Gå til innhold

Something OLD...........

Gjest MrsL

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere som noe gammelt og hva låner dere?..............

Strever litt med den jeg. Har kjøpt det meste av det jeg skal ha på meg og da blir jo alt det nytt og noe blått løser jeg enten ved strømpebånd eller slik som Tex :blunke: med å sy et lyseblått lite silkebånd på undertøyet eller kanskje noe på undersiden av kjolen. Smykker skal jeg kjøpe, men kanskje låne mammas...........vet ikke helt jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strever også med det lånte og gamle. Lå senest i natt og funderte på akkurat det. Jeg låner jo lillesøstrene mine som brudepiker, men det teller kanskje ikke ettersom jeg ikke kler dem på meg! :roll:

Ellers så har vi liksom ikke mange arvestykker i familien så jeg spekulerer litt på den der, ja... Vel, det ordner seg vel på et vis og om det ikke ordner seg så kan jeg bare tenke "Ja, ja... Det er jo en håpløs amerikansk/engelsk skikk likevel!" :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant nok :)

Det må vel ikke være noe vi må kle på oss?

Jeg låner jo niesen og nevøen til min tilkommende som brudepike og brudesvenn :) og kanskje jeg kan komme unna med at det gamle........ja....det er oss det :hoho: vi er jo 32 og 37 år når vi gifter oss :wink: .......og det er gammelt det :hoho::kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lånte et halskjede i sølv med et enkelt perleanheng på av en venninne. Det var også gammelt, så da slo jeg to fluer i en smekk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lånte et halskjede i sølv med et enkelt perleanheng på av en venninne. Det var også gammelt' date=' så da slo jeg to fluer i en smekk :wink:[/quote']

Det var lurt, Pusekatt! Men jeg har altså ønsket meg smykkesett til min kjære til jul så det blir nok nytt det også...

En gammel truse? Gammel hårsveis? Jaa! Jeg kan spare lange negler og så har jeg gamle negler! "Gammelt" er et relativt begrep, det! Sant??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, helt klart!

Hadde backup-alternativer da, gammelt var gullbarbellen i navlen (og gullringen midt mellom storetærne :briller: ), lånt var et strømpebånd (som tilhørte en annen venninne - og som var blått).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det der vore viktig for meg, hadde eg sikkert lånt noko gamalt (og lite - til dømes ei bittelita brosje) og festa på bh-en eller noko...

Men eg gav blaffen, og hadde ny kjole, nye sko, og nytt undertøy (med noko blått på, tilfeldigvis...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe nytt = kjolen

noe lånt = underskjørt

Noe blått = strømpebånd

Noe gammelt = ?? der ga dere meg jammen noe å tenke på...

men hva med a six pence in your shoe? skal noen få tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kanskje låne underskjørt av svigermor, og det er over 25 år gammelt, så da slår jeg to fluer i en smekk.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ha en gammel ring - bruker de samme til forlovelses- og gifteringer...

Den har jeg ikke tenkt på. Det samme skal vi, så da har jeg jo dekket noe gammelt.

Gjelder leid underskjørt som noe lånt tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe nytt: Kjolen, tiaraen, sløret, skoene, smykkene

Noe gammelt: Det er her jeg lurer litt...

Noe lånt: Strømebåndet har en venninne lånt meg

Noe blått: Strømpebåndet.

Dette med gammelt, er ikke så lett... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gammelt= diamantøredobbene som tilhørte min tippoldemor.

Blått= forbokstaven min brodert i blått inne i kjolen.

(Bestemoren min skal gjøre det. Hun er fra USA, og gjorde det samme på sin egen kjole!).

Nytt= det meste. Kjolen, f.eks.

Lånt= aner ikke ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først bør vi vel få definert hva gammelt er.......

For meg regnes det ikke som gammelt hvis det ikke mer mer enn noen år gammelt ihvertfall...

Noe blått:

Blått smalt silkebånd, knytes som en sløyfe på undertøyet

Noe nytt:

Kjole, sko, undertøy, underkjørt osv

Noe Gammelt og lånt:

Jeg skal låne min mors brosje. Den har hun arvet etter sin mormor, som hadde den på seg den gangen hun giftet seg på begynnelsen av 1900 tallet.....

Så den bør definitivt være gammel nok........ :kgblunk:

Men tilbake til mitt spørsmål: Hvor gammelt må det være for å kvalifisere som gammelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bør være såpass gammelt at det har tilhørt noen før deg. Arvede smykker for eksempel. Jeg har et sjal som er nesten hundre år gammelt i kinesisk råsilke, hvis det passer i fargen så vurderer jeg å bruke det. Synes det er litt gøy å ha noe gammelt så ikke alt er nytt, da blir det mer personlig stil. Men jeg er ikke overtroisk så jeg er ikke redd for å ikke følge denne regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...