AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Ja, hvordan er Lånekassa på dette området? Kjenner jeg begynner å bli litt nervøs for å få pengen i tide. Jeg har søkt for et par uker siden, med studiestart i midten av august, men ifølge nettsidene deres er behandlingstiden 8 uker gjennomsnittlig...hjelpes! Har jo mye å betale før studiestart...
ViC* Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Jeg søkte med engang jeg fikk vite at jeg hadde kommet inn på skolen og fått opptaksbrev - det var i april hvis jeg ikke husker helt feil. Da fikk jeg pengene utbetalt 15. august, og det gikk bra.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Hvis det er avdeling for utenlandsstudier som behandler de stipendsøknadene, pleier de å være mye raskere enn "vanlige" Lånekassen. Åtte uker er makstiden og gjelder stort sett dem som søker akkurat etter at Samordna Opptak er klart. Men du har søkt litt sent og må nok regne med å vente noen uker nå, for de har mye å gjøre. Så må du få gjeldsbrevet i posten, sende det tilbake og få det registrert. Tar fort tid. Men ring Lånekassen og hør, så vet du hva du har å forholde deg til.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Tok fire dager for meg som studerer i England.
Riskrem Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 Jeg fikk pengene veldig raskt da jeg dro for å studere i England. Jeg tror faktisk Lånekassen er meget nøye der. De VET at vi trenger pengene på plass før vi drar, for mange av oss betaler masse skolepenger også.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #6 Skrevet 12. juli 2011 Som regel tok det ikke lang tid for meg. Har hørt om mange studenter i Norge der det tok lenger tid. JEg har vært utlandsstudent i 3 år, og alltid har jeg fått raskt svar etter søknad og utbetaling.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #7 Skrevet 12. juli 2011 Det kommer an på hvor du skal også, og om skolen og studiet er godkjent fra før. Da går det mye raskere.
Lipstick Skrevet 14. juli 2011 #8 Skrevet 14. juli 2011 Jeg søkte på lån i mai og fikk svar på søknaden 6 dager etterpå. Så det gikk fort! Nå er det ca. en uke siden pengene kom inn på kontoen. Jeg skal studere i England.
Chiyo Skrevet 14. juli 2011 #9 Skrevet 14. juli 2011 Jeg fikk svar på min søknad etter 2-3 dager. Fikk gjeldsbrev i dag. Det gikk ganske fort.
Chiyo Skrevet 14. juli 2011 #10 Skrevet 14. juli 2011 (endret) Dobbelpost Endret 14. juli 2011 av Chiyo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå