catine Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Jeg drar til syden i 2 uker og har kjøpt meg dagkrem med spf 15. Holder det å bruke den, eller bør jeg heller kjøpe solkrem til ansiktet? Er det forskjell på de to ulike typer kremene?
*-* Cindy *-* Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Det kan være lurt å ha en solkrem når du er i syden, for da vil du nok bli utsatt for veldig sterk sol. body shop har forresten en dagkrem med spf 30. Kan godt være det holder med den dagkremen du har nå og at du ikke trenger å gå over til en solkrem for ansikt, men det kan vel være greit å beskytte seg litt ekstra? God tur!
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Siden du må påføre mer utover dagen så bør du ha en vanlig solkrem også. Solkremer innholder bare grunnleggende ingredienser og er mye bedre testet for UVA og UVB stråler. Vanlige dagkremer har vanligvis ikke tilstrekkelig med UVB beskyttelse.
Miah Skrevet 12. juli 2011 #4 Skrevet 12. juli 2011 Jeg synes spf 15 var alt for lite, det er det jeg bruker her i Norge liksom. Dersom den er så lav må du bruke en høyere solkrem.
SmallTalk Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 Om faktor 15 er lite eller ikke kommer helt an på hva slags hudtype man har. Jeg blir ikke solbrent, og for meg holder 15 i massevis. TS: Jeg ville kjøpt med en solkrem for ansiktet i tillegg. Hudkrem med solfaktor funker her hjemme i Norge, men vil ikke være beskyttende nok i utlandet. Det er heller ikke sikkert at den er spesielt vannfast, og da vil den forsvinne rimelig raskt ved svette og vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå