bootylicious Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Min store tunge hund på 50 kg har fått liggesår på den ene albuen/skulderen og på begge leggene.. Hva er den beste måten å behandle dette på? Spenol, potesalve, aloe vera?
Sugerøret Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 (endret) åpent sår ? Kansje ta en tur til vetrinær.Unngå at hunden ligger på samme sted og forsøk å fore ut stedet han ligger,slik at liggesår ikke oppstår. Du kan bruke aloe vera krem 98% ren aloe vera,sink salve (silulen er fin) basemysin pulver. Min gutt på 64kg har ikke hatt liggesår ,så svaret blir mer hva jeg selv ville ha gjort. Har du en god seng til han? Vi har kjøpt madrasser på Jysk,klippet dem til så de passer inne i et dynetrekk.Dette gir litt mindre belastning når hunden ligger. Men spør på Canis.no eller ring vetrinæren Endret 11. juli 2011 av Kårky
bootylicious Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2011 Takk for svar! Ja, han har en seng men han foretrekker å ligge på gulvet.. Får tvinge han rett og slett Det er hard hud hvor håret er blitt slitt bort, han reagerer ikke når jeg tar på det og virker ikke som om han bryr seg noe, heldigvis.
Gjest Badabing Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Vi ham at plassen hans er i sengen hans. Det er der han skal ligge. Ingen vits i å behandle dette hvis han uansett velger å ligge på gulvet hele tiden, da kommer jo såret bare tilbake. De fleste hunder venner seg fort til at de har en plass som er sin om man lærer dem det.
Wiggins Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Takk for svar! Ja, han har en seng men han foretrekker å ligge på gulvet.. Får tvinge han rett og slett Det er hard hud hvor håret er blitt slitt bort, han reagerer ikke når jeg tar på det og virker ikke som om han bryr seg noe, heldigvis. Da er det nok træler, ikke liggesår. Min mor hadde en hund med det en gang, det kom av at han tilhørte en lite aktiv hunderase og lå mye på gulvet.
Gjest Consensio Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 Hard hud på albuene er helt normalt hos store hunder som velger å ligge på litt hardere underlag. Tror alle mine hunder har hatt det bortsett fra ei...men hun var ikke større enn 25 kg og lå alltid på siden.
bootylicious Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2011 Da er det nok træler, ikke liggesår. Min mor hadde en hund med det en gang, det kom av at han tilhørte en lite aktiv hunderase og lå mye på gulvet. Okei, behandler man det på samme måte som liggesår?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #8 Skrevet 11. juli 2011 Du kan jo prøve med litt feit fuktighetskrem? Jeg pleier å smøre feit fuktighetskrem på mine egne albuer, fordi jeg lener meg på dem når jeg sitter på lesesalen. Ellers er jo træler ganske vanlig. Det er bare kroppens måte å beskytte huden sin på når den utsettes for mye belastning. Gitarister får hard hud på fingertuppene, feks.
Spøkelse Skrevet 11. juli 2011 #11 Skrevet 11. juli 2011 Vi ham at plassen hans er i sengen hans. Det er der han skal ligge. Ingen vits i å behandle dette hvis han uansett velger å ligge på gulvet hele tiden, da kommer jo såret bare tilbake. De fleste hunder venner seg fort til at de har en plass som er sin om man lærer dem det. Mange hunder foretrekker gulvet fordi det er kjøligere (kan også være enklere å reise seg raskt fra en hard overflate enn fra en myk seng). Syns du ikke det er relativt usympatisk å tvinge hunden til å ligge et sted som er varmere bare fordi det ser penere ut med pels på albuene?
Sugerøret Skrevet 11. juli 2011 #12 Skrevet 11. juli 2011 (endret) Takk for svar! Ja, han har en seng men han foretrekker å ligge på gulvet.. Får tvinge han rett og slett Det er hard hud hvor håret er blitt slitt bort, han reagerer ikke når jeg tar på det og virker ikke som om han bryr seg noe, heldigvis. træl asså.Fete kremer funker da ja. Gjerne om du har neo's labbefett.Den er Knall Ikke tving hunden til å ligge på et sted.De regulerer varme/kulde ved å flytte på seg.Min sover over hele huset han,men har egen seng-plass der han kan legge seg om han ønsker. Endret 11. juli 2011 av Kårky
bootylicious Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #13 Skrevet 11. juli 2011 træl asså.Fete kremer funker da ja. Gjerne om du har neo's labbefett.Den er Knall Ikke tving hunden til å ligge på et sted.De regulerer varme/kulde ved å flytte på seg.Min sover over hele huset han,men har egen seng-plass der han kan legge seg om han ønsker. Okei, tusen takk )
Rainbow Skrevet 11. juli 2011 #14 Skrevet 11. juli 2011 Familiehunden vår, en stor golden, hadde det på begge sider. Han brydde seg ikke om det, og veterinæren nevnte det aldri. Virka ikke som det var vondt, så vi gjorde ikke noe med det såvidt jeg husker. Han likte også best å ligge på gulvet, evt tvinna rundt døråpningen/veggen/terskelen inn til kjøkkenet, hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå