Gå til innhold

Hva ligger på ctrl+v'en din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hva eeeer det for noe? :P

Jeg aner ikke! :skratte:

Men dæsken den var søt.

Det kan ha vært noe jeg fant på icanhascheezburger.com

I dag var det ingenting på ctrl+v'en min :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg jobber som journalist. Og jeg skal samle inn stoff til å publisere i 2 mediekanaler.

Men er litt på trynet siden det egentlig ikke er noen reelle å intervjue, med tanke på at alt er fiktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Send meg en mail, så kan jeg se om det blir aktuelt for oss å svare på spm"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Hate People who point at their wrist asking for the time... I know where my watch is pal, where the hell is yours? Do I point at my crotch when I ask where the toilet is?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4:Hva sier mediesosialogen Stuart Hall om innkoding og avkoding (Under aktive mediebrukere)

Hall påstår at alle som lager og sender et medieprodukt, innkoder budskapet sitt. Det kan likne det vi vanligvis forbinder med en kode som alle i et bestemt samfunn kjenner til. Men det er ikke helt det samme. Vi kan si at avsenderen, bevisst eller ubevisst, legger inn en slags kodet tilleggs mening i produktet. Noe som ikke er en helt opplagt del av den konkrete historien han eller hun forteller. Men ganger er det være helt opplagt hva slags holdning avsenderen har. Et eksempel på det er Bowling for Columbine der det er tydelig at moore har et politisk tilleggs budskap.

Hall anser at vi er aktive mediebrukere som avkoder mediebudskapet for å finne ut hva som egentlig ligger innpakket i avsenderens produkt.

Kap 7

1:Hva er estetikk?

Estetikk betyr læren om det vi kan forstå ved en sanselig eller følelsesmessig opplevelse.

Vi må kunne identifisere de tegnene eller elementene som gir denne følelsen, og reflektere rundt det som egentlig skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...