AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Er det helt urealistisk av meg å tro at jeg kan klare å smelle sammen et fint og enkelt bryllup i Roma (nesten) helt på egenhånd? Trenger jo litt hjelp til selve vielsen, men vi ønsker bare en fin dag med hverandre og familien. Vi har ikke behov for masse blomster, dyr frisør, hest og kjerre og whathaveyou. Ny på dette her, men må det være så vanskelig å gifte seg...?
FruN Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Spørs litt hva du vil ha.. Vil du ha en fest, eller er det ok å dra på en resturant? Kanskje avtale noe med hotellet? Husk bare å ha papirene i orden!
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Spørs litt hva du vil ha.. Vil du ha en fest, eller er det ok å dra på en resturant? Kanskje avtale noe med hotellet? Husk bare å ha papirene i orden! Vi vil ha en typisk tre retters middag på fin restaurant for oss og vår nærmeste familie. Det er egentlig alt Papirene skal selvfølgelig ordnes. Men jeg er bare ikke en sånn prinsesse brud hvor alt må være helt perfekt! Jeg vil bare gifte meg med kjæresten min...
FruN Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Da ville jeg bedt de som dere vil ha med, avtale vielsen og reservere bord Om dere kjenner noen som kjenner byen, kanskje de kan anbefale et sted?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #5 Skrevet 13. juli 2011 Det vil jeg tro er null problem. Enten gifter du deg borgerlig, eller så kan du velge den angelikanske kirken(sistnevnte blir jo ikke norsk vielse, men velsignelse på engelsk) som ligger ett v Piazza di Spagna. http://www.stpaulsrome.it/ Det enkleste er nok borgerlig, for da kan du ha kontakt med ambassaden. Lokalene er kjempeflotte synes jeg, iallefall utfra bildene. Her er jo også noen usedvanlige romantiske restauranter, med flott utsikt. Gjorde litt googlearbeid selv der ifbm egen planlegging, men nå blir det en annen by;) Er det vielse på formiddagen kan jeg varmt anbefale en hyggelig piknik i parken som ligger i gangavstand fra piazza di spagna - villa borghese. Brudepikene har jo mange referanser fra Roma som du kan lese på nett. Roma er fantastisk!!!
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #6 Skrevet 24. juli 2011 Vi planlegger en enkel vielse i Roma i november. Har bestilt ambassade, men ikke noe mer enda Jeg sendte mail til Brudepikene.no for fotograf, og fikk en ublu pris (tom dyrere enn i Norge) og skal nå google litt på egenhånd. Kanskje vi kan dele tips?
Frøken Smilla Skrevet 24. juli 2011 #7 Skrevet 24. juli 2011 Det bør ikke by på noen problemer dersom dere begge er registrerte norske statsborgere: ta kontakt med konsulatet eller ambassaden i Roma, de kan nok vie dere der. Men etter det jeg har hørt kan det være litt ventetid, det er et populært sted å gifte seg
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2011 #8 Skrevet 24. juli 2011 Finn ut om det er noen bestemmelser/regler. Min søster giftet seg nylig i Sjømannskirken i London, og der var det slik at de måtte oppholde seg i landet i 7-8 dager i forkant for å få lov å gifte seg der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå