Gjest Donna Skrevet 18. november 2003 #1 Skrevet 18. november 2003 Huff - hva er det som skjer når jeg ikke greier å avslutte programmer som henger? Når f.eks MSN henger seg - så greier jeg ikke å avslutte det- får opp en melding om at det ikke svarer -og at jeg kan avslutte det. jeg trykker det - men programmet av slutter ikke ....gang på gang ....må trykke av pc med påknappen til slutt. ctrl+alt+delete hjelper heller ikke ..... :-?
blå Skrevet 19. november 2003 #2 Skrevet 19. november 2003 Når det skjer hos meg så bare restarter jeg maskinen. NÅr selv ikke ctrl-alt-delete hjelper giddet jeg ikke knote mer med det. Men mulig det er noe å gjøre, men det har jeg aldri hørt.
Scorpina Skrevet 19. november 2003 #3 Skrevet 19. november 2003 Hvis man kjører XP operativ system og et program "henger" eller "fryser" så kan man stå med musa der som dato, dag og år er høyreklikke og velge oppgavebehandling. Der vil det komme opp flere faner men du går på programmer merk det som henger og velg avslutt oppgave. Det vil gå noen sekunder så avsluttes det. Du kan så åpne programmet på nytt. Men, plages du ofte at programmer etc "henger"?
Gjest Donna Skrevet 19. november 2003 #4 Skrevet 19. november 2003 Det hender faktisk veldig ofte! Både Kazaa, MSN og Outlook kan henge seg. Og Camen henger ofte. jeg prøver å gjøre slik om beskrevet med å avslutte oppgaven i oppgavebehandleren - men det går ikke alltid. I går så låste hele MSN seg og var dødt ........Og når camen henger så må jeg restarte. Da kommer den ikke i gang av seg selv etterpå selv om jeg avslutter programmet - eller prøver å starte i annet program. Hm ..tror det er noe feil med PCen min jeg :-?
Arwen Skrevet 19. november 2003 #5 Skrevet 19. november 2003 Jeg pleier å måtte vente en stund før de lukker seg når de har hengt seg (har også problemer med outlook og kazaa)
Gjest Lea Skrevet 19. november 2003 #6 Skrevet 19. november 2003 MSN kan gjøre PC-en ustabil og treg. Har sett det flere ganger på litt ldre PC-er. Dessuten er det mulig at Kazaa ødelegger litt. Jeg ville nok kanskje prøvd å avinstallere Kazaa, webcam og kanskje MSN også, bare for å se om det hjelper. Avinstaller programmer du ikke bruker, rydd på disken og kjør en defragmentering. Kanskje du burde prøve å formatere PC-en også? Det trengs en gang i blant. Jeg formaterer 1-2 ganger i året og merker stor forskjell etterpå, selv om min PC er relativt rask.
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #7 Skrevet 19. november 2003 Det hender faktisk veldig ofte! Både Kazaa' date=' MSN og Outlook kan henge seg. Og Camen henger ofte...tror det er noe feil med PCen min jeg :-?[/quote'] Du skriver ikke noe om hvordan type pc du har - evt hvor mye RAM, hvor kraftig prosessor, men jeg vet av erfaring at har man ram, eks 128 og en prosessor på rundt 500 kombinert med "gammel pc" - så VIL pc'n fuske etterhvert og du opplever at pc'n trenger mer ressurser for å klare å jobbe/"holde tritt med deg". Du KAN sette inn mer RAM - så du er oppe i 256 (hvis du ikke har det fra før av da...) og så da en defragmentering, evt formatering av HD'n. Etterhvert som du bruker pc'n mye så vil masse temp.filer kumulere og disse tar plass og bruker ressurser. Slett disse med jevne mellomrom (har du XP går du på Verktøy > Alternativ for internett og velg "slett informasjonskapsler") Håper dette kan være til litt hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå