Mossa Skrevet 19. november 2003 #1 Skrevet 19. november 2003 Jeg kan ikke beskrive hvor ufattelig mye tid jeg bruker på å bortforklare min manglende familieforøkelse!! Har folk glemt at de faktisk "innvanderer" soverommet vårt med slike spørsmål?? Det kan da ikke være nødvendig, selv om man ikke har barn etter fyllte 25, at man skal stå på Rema1000 en lørdags formiddag og prate om sine underlivs problemer!! Og gode råd som innebærer diverse stillinger, urter, drikker, matvarer, forbudte matvarer og ikke minst tips fra deres egne soverom, passer ikke i familieselskaper eller i gågata!! 1
LilleMy Skrevet 19. november 2003 #2 Skrevet 19. november 2003 Jeg vil bare is at det er jeg da HELT enig i!!!!!!!! 1
Gjest care Skrevet 19. november 2003 #3 Skrevet 19. november 2003 Har folk glemt at de faktisk "innvanderer" soverommet vårt med slike spørsmål?? Det kan da ikke være nødvendig, selv om man ikke har barn etter fyllte 25, at man skal stå på Rema1000 en lørdags formiddag og prate om sine underlivs problemer!! !! Ja, enkelte eier ikke høflighet, eller kan man si at de er tankeløs....
Gjest Meg Skrevet 19. november 2003 #4 Skrevet 19. november 2003 Enig med deg, man burde være flinkere til å tenke seg litt om før man spør om ting og tang...
Livets datter Skrevet 19. november 2003 #5 Skrevet 19. november 2003 Har folk glemt at de faktisk "innvanderer" soverommet vårt med slike spørsmål?? Helt enig med deg. Men mener du ikke invaderer? 1
Gjest Tex Skrevet 19. november 2003 #6 Skrevet 19. november 2003 Helt enig med deg. Men mener du ikke invaderer? Jo la oss håpe det....
Mossa Skrevet 19. november 2003 Forfatter #7 Skrevet 19. november 2003 Huffda.....ble vel litt engasjert!! :oops:
murmeldyret Skrevet 20. november 2003 #8 Skrevet 20. november 2003 Desverre er det alt for mange som ikke tenker seg om når de begynner utspørringa. Jeg var selv veldig forbannet, frustrert og såret fordi mange var så tankeløse :evil: Til slutt fikk jeg nok. Når noen spøkefult hintet om kommende bul på magen, så svarte jeg ærlig at vi hadde prøvd lenge uten at det hadde klaffet. De fleste ble faktisk ganske flaue, og skjønte at de hadde gått litt for langt. Men så sluttet de også å spørre. De nærmeste ble en stund oppdatert, men også de sluttet å spørre etterhvert. Det ble det rette å gjøre for oss ihvertfall. Det var utrolig godt å slippe unna maset :blunke:
Frøy Skrevet 20. november 2003 #9 Skrevet 20. november 2003 Absolutt enig!!! Hadde de fått det svaret jeg har hatt lyst til å svare, hadde de nok blitt brydd. :oops: Enda fleiper jeg bort deres "høflige medmenneskelighet". :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #10 Skrevet 21. november 2003 Noen mennesker glemmer all folkeskikk og påberoper seg retten til å grafse i ditt privatliv. Sånn er det og det eneste vi kan gjøre er å ta på oss en oppdragerrolle. Jeg ble tiltalt på postkontoret jeg, fullt lørdagsrush av moren til en gammel klassekamerat. Hun spurte meg (høyt) om jeg hadde mange barn. Jeg svarte at nei, dessverre, jeg kan ikke få barn jeg, men jeg er glad for at XXX (sønnen hennes som hadde med sin kone prøvd i nesten 10 år!) endelig fikk det til. Hvordan går det med dem? Skal de gjøre søskenforsøk? Det ble stilt, gitt...
Fru Fomle Skrevet 21. november 2003 #11 Skrevet 21. november 2003 Jeg tror ikke det nødvendigvis er mangel på høflighet som gjør at folk spør og graver om man ikke er gravid, det er vel heller tankeløshet. Det er alt for mange som ikke tenker over at det faktisk er mange som sliter med å bli gravide, og da er det ikke hyggelig med slike kommentarer hele tiden.. En helt annen sak er hvis folk kommer med tips og råd til deg i alle sammenhenger. Det er da ganske frekt. :o
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #12 Skrevet 21. november 2003 Tankeløshet eller TAKTløshet?
Karoline Skrevet 23. november 2003 #13 Skrevet 23. november 2003 Det er desverre en stor grad av TAKTløshetblant folk, ( ) men direkte svar stopper de fleste. Ellers er svar som: "Jeg/Vi ønsker ikke barn", ganske effektiv for å stoppe nysgjerrige og lite taktfulle bekjente!
Trude29 Skrevet 23. november 2003 #14 Skrevet 23. november 2003 Og selv om man faktisk er så heldig å ha et barn, men som begynner å bli mer enn to år - er det mange som må begynne å spørre om ikke nestemann er på vei snart ! Har hatt mange gode unnskyldninger de siste årene, men sannheten har nok den beste effekten. Da blir det ikke så mange spørmål. Men opplevde ganske mange finurlige råd fra div. velmenede ( antagelig ) slektninger og kollegaer. Utrolig hva folk kan få seg til å si.
Lilletrollet Skrevet 29. november 2003 #15 Skrevet 29. november 2003 Helt enig med alle her!!!!! Det har faktisk vært tider jeg har hatt lyst til å si at jeg ikke kan få barn, rett og slett for å sette noen mennesker"på plass". Kollegaer ol. De er forsåvidt diskrè og"snille" når de spør, men mitt privat liv, og min mage er faktisk Mitt!!!! Jeg vil gjerne bli gravid, men jeg trenger ikke all masingen rundt det... Lilletrollet
Svartfugl Skrevet 1. august 2021 #16 Skrevet 1. august 2021 Mossa skrev (På 2003-11-19 den 1.30): Jeg kan ikke beskrive hvor ufattelig mye tid jeg bruker på å bortforklare min manglende familieforøkelse!! Har folk glemt at de faktisk "innvanderer" soverommet vårt med slike spørsmål?? Det kan da ikke være nødvendig, selv om man ikke har barn etter fyllte 25, at man skal stå på Rema1000 en lørdags formiddag og prate om sine underlivs problemer!! Og gode råd som innebærer diverse stillinger, urter, drikker, matvarer, forbudte matvarer og ikke minst tips fra deres egne soverom, passer ikke i familieselskaper eller i gågata!! Huff, leit at du opplever det...! Er dette venner/familie, eller?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #17 Skrevet 1. august 2021 Svartfugl skrev (2 minutter siden): Huff, leit at du opplever det...! Er dette venner/familie, eller? «17 år senere» Anonymkode: 7d22a...370 3
emilie123 Skrevet 1. august 2021 #18 Skrevet 1. august 2021 Svartfugl skrev (2 minutter siden): Huff, leit at du opplever det...! Er dette venner/familie, eller? Tråden er 17år gammel. Tviler på at ts opplever dette nå.
Svartfugl Skrevet 1. august 2021 #19 Skrevet 1. august 2021 emilie123 skrev (Akkurat nå): Tråden er 17år gammel. Tviler på at ts opplever dette nå. Så ikke detfør nå.😅Merkelig at den kom opp på "siste innlegg". Håper det ordnet seg for ts da.😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå