AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Jeg skal oppholde meg noen dager i Molde til høsten, og har prøvd å søke frem noen turistattraksjoner og ting jeg kan se og gjøre mens jeg er der. Resultatet så langt er ganske stusselig. Romsdalsmuseet (som er stengt mens jeg er der), Kongebjørka og Varden. Tenkte jeg ville på napp på visitmolde.com, men selv der linker de nesten bare til attraksjoner som er langt utenfor Molde. Finnes det virkelig ingenting å se der? Prøvde å søke på kvinneguiden også, men Dette Og dette var stort sett det jeg fant. Ikke akkurat oppløftende.
ViC* Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Å gå til Varden er en kjempefin tur! Også har de et hotell som heter Seilet, som er kjempefint. Var der i fjor under Moldejazzen, og da var det jo endel å gjøre og se.. Vet dessverre ikke om noe annet, er ikke så kjent der :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Nei det finnes ingenting å se i byen. :gjeiper:
Gjest Raindrops Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Du har jo bowlinghallen (som er latterlig vanskelig å finne), og moldebadet.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Du har jo bowlinghallen (som er latterlig vanskelig å finne), og moldebadet. Kan det kalles attraksjoner? Svømmehall og bowling er det vel i de fleste byer.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 Nå leser jeg at "veien til Varden er åpen til ut på høsten". Hvor lenge da? Kanskje den også er stengt så det bare er kongebjørka igjen? Og det er ikke en gang den originale. Hva med shopping? Kunstgallerier? Finnes det noen båttur man kan ta? Kan man bli med bilferja over fjorden og tilbake?
Gjest Raindrops Skrevet 11. juli 2011 #7 Skrevet 11. juli 2011 Kan det kalles attraksjoner? Svømmehall og bowling er det vel i de fleste byer. Ja, men det går vel inn under ting man kan gjøre? Siden det ikke finnes spesielt mye å se i Molde så skader det vel ikke å gi tips om ting man kan gjøre, det var jo også en del av spørsmålet. Det er mulig å gå opp til Varden hele året, men de stenger for biler uttpå høsten. Shoppingmulighetene er ikke mye å skryte av. Til tross for at de har skvist inn tre kjøpesentre i den lille byen så er butikkene bare så som så. Du kan ta en båttur over til Hjertøya, men jeg er usikker på hvordan det er på høsten, jeg har bare vært der om sommeren da det er fint å bade. Dessuten er det nudiststrand der. Du kan ta bilferga Molde - Vestnes frem og tilbake, men det er ikke så gøy at det gjør noe, men jeg har tatt den frega altfor mye da så kanskje det er morsommere for deg
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #8 Skrevet 11. juli 2011 Hm, og jeg leser videre: Molde er versting på åpningstider. Helt dødt på kveldstid.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #9 Skrevet 11. juli 2011 Ja bilferga er jo egentlig fin å ta. Den bruker vel 45min over, og du får fin utsikt.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #10 Skrevet 11. juli 2011 Ja bilferga er jo egentlig fin å ta. Den bruker vel 45min over, og du får fin utsikt. Man kan ta den uten bil, eller? Hvor mye koster t/r?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #11 Skrevet 11. juli 2011 Jada, ferger er for alt som kan gå eller trilles. 40kr hver vei, også litt småcash til ei svele eller to.
Skylines Skrevet 15. juli 2011 #12 Skrevet 15. juli 2011 Molde er ganske tamt ja, bor der selv. Mange som liker å gå på fjellet her da, mange fine turer å velge i mellom. Vet faktisk ikke om det er noen kunstgallerier her, tviler. Romsdalsmuseet er fint selv om det er stengt, eneste er at du ikke kan gå inn i husene. Hvis du kjører mot Eide, kan du stoppe ved Trollkirka og gå opp dit. Det er en kort fjelltur til en grotte i fjellet, finnes nok mer info om du googler. Bowlingen ligger forresten i Moldehallen, mellom Shell og Statoil, kan sees fra veien (e39). Moldebadet ligger ved stadion.
Gjest nicola Skrevet 17. juli 2011 #13 Skrevet 17. juli 2011 Du må jo kjøre atlanterhavsveien når du er i Molde? Det er helt fantastisk! 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #14 Skrevet 17. juli 2011 Du må jo kjøre atlanterhavsveien når du er i Molde? Det er helt fantastisk! Alle har ikke bil Men det er nettopp sånne tips jeg finner på nettet, steder som ikke er i Molde i det hele tatt. Så derfor håpet jeg å få noen flere tips om ting som kan gjøres i Molde by. Var det slik at man kan gå rundt på Romsdalsmuseet når det er stengt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå