Gå til innhold

stakkar lille pusefnatten min!

Tigerlily

Anbefalte innlegg

jeg er eid av en søt liten katt som er blanding av perser og norsk skogkatt. vi er hennes 3. eiere, første familien var en barnefamilie som ikke hadde tid og ressurser til å ta vare på henne. de vi fikk henne av var helt fortvilte - de skulle flytte til sveits og kunne ikke ta katten med seg. derfor fikk vi henne.

katten klør seg. dette er det som er problemet hennes. hun klør seg på halsen og rundt ørene, aldri til blods, men slik at hun mister pels/pelsen tover seg. vi har prøvd å rense ørene hennes med væske fra dyrlegen og nå sist la de henne i narkose og renset ørene hennes grundig. de tok også blodprøve for å se om hun var allergisk. noe hun selvsagt ikke var.

nå er vår siste mulighet balsam-/fuktighetsspray for huden og fiskeolje vi må gi henne to ganger til dagen. dersom dette ikke fungerer, har hun mest sannsynlig psykosomatiske plager. er redd for at det er det som er i veien, og lurer på hva vi kan gjøre? hun er utekatt, spiser normalt og elsker kos som alle godkatter. noen som har opplevd det samme? jeg blir så fortvilt av å se katten min plage seg selv... :(

ser for meg pusefnatten min på lykkepiller... ingen god løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har en hund som har det litt på samme måten. Hun klør og klør, spesielt over øynene og i ørene...

Har vært til dyrlegen med henne i forhold til dette og han tok prøver om hun hadde lus og renset ørne hennes, ikke hadde hun alergi heller.

Dyrlegen konstaterte med at det er noen hunder som bare har det sånn, at de klør og klør, ikke noe å gjøre med det.

Vet ikke om det er sånn på katter også?

Men dette var svaret vi fikk iallefall.

Har sett at hvis man tar oppmerksomheten bort fra kløingen, stopper hun å klø, så det er helt sikkert psykisk, men men....

Så lenge hun ikke har andre plager er det iallefall ikke noen vits i å gjøre noe som er mer drastisk enn å la henne klø, annet enn å bade henne ofte så pelsen hennes er ren og fin hele tiden...

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...