Trolll Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 (endret) Hei! Jeg har standard, kommunebrunt halvlangt hår og begynner i grunn å bli ganske lei av å se ut som halve norges befolkning. Håret er litt tørt og jeg sliter litt med masse småhår, men det er egentlig ikke så slitt. Så nå har jeg lyst til å gjøre noe med håret for første gang noen sinne. Jeg har lyst til å få det litt mørkere, men absolutt ikke mye. Mest har jeg lyst til å gjøre noe med det for å få det mer glansfult. I tillegg er det viktig for meg at det ikke blir noen varm farge eller noe rødskjær, for det kler jeg overhode ikke! Ettersom jeg aldri har farget håret eller noe før så lurer jeg på hva dere vil anbefale meg å gjøre? Glansvask eller minicolorasjon? Hjemme eller hos en frisør? Burde jeg bare farge det permanent? For de to andre alternativene går ut etterhvert, ikke sant? Er egentlig ganske blakk, så hjemme hadde vært å foretrekke hvis feks glansvask er så trygt og lite vanskelig å tulle til at dette skal gå ann? I så fall setter jeg pris på om noen har noen konkrete produkter å anbefale meg Altså merke og produktnavn. Setter pris på all erfaring noen er villig til å dele med meg ! Endret 11. juli 2011 av Trolll
-littleme- Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Siden dette er første gang ville jeg ha valgt å ta en glansvask, da får du ikke en stor fargeforskjell, bare mer glans (litt fargeforskjell, avhengig av hvilken farge du velger). Jeg personlig foretrekker å gjøre slike ting hos frisøren, men hvis du vil gjøre det hjemme kan det lønne seg å spørre noen som har gjort dette før (en venninne for eksempel) om å hjelpe deg. Jeg har tatt glansvask et par ganger hjemme og da har jeg vært fornøyd med Casting Creme Gloss fra L'Oreal.
Eske Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Jeg skulle akkurat til å foreslå Casting Creme Gloss (som jeg fikk beskjed om var mer en minikolorasjon enn en glansvask, da...), jeg har prøvd den en gang og er knallfornøyd! Fargen sitter veldig godt i mitt hår, og den er veldig enkel å bruke. Om du vil ha en brunfarge helt uten rødskjær må du velge de som slutter med .0, f.eks tror jeg at 5.0 kan bli fint. Selv bruker jeg 4.0 og tidvis 3.0, og de er begge ganske mørke, mens sistnevnte i begynnelsen faktisk er helt svart.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Siden dette er første gang ville jeg ha valgt å ta en glansvask, da får du ikke en stor fargeforskjell, bare mer glans (litt fargeforskjell, avhengig av hvilken farge du velger). Jeg personlig foretrekker å gjøre slike ting hos frisøren, men hvis du vil gjøre det hjemme kan det lønne seg å spørre noen som har gjort dette før (en venninne for eksempel) om å hjelpe deg. Jeg har tatt glansvask et par ganger hjemme og da har jeg vært fornøyd med Casting Creme Gloss fra L'Oreal. Casting Creme Gloss er da ikke en glansvask??
-littleme- Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Casting Creme Gloss er da ikke en glansvask?? Det er det jeg er blitt fortalt. Sist jeg var på Vita her i hjembyen min ble jeg anbefalt denne da jeg spurte etter glansvask, så fikk inntrykk av at det var en glansvask. På pakken står det at den skal holde i 6-8 uker, er det da en minicolorasjon eller hva?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #6 Skrevet 12. juli 2011 Det er det jeg er blitt fortalt. Sist jeg var på Vita her i hjembyen min ble jeg anbefalt denne da jeg spurte etter glansvask, så fikk inntrykk av at det var en glansvask. På pakken står det at den skal holde i 6-8 uker, er det da en minicolorasjon eller hva? ¨ Emm, nei? En glansvask holder i seks til åtte vask, ikke uker Hakket over en glansvask er en minikolorasjon, som skal holde i seks til åtte uker. Fordelen med glansvask er at den virkelig blir vasket ut av håret, noe en minikolorasjon ala Casting Creme Gloss ikke nødvendigvis gjør
Trolll Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2011 Synes glansvask høres bra ut jeg ! noen som har et eksempel på en man kan få kjøpt i butikk?
Kari Grete 123 Skrevet 12. juli 2011 #8 Skrevet 12. juli 2011 Synes glansvask høres bra ut jeg ! noen som har et eksempel på en man kan få kjøpt i butikk? Hei. Farger alltid håret hjemme, med Nutriss. Ca hver 6 uke holder. Blir fornøyd hver gang. kan anbefales.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #9 Skrevet 12. juli 2011 Synes glansvask høres bra ut jeg ! noen som har et eksempel på en man kan få kjøpt i butikk? Gå til en frisør som fører Wella. De har en glansvask som heter Wella Color Fresh, koster mellom 159,- og 179,-. Gir fin farge og glans, og vaskes fort ut om du ikke er fornøyd med resultatet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå