Gå til innhold

frustrert brud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

fikk en veldig skuffende mail fra menighetskontoret:(

Vi har vært så heldige og fått lov til å gifte oss i Holmenkollen kapell. Den fineste plassen å gifte seg etter min mening. Har gledet meg så veldig til å ta bilder utenfor med det fine kapellet i bakgrunn.

I mailen står det at kapellet skal beises utvendig og det vil bli satt opp stillas rundt hele...

Synes dette er så utrolig dårlig timing å begynne med dette. Jeg kan bare glemme å ta bilder utenfor. Dette ble satt igang på veldig kort varsel så derfor fikk vi ikke vite om dette da vi booket kapellet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal føle.. jeg er utrolig skuffet og lei meg over at det skal se sånn ut der jeg gifter meg.. Er bare noen få dager igjen til bryllupet og jeg trodde alt skulle bli perfekt:(

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Vi var i bryllup der forrige helg, og sjølv om vi såg stillaset der så var det ingen som tenkte noko meir på det. Eg trur brudeparet vurderte å få redusert prisen, men eg veit ikkje kva resultatet vart. uansett er det vel det som skjer inne i kapellet som er det viktigaste?

Skrevet (endret)

jeg håper de iallefall får litt rabatt da. Vi betaler ingenting siden vi sogner der. Håper det ikke er så ille som du sier. Skal ta en tur opp tid å se i morgen,så slipper jeg å bli så skuffa når jeg kommer på lørdag.

Var det bare stillas, eller var det sånn stygt trekk utenpå?

Endret av blue_Eyes
AnonymBruker
Skrevet

Bridezilla.. :popcorn:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er IKKE bridezilla, bare så det er sagt!

Jeg forstår deg godt dersom stillaset synes ved inngangen av kapellet. Alle vil jo selvflgelig ha fine kirketrappbilder, og et stillas vil kunne ødelegge disse bildene. Forstår godt at du er skuffa, selv om det selvfølgelig er det som skjer INNE i kapellet som er viktig. Det beste er nok om du forbereder deg, og bestemmer deg for at det ikke skal ødelegge dagen din. La oss håpe de er ferdige med forsiden til lørdag, og får fjernet stillaset til da. Du kan jo ringe dem å høre. Det er jo ennå 4-5 dager til!

Lykke til!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk MYE viktigere å vedlikeholde og ta vare på gamle kirker/ kapell, enn at DU skal få en passende bakgrunn for brudebildet ditt! :sjokkert:

• Liker 7
Skrevet

fikk en veldig skuffende mail fra menighetskontoret:(

Vi har vært så heldige og fått lov til å gifte oss i Holmenkollen kapell. Den fineste plassen å gifte seg etter min mening. Har gledet meg så veldig til å ta bilder utenfor med det fine kapellet i bakgrunn.

I mailen står det at kapellet skal beises utvendig og det vil bli satt opp stillas rundt hele...

Synes dette er så utrolig dårlig timing å begynne med dette. Jeg kan bare glemme å ta bilder utenfor. Dette ble satt igang på veldig kort varsel så derfor fikk vi ikke vite om dette da vi booket kapellet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal føle.. jeg er utrolig skuffet og lei meg over at det skal se sånn ut der jeg gifter meg.. Er bare noen få dager igjen til bryllupet og jeg trodde alt skulle bli perfekt:(

Kirken er uansett bare en bygning, det er innholdet i dagen som betyr noe. Kirker må holdes ved like de som alle andre bygg, og det er aldri noen gode tidspunkter å gjøre det på, for kirkene blir alltid brukt.

Det blir nok en fin dag for dere enten det er stillas der eller ikke. Ta bilder innendørs, eller se om det går an å ta bilde ved hovedinngangen uten å få med stillasen. Det er jo også fullt mulig å ta bilder på et senere tidspunkt hvis dere ønsker det.

Du må bare bestemme deg for at du ikke vil la dette ødelegge det som skal være den flotteste dagen i deres liv. Det er det ikke verdt. Tenk på alt det fine som ellers skjer på bryllupsdagen og ta det med et smil. Det blir nok en god historie til den dagen da barnebarnet ditt skal gifte seg ;)

Skrevet

Vi var i bryllup der forrige helg, og sjølv om vi såg stillaset der så var det ingen som tenkte noko meir på det. Eg trur brudeparet vurderte å få redusert prisen, men eg veit ikkje kva resultatet vart. uansett er det vel det som skjer inne i kapellet som er det viktigaste?

Det kan jeg aldri tenke meg at de fikk. Man betaler ikke for skjønnheten i bygget, man betaler fordi man ikke sokner til den lokale kirken.

Skrevet

takk for forsåelsen:) Vet jo at dagen kommer til å bli uforglemmelig uansett og jeg vil jo selvfølgelig at kapellet skal bli god vedlikeholdt. Jeg synes bare det er så dumt å få vite det først nå.

Jeg har bare vært så stolt over å kunne gifte meg i det kapellet. Det er et utrolig flott sted og jeg hadde gledet meg til å ta brudebilder forann det. Men det er jo såklart det som skjer inne som er viktigst

Og nei, jeg absolutt ikke en bridezilla

Skrevet

Brudebilder foran kirker er uansett ikke det fineste, men jeg skjønner skuffelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe det der minner meg om egne erfaringer! Dagen før bryllupet dro vi opp til stedet vi skulle ha festen for å pynte. Og ser da at de har startet med fasaderenovering (noe de hadde glemt å fortelle oss da). Så det var stilaser over hele bygget, plank og isolasjon overalt. KRISE! tenkte vi. Men da dagen kom, ble det en bagatell. Det er jo ikke HUSET/(eller i ditt tilfelle kirkebygget) som skal feires den dagen. Men at to personer har funnet hverandre og velger å leve sammen for resten av livet! Og hva har det dustete bygget med det å gjøre? det er en BAGATELL :) Bilder kan dere ta andre steder, kan hende er det kikke stilas etc akkurat ved inngangen slik at det går an å få tatt bilder der :)

AnonymBruker
Skrevet

Sjikkli dårlig gjort av kirka å trenge beises når DU skal giftes der :snurt:

Kjære vene, hvis dette er en bekymring ønsker jeg deg lykke til den dagen du står ovenfor virkelige problemer :filer:

• Liker 2
Skrevet

Det er faktisk MYE viktigere å vedlikeholde og ta vare på gamle kirker/ kapell, enn at DU skal få en passende bakgrunn for brudebildet ditt! :sjokkert:

Det er sant, men tror de fleste ville likt å bli informert om det når man booket kapellet, og ikke et par dager før bryllupet.

Skrevet

Det er sant, men tror de fleste ville likt å bli informert om det når man booket kapellet, og ikke et par dager før bryllupet.

Tror kirketjenerne har nok å fare med annet enn å informere alle som skal bruke kirken om at det skal foregå oppussing som blir tatt som en hastebeslutning. jeg har full forståelse for skuffelsen, men de som jobber i kirken jobber jo med alle de andre tingene som skjer der også, og det er ganske mye...

Skrevet

Ta noen kule brudebilder i stillaset da!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Burde vel ikke bli forbauset over sånne følelsesutbrudd over BAGATELLER som at bildene må tas ett annet sted.

Når dagen er over er det ikke stilaset utenfor kirken eller hvor "perkfekte" bordene var du husker, HÅPER JEG....

Kunne giftet meg i onepiece her hjemme i sofaen, bare jeg får drømmemannen min. Alt det andre betyr VIRKELIG ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...