gangen, virket hun "matet". Hun snudde blikket og ble "overlegen". Hah-der fikk jeg deg. Der så du på meg!

Har aldri tenkt på hvor plagsomt det kan være for en fyr, før.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så hvis jeg forsto dette riktig, så har disse jentene bare bevegd seg litt merkelig for å få oppmerksomhet?

Jeg er mann og ville aldri skjønt at dette er noe tegn på interesse fra kvinner. Ville kanskje tenkt at personen er litt vimsete og lurt på hva hun driver med..

Har liksom litt vanskelig for å se for meg hva slags bevegelse som skjedde. Jeg får bare tippe at "spillet" hun/de drev med gikk rett over hodet hans, og at han tittet opp ganske enkelt for å se hva som foregikk..

Jeg er i hvert fall ikke så innbilsk at jeg ville trodd de prøvde å få kontakt med meg. Jeg tror mye signaler fra jenter går over hodet på mange menn.

• Liker 2
Gjest Thefainter
Skrevet

Enig med det AB over meg sier.

Eller så tenker jeg at de på en eller annen merkelig måte prøver å gjøre narr av meg, uten grunn, men at de gjør det fordi de har drukket for mye og dermed blir dumme i hode.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne som lurer:

Er det mulig at dere skjønner dette spillet?

Ja.

Hvis man som gutt vet slike ting: Hvis dere ikke har interesse av å mate noens oppmerksomhetssyke/ikke er interessert. Må dere hele tiden passe på hvor dere ser, rundt dere? Kvinner som er sultne nok og desperate nok etter oppmerksomhet, tar jo et blikk i "deres retning/mot et vindu" som et snikforsøk på å "se på dem".

Jeg synes det hele var interessant å se på. Syntes faktisk litt synd på han. Han så litt brydd ut. Da han hadde sett på henne den ene gangen, virket hun "matet". Hun snudde blikket og ble "overlegen". Hah-der fikk jeg deg. Der så du på meg!

Har aldri tenkt på hvor plagsomt det kan være for en fyr, før.

Av og til komisk og av og til slitsomt. Bruker bare å prøve å ignorere de på en naturlig måte. Noen ganger er det morsomt å plutselig stirre dem rett i øya akkurat når de kikker for å se om de blir lagt merke til. Blei skræmt ja.. :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Av og til komisk og av og til slitsomt. Bruker bare å prøve å ignorere de på en naturlig måte. Noen ganger er det morsomt å plutselig stirre dem rett i øya akkurat når de kikker for å se om de blir lagt merke til. Blei skræmt ja.. :fnise:

Må understreke at det er bare finfint om kvinner viser oppriktig interesse men det er ikke like kult å bli sett på som en slags vandrende dildo som de fritt kan bruke til å onanere egoet sitt.

• Liker 2
Skrevet

Må understreke at det er bare finfint om kvinner viser oppriktig interesse men det er ikke like kult å bli sett på som en slags vandrende dildo som de fritt kan bruke til å onanere egoet sitt.

Dagens :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Så hvis jeg forsto dette riktig, så har disse jentene bare bevegd seg litt merkelig for å få oppmerksomhet?

Jeg er mann og ville aldri skjønt at dette er noe tegn på interesse fra kvinner. Ville kanskje tenkt at personen er litt vimsete og lurt på hva hun driver med..

Har liksom litt vanskelig for å se for meg hva slags bevegelse som skjedde.

Kjære vene. Vet du ikke hvordan jenter tiltrekker seg oppmerksomhet?

De begynner å grine, hyle, jeipe og rynke på nesen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, godt å se at 2-3 stykker skjønte det. For ellers hadde jeg blitt litt bekymret.

Det er jo noe som skjer hele tiden, men jeg har aldri tenkt over hvordan det påvirker menn. Om dere tenker over det, evt synes at det kan være plagsomt etc. (merk, i de situasjonene man ønsker å unngå det, så klart).

AnonymBruker
Skrevet

Ja.

:gjeiper:

Får du fred etter å ha gjort noe slikt?

Sjekker de ikke bare etter enda mer oppmerksomhet da?

Det kan jo hende at de ønsker mer enn oppmerksomhet også, da. Hvordan skjønner du at det bare er oppmerksomhet?

Skrevet

Jeg pleier ikke å respondere på sånt. Jeg synes det er bedre om man "tilfeldigvis" kommer i snakk med hverandre. Men hvis disse jentene er veldig unge er det jo litt søtt - man kan få en slags "fars-følelse" som er veldig aseksuell.

Jeg har en mistanke om at de som bedriver dette spillet er de samme jentene som tror et hvert blikk i deres retning er en seksuell oppmerksomhet. Jeg blir i hvert fall sliten av jenter som enten smiler frenetisk og begeistret til meg, eller sender sure avvisende blikk, når grunden til at jeg ser på dem er at jeg lurer på hva som står med liten skrift på t-skjorten hennes, eller om hun har en flekk på kraven, eller hva som står på rutetabellen bak henne, eller generelt bare registrerer at hun er der.

Det hender jo at man sender en annen type blikk også, men det er slitsomt når en hver oppmerksomhet blir oppfattet som sosio-erotisk.

Kanskje det kommer som et sjokk på noen, men det hender at menn lar blikket hvile på en vakker kvinne bare fordi hun er vakker, og ikke nødvendigvis har lyst til å komme i kontakt med hverken henne eller utvalgte deler av henne. Men det er selvsagt lov å være diskret og høflig i samme åndedrag.

AnonymBruker
Skrevet

Dette fenomenet er ganske ukjent for meg som jente/dame. Tenker at det kanskje kan være fjortiser som driver på sånn, men ville ikke trodd at en jente over 20 gjør dette. Tråden fikk meg til å tenke på om kanskje noen har trodd at jeg har vært bare ute etter oppmerksomhet noen ganger. Jeg har av og til opplevd at fremmede menn har vært ufine/prøvd å "jekke meg ned" uten at jeg har gjort dem noe som helst. Dersom et bra utseende, stolt holdning og litt fikling med håret er det som skal til for at visse menn stempler en som jente som bare "onanerer sitt ego", så er jeg heller glad jeg slipper kontakt med den typen menn.

AnonymBruker
Skrevet

Dette fenomenet er ganske ukjent for meg som jente/dame. Tenker at det kanskje kan være fjortiser som driver på sånn, men ville ikke trodd at en jente over 20 gjør dette. Tråden fikk meg til å tenke på om kanskje noen har trodd at jeg har vært bare ute etter oppmerksomhet noen ganger. Jeg har av og til opplevd at fremmede menn har vært ufine/prøvd å "jekke meg ned" uten at jeg har gjort dem noe som helst. Dersom et bra utseende, stolt holdning og litt fikling med håret er det som skal til for at visse menn stempler en som jente som bare "onanerer sitt ego", så er jeg heller glad jeg slipper kontakt med den typen menn.

Enig enig.

Nå er jeg en person som kan gestikulere med hendene når jeg snakker med noen, uten et ønske om å tildra meg oppmerksomhet utenfor.

Jeg kan også se på menn uten at det hverken ligger seksuell interesse eller oppmerksomhets ønske til grunn- som noen skrev over: at jeg generelt bare registrerer at de eksisterer, eller f.eks har en type solbriller på seg som jeg lurer på hvor de har fått hen.

Synes det høres kjipt ut at man lever i et samfunn hvor man ikke bør gestikulere, bevege seg, snakke, se på folk- fritt.. uten at en side-observerer dømmer deg ned og nord og lister opp reglene for normer og sosiale vilkår i Norge inni hodet sitt.. for så å skrive det på kvinneguiden.

AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver her høres jo i meste fall ut som flørting men om i hele tatt noe annet enn normal oppførsel så det er ikke det samme. Ufint å prøve å jekke ned da. Du har rett i at det er mest yngre kvinner som har stor oppmerksomhetstrang mens det virker som det er noen få som aldri vokser det av seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig enig.

Nå er jeg en person som kan gestikulere med hendene når jeg snakker med noen, uten et ønske om å tildra meg oppmerksomhet utenfor.

Jeg kan også se på menn uten at det hverken ligger seksuell interesse eller oppmerksomhets ønske til grunn- som noen skrev over: at jeg generelt bare registrerer at de eksisterer, eller f.eks har en type solbriller på seg som jeg lurer på hvor de har fått hen.

Synes det høres kjipt ut at man lever i et samfunn hvor man ikke bør gestikulere, bevege seg, snakke, se på folk- fritt.. uten at en side-observerer dømmer deg ned og nord og lister opp reglene for normer og sosiale vilkår i Norge inni hodet sitt.. for så å skrive det på kvinneguiden.

Dette er vel litt avsporing av temaet. Å gestikulere når en snakker med noen er jo bare normal oppførsel. Å se på menn av ikke-seksuelle årsaker er også helt vanlig selvfølgelig.

Tråden handlet vel om de som er ute etter en egoboost. Det må da vel være lov å si at en synes dette er ukult, selv på et kvinneforum.

AnonymBruker
Skrevet

Man må få kalle en spade for en spade, og sånn er det bare.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg er jente, og innrømmer at jeg leker denne leken i blandt. Men ikke på nøyaktig samme måte som TS beskriver.. Jeg er nok mer direkte, i form av øyekontakt osv.

Jeg tror det er både vanlig og naturlig å leke sånne leker, og at begge parter er observante/delvis klar over leken.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Tror forøvig ikke det har med egoboosting å gjøre, men heller med å finne ut hvem som er potensielt seksuelt intressert i en.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gjøre dette for å få egoet mitt matet, jo. Om en fyr titter i min retning mens jeg trenger ekstra oppmerksomhet, tar jeg den maten jeg får.

Er sjeldent flørting fra min sin side eller ønske om seksuell kontakt.

-Jente-

AnonymBruker
Skrevet

Man må få kalle en spade for en spade, og sånn er det bare.

Hva er en spade? Jeg mener, bortsett fra en reell spade?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jente, og innrømmer at jeg leker denne leken i blandt. Men ikke på nøyaktig samme måte som TS beskriver.. Jeg er nok mer direkte, i form av øyekontakt osv.

Jeg tror det er både vanlig og naturlig å leke sånne leker, og at begge parter er observante/delvis klar over leken.

Øyekontakt er bra, da er det et samspill så lenge den andre parten er med på det. Det er normal og morsom flørting og sånn må det være skal folk finne sammen.

Det som er irriterende er de som vil at det skal være en enveis-greie, altså de som forventer at en vilt fremmed mann skal gi oppmerksomhet helt ut av det blå. Hva slags motivasjon skulle jeg ha for å gjøre dét egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...