Linnea Adriana Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 "KID-nummeret ditt er kundenummeret i Lånekassen pluss ett ekstra siffer." Link: http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Tilbakebetaling/Nedbetaling/Praktisk/ Jeg har et kundenummer med 7 siffer. Skal jeg da ha ekstra siffer i tilegg? Hvordan finner jeg ut hvilket siffer?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Sjekk tidligere innbetalingsblanketter du har. Det er samme kidnr.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Hmm... Betal giroen med melding og så skriver du bare inn det du vet i meldingen.
Linnea Adriana Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2011 Sjekk tidligere innbetalingsblanketter du har. Det er samme kidnr. Jeg har ingen tidligere innbetalinger.
Linnea Adriana Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2011 Hmm... Betal giroen med melding og så skriver du bare inn det du vet i meldingen. Så bare skrive i meldingen: kundenumemret mitt er ####### ?
Klematis Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 Logg deg inn så finner du kid-nummeret der. Har du ikke brukernavn og passord, må du først bestille pin-koder i posten.
Grønt blad Skrevet 11. juli 2011 #7 Skrevet 11. juli 2011 Ring og spør. KID-nummeret skal identifisere deg som betaler og hvilken måned/innbetaling du betaler for.
Klematis Skrevet 11. juli 2011 #8 Skrevet 11. juli 2011 Men hvorfor vil du betale nå før du har fått regning? Gjorde forresten det selv i min tid også, men lurer allikevel
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #9 Skrevet 11. juli 2011 Så bare skrive i meldingen: kundenumemret mitt er ####### ? Jepp
Linnea Adriana Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #10 Skrevet 11. juli 2011 (endret) Men hvorfor vil du betale nå før du har fått regning? Gjorde forresten det selv i min tid også, men lurer allikevel Har aldri fått en eneste regning fra lånekassen, men jeg bør definitivt betale nå. Jeg trodde også det var slik at jeg ville få regning, og jeg fikk jo på en måte det, fra statens innkrevningssentral. Hva gjorde du for å få regning? Andre (for det meste slektninger) jeg har snakket med sa også at jeg ville få regning, men det var kanskje slik det var før. Endret 11. juli 2011 av Linnea Adriana
Klematis Skrevet 11. juli 2011 #11 Skrevet 11. juli 2011 Åj, ja det høres jo ikke så bra ut. Jeg har valgt å få alle regningene fra lånekassen elektronisk, men får like fullt regning en gang i kvartalet. Har du sjekket at lånekassen har den riktige adressen din? De bruker i utgangspunktet den folkeregistrerte adressen, og du må gi beskjed om du vil bli kontaktet på en annen adresse. Dette kan du også gjøre om du logger deg inn på sidene deres. Jeg ville ringt lånekassen og forklart at du ikke har fått regning før du fikk purring. Ikke sikkert de gjør om på det (purregebyrene de opererer med er jo helt horrible, fatter ikke at det er lov når private bedrifter har maks 50 kr...), men du hindrer hvertfall at du går glipp av neste regning også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå