Gå til innhold

Tog til Liseberg

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne og jeg har tenkt å dra på dagstur til Gøteborg i morgen for å dra til Liseberg. NSB har et tog som går herifra kl. 7 om morgenen (Er fremme rundt kl. 11 i Gøteborg). Siste toget hjem igjen til Oslo går 17.10.

Er 11 til 17 for kort tid i Liseberg? Er det langt fra togstasjonen til Liseberg? Håper noen vil svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toget er innstilt mellom Trollhättan og Gøteborg. Det blir satt opp alternativ transport fra/til berørte stasjoner. Noe forsinkelse må påregnes og da blir vel tot reisetid minst 9 timer.

La oss si dere ankommer Gøteborg 11:30 om dere er heldige. Gåturen fra stasjonen til Liseberg tar ca 15 min, med litt forsinkelse er dere på Liseberg kl 12:00.

Når dere skal hjem i igjen så kjører Bussene 35 min før ordinær avgangstid fra Gøteborg til Trollhättan der toget står og venter. Da bør dere reise fra Liseberg 16:00 så dere er sikre på å rekke bussen.

Er dere heldige og om det ikke blir store forsinkelser så får dere da altså 4 timer på Liseberg og det mener jeg er for liten tid.

Alternativet blir et billig hotellrom fra ca 300-500,- natten, så får dere mye mer ut av turen.

AnonymBruker
Skrevet

Vet jeg tok buss fra GøteBorg - Oslo klokka 8 på kvelden for en måned siden.

Er buss et alternativ?

Skrevet

Jeg dro til Göteborg i fjor. Da tok jeg bussen hjem på kvelden. Tror det var kl 8 på kvelden. Sjekk Swebuss eller Gobybus. Da får dere litt bedre tid på Liseberg.

AnonymBruker
Skrevet

Midt i juli er det nok i tillegg ekstra køer i Liseberg, og 6 timer er veldig kort tid hvis dere skal rekke å kjøre og få i dere noe å spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...